Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?
Old 10-09-2007, 06:22 PM   #1
Rsi.
IF-Nieuw

En wat vindt men ervan en dan met name de hindoestanen;
Aangezien de hindoes in de koran worden beschreven als koeienaanbidders, afgodendienaren, duivelsdienaren, etc, etc.

Groet groet; Rishi

p.s. Ik vraag altijd aan moslims of ze wat afweten over de Trojaanse oorlog of de Mahabharata en hoe het nu precies allemaal geeindigd is (waar zijn al die Goden en Godinnen naartoe gegaan?), maar helaas net zoals mijn vragen over hoe de Troon van Allah(Swt) eruit ziet, hoe groot het is, of Allah(Swt) Zijn Troon voor de werelden had geschapen of nadat de aarde was geschapen en waarom Allah(Swt) dan van Zijn Troon af moest gaan om de werelden te schapen etc, etc, blijven onbeantwoord.
Hindoe Goden en Godinnen hebben toch ook Tronen, zoals de Lotusblad, de Tijgervel, etc, etc?

Misschien kan iemand hier wat meer over de eindtijd van de Mahabharata vertellen en dan doel ik met name op 2 quran verzen;

[17:42] Zeg: "Waren er zoals gij zegt andere goden met Hem geweest, dan zouden dezen ongetwijfeld een weg hebben gezocht naar de Heer van de Troon

[21:22] Indien er naast Allah andere Goden waren in (de hemel en op aarde) zouden dezen voorzeker tot chaos zijn vervallen. Verheven is Allah, de Heer van de Troon, boven hetgeen zij zeggen.

b.v.d.
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 10-12-2007, 04:33 PM   #2
Moonwalker
IF-Lid

Ik vrees Allah net zo als dat ik Krisna vrees, immers in de Bhagavad Gita zegt Krisna: IK ben degene die overal aanbeden wordt, IK ben degene die overal op aarde verschenen is en overal heb ik een andere naam gekregen.

Ik weet helaas ( nog ) niet wat in de Koran staat, maar ik denk dat Allah, God of Krisna een is, immers wie heeft ons dan gemaakt? In wie je ook gelooft onze uiterlijk en innerlijk is het zelfde onze Schepper heeft hierin geen verschil gemaakt. De Schepper heeft evengoed ons een aarde, een zon, het zelfde lucht, hetzelfde water etc, gegeven om er van te genieten. Dat wij voorkeur geven aan onze "naam" Gods is voor dwaas. Lees en leer uit de boeken een aanbid onze Schepper. Maak geen verschil op basis van je verstand, want verschillen zijn uiteindig veel en het is dwaas om je met verschillen bezig te houden. Verstand is je vriend als je vijand.

Wie verschil ziet in de Godsdiensten is dwaas.

God wil dat ieder mens terugkeert naar Gods huis. In alle Godsdienstigge boeken staan hetzelfde en dat is: Dien God.

Haribol
Haribol
Haribol

Reply With Quote
Old 10-12-2007, 09:46 PM   #3
Ranjita
Guest

Ram Ram,

De verschillende godsdiensten zijn slechts poorten van dezelfde stad. Als je de verhalen van de Bijbel vergelijkt met onze Hindoe
  Reply With Quote
Old 10-13-2007, 10:49 AM   #4
I C U
IF-Lid

(Moonwalker @ Oct 12 2007, 04:33 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:
Ik vrees Allah net zo als dat ik Krisna vrees, immers in de Bhagavad Gita zegt Krisna: IK ben degene die overal aanbeden wordt, IK ben degene die overal op aarde verschenen is en overal heb ik een andere naam gekregen.

Ik weet helaas ( nog ) niet wat in de Koran staat, maar ik denk dat Allah, God of Krisna een is, immers wie heeft ons dan gemaakt? In wie je ook gelooft onze uiterlijk en innerlijk is het zelfde onze Schepper heeft hierin geen verschil gemaakt. De Schepper heeft evengoed ons een aarde, een zon, het zelfde lucht, hetzelfde water etc, gegeven om er van te genieten. Dat wij voorkeur geven aan onze "naam" Gods is voor dwaas. Lees en leer uit de boeken een aanbid onze Schepper. Maak geen verschil op basis van je verstand, want verschillen zijn uiteindig veel en het is dwaas om je met verschillen bezig te houden. Verstand is je vriend als je vijand.

God wil dat ieder mens terugkeert naar Gods huis. In alle Godsdienstigge boeken staan hetzelfde en dat is: Dien God.

Haribol
Haribol
Haribol
[/b]
IK zie verschil in godsdiensten! Ik zal je ook vertellen welke: Het begint al bij het 'ritueel' slachten en consumeren van dieren. Binnen het christendom en de islam is dat normaal. Bij hindoes verboden.
Of moet ik alleen maar kijken naar het feit dat elke godsdienst verlangt dat men terugkeert naar god?
Lijkt me best kortzichtig om je alleen daarop te richten. Tenslotte zijn er meerdere belangrijke zaken aan de orde.

Reply With Quote
Old 10-14-2007, 07:48 PM   #5
Rsi.
IF-Nieuw

(Moonwalker @ Oct 12 2007, 06:33 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:

Haribol
Haribol
Haribol
[/b]

Quote:
Ik vrees Allah net zo als dat ik Krisna vrees, immers in de Bhagavad Gita zegt Krisna: IK ben degene die overal aanbeden wordt, IK ben degene die overal op aarde verschenen is en overal heb ik een andere naam gekregen.[/b]

Allah gebied andere (spijs)wetten, gebedsregels enz, enz, dan Heer Krshna zoals ICU al aangaf.
Als je Allah(Swt) net zoveel vreest waarom hang je dan

Reply With Quote
Old 10-15-2007, 09:17 AM   #6
I C U
IF-Lid

(Rsi. @ Oct 9 2007, 06:22 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:
En wat vindt men ervan en dan met name de hindoestanen;
Aangezien de hindoes in de koran worden beschreven als koeienaanbidders, afgodendienaren, duivelsdienaren, etc, etc.
Groet groet; Rishi
p.s. Ik vraag altijd aan moslims of ze wat afweten over de Trojaanse oorlog of de Mahabharata en hoe het nu precies allemaal geeindigd is (waar zijn al die Goden en Godinnen naartoe gegaan?), maar helaas net zoals mijn vragen over hoe de Troon van Allah(Swt) eruit ziet, hoe groot het is, of Allah(Swt) Zijn Troon voor de werelden had geschapen of nadat de aarde was geschapen en waarom Allah(Swt) dan van Zijn Troon af moest gaan om de werelden te schapen etc, etc, blijven onbeantwoord.
Hindoe Goden en Godinnen hebben toch ook Tronen, zoals de Lotusblad, de Tijgervel, etc, etc?

Misschien kan iemand hier wat meer over de eindtijd van de Mahabharata vertellen en dan doel ik met name op 2 quran verzen;

[17:42] Zeg: "Waren er zoals gij zegt andere goden met Hem geweest, dan zouden dezen ongetwijfeld een weg hebben gezocht naar de Heer van de Troon

[21:22] Indien er naast Allah andere Goden waren in (de hemel en op aarde) zouden dezen voorzeker tot chaos zijn vervallen. Verheven is Allah, de Heer van de Troon, boven hetgeen zij zeggen.

b.v.d.[/b]
De eindtijd van de mahabharat staat heel ver van de koran verwijdert. Aangezien de islam de jongste beweging is en nog geen 2000 jaar bestaat, kunnen er niet zomaar verzen mbt de kurutijd in zijn opgenomen.
En wat er over hindoes in staat, strookt met het feit dat anderen gerespecteerd moeten worden.
Allah is verzonnen net als de koran, daar ben ik van overtuigd.

Reply With Quote
Old 10-15-2007, 10:47 AM   #7
Rsi.
IF-Nieuw

(I C U @ Oct 15 2007, 11:17 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Quote:
De eindtijd van de mahabharat staat heel ver van de koran verwijdert. Aangezien de islam de jongste beweging is en nog geen 2000 jaar bestaat, kunnen er niet zomaar verzen mbt de kurutijd in zijn opgenomen.
En wat er over hindoes in staat, strookt met het feit dat anderen gerespecteerd moeten worden.
Allah is verzonnen net als de koran, daar ben ik van overtuigd.[/b]

Quote:

[21:22] Indien er naast Allah andere Goden waren in (de hemel en op aarde) zouden dezen voorzeker tot chaos zijn vervallen. Verheven is Allah, de Heer van de Troon, boven hetgeen zij zeggen.[/b]
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat bovenstaande verzen aangeven dat indien er ander Goden dan Allah (wat volgens de koran dus niet kan) zouden zijn geweest dat Zij dan; 1. ongetwijfeld een weg hadden gezocht naar Allah's Troon 2. Of dat Zij in chaos waren vervallen.

Eindtijd Mahabharata;

Heer Krshna wordt per ongeluk 'gedood' door een pijl in zijn hiel ( Zijn Enige 'zwakke' plek ) >> Je kan dan zeggen dat Zijn Periode nogal chaotisch was, tenminste in een chaotisch omstandigheden afgevuurde pijl.

De Mahabharata wordt ook wel gezien als een gevecht tussen de Goden en de Demonen waarbij de Goden ( de Pandava's ) overwinnen en uiteindelijk moksha ( het opgaan tot G'd) bereiken.
De Mahabharata eindigd vind ik dus ook chaotisch waarbij de familieleden elkaar bijna helemaal vernietigen.

Dus daarom mijn vraag aan moslim wat ze nu afweten van de Mahabharata m.b.t. die koranverzen en ook over de Trojaanse Oorlog. Eindigd ook chaotisch.

Hindoes kennen na de periode van verval/chaos weer een periode van opbouw/vernieuwing.

Mijn vraag is dan ook aan moslims hoezo Allah bovenstaande mythen en sagen over 't hoofd heeft gezien.

Uiteraard is het antwoord dat ze allemaal mensen waren en Heer Krishna is meer een Engel-figuur (net zoals de arya samadj erover denkt) en voor de rest berusten die verhalen voornamelijk op leugens. Wat in de koran staat is waar en twijfel aan geen enkel vers en o ja je kan beter Arabisch gaan leren, zodat je het beter kan begrijpen.

p.s Voor mij is het dus wel duidelijk dat de koran een door G'd geinspireerde boek is.
Maar idd of alle verzen van G'd afkomstig zijn, nee dat geloof ik niet.

Reply With Quote
Old 10-15-2007, 05:38 PM   #8
Ranjita
Guest

Ram Ram,

Ik heb nog nooit gehoord dat de Koran door Allah is geschreven. Zelfs veel turken en marokkanen zeggen dat het door gewone mensen is geschreven. Ik ken ook 2 strenggelovige marokkaanse meisjes die zeggen dat de koran van pakistan verschilt met die van marokko. Ook zeggen ze dat de Koran door meerdere mensen is herschreven. Verder ken ik Iraanse mensen die Islamitisch zijn, zij zeggen dat de normen en waarden en verhalen van de Islam niet veel verschillen met die van het Hindoe
  Reply With Quote
Old 10-15-2007, 07:01 PM   #9
Moonwalker
IF-Lid

(Rsi. @ Oct 14 2007, 07:48 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Allah gebied andere (spijs)wetten, gebedsregels enz, enz, dan Heer Krshna zoals ICU al aangaf.
Als je Allah(Swt) net zoveel vreest waarom hang je dan

Reply With Quote
Reply

Tags
koran

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 07:56 AM.
Vertalen:

Tags