Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-03-2003, 09:35 PM   #1
visvarupdas
IF-Lid

Default Wie is er eigenlijk God? bv.Rama of Krsna.

Om God te kunnen realiseren dien je te weten wie is God en hoe moet ik Hem dienen en naar welke planeet ga ik dan(vaikuntha loka, Svarga loka, Mahesh loka of Brahma Jyoti)?.

Wat zeggen de geschriften hierover?
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 11-04-2003, 04:20 PM   #2
shyaam
IF-Beginner

Voor een toegewijde is het helemaal niet belangrijk naar welke planeet hij gaat. Voor hem is
alleen belangrijk dat hij/zij God kan dienen. Meer niet. Of hij dat hier op aarde doet of op een hemelse planeet; dat zou hem/haar niets uit moeten maken.

Op de vraag wie God is; Rama of Krishna?: Ze zijn allen één.

Reply With Quote
Old 11-05-2003, 12:23 PM   #3
imported_Arjun
IF-Crazy

Shyaam Maharaj zegt iets bijzonders hier.
Uiteraard zullen de verlangens van een bhakt ingewilligd worden wanneer hij zich ergens toe wil verheffen.

Dit doet me denken aan s'werelds meest geleerde RamCharitManas, pujiye Sant Shri Bapu Morari;

"Ik hoef Shri Rama niet te bereiken. Ik hoef na mijn dood niet naar Vaikuntha [Hemelse planeten] te gaan. Ik hoef God helemaal niet. Wat ik wil is Raama-katha en bhadjan!
Al ga ik na dit leven naar de helse planeten, het geeft niets; zolang ik daar Shri Raama maar kan heugen en Zijn glorie kan bezingen."

Zo is de wens van een zuivere toegewijde zonder verlangens; enkel onbaatzuchtige handelingen verrichten voor God.

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 11-05-2003, 05:39 PM   #4
shyaam
IF-Beginner

Quote:
Originally Posted by Arjun
Wat ik wil is Raama-katha en bhadjan!
Dit zou het (enigste) verlangen van elk mens moeten zijn.

Reply With Quote
Old 11-06-2003, 02:15 PM   #5
imported_Arjun
IF-Crazy

Juist Maharaj, dat is pas werkelijke bhakti!

Reply With Quote
Old 11-07-2003, 04:12 PM   #6
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Shyaam
Dit zou het (enigste) verlangen van elk mens moeten zijn.
Dit zou......helaas voor jou Shyaam, mensen (slimme) bewandelen de weg welke Krsna voor ons in de Kali tijdperk heeft uitgestippeld. En natuurlijk wordt, door hen, Sri Rama's + Sri Krsna bhajan verheerlijkt. Want, slimme mensen weten dat Rama + Krsna één is. Onverstandige lieden maken, onnodig, een onderscheid.

Reply With Quote
Old 11-07-2003, 09:58 PM   #7
visvarupdas
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by visvarupdas
Om God te kunnen realiseren dien je te weten wie is God en hoe moet ik Hem dienen en naar welke planeet ga ik dan(vaikuntha loka, Svarga loka, Mahesh loka of Brahma Jyoti)?.

Wat zeggen de geschriften hierover?
De vraag was: a. Wie is God. b. Hoe dien je Hem/Haar te dienen. C. vervolgen welk planeet bereik je dan.

Het is niet gevraagd wat een zuivere toegewijde wil, of naar karakter van een toegewijden.

Krsna of Rama is alleen maar als voorbeeld genoemd, het kan best iemand anders Het zijn(In India wordt dagelijks één god geboren).

En afhankelijk wie je dient, dienst planeet bereik je uiteindelijk. (Mijn toegewijden bereiken uiteindelijk Mijn allerhoogste planeet Bh.G.7 - 23)

Reply With Quote
Old 11-07-2003, 10:03 PM   #8
imported_Arjun
IF-Crazy

Het is niet gevraagd wat een zuivere toegewijde wil, of naar karakter van een toegewijden.

Visvarupdas Maharaj, mijns inziens zijn de vragen welke u stelde direct gelinkt met wat de toegewijde wilt.

Quote:
a. Wie is God. b. Hoe dien je Hem/Haar te dienen. C. vervolgen op welk planeet bereik je dan.
C. geeft een bescheiden verlangen weer; een positie willen verschaffen dmv het dienen van God op die juiste manier.

Reply With Quote
Old 11-07-2003, 11:24 PM   #9
visvarupdas
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Arjun

mijns inziens zijn de vragen welke u stelde direct gelinkt met wat de toegewijde wilt. C. geeft een bescheiden verlangen weer; een positie willen verschaffen dmv het dienen van God op die juiste manier.
Arjaun Prabhu,
van nature heeft elk ziel een spirituele positie, zij is immers een eeuwige dienaar van Krsna(Bh.G.9- 34) daar is dus niets vreemds aan. want als een ziel verlangt eeuwig God te dienen dan is dit ook verlangen naar een bepaalde positie, dienaarschap. Het is weliswaar haar natuurlijke positie.

Maar als u het zegt dat een zuivere ziel niet mag verlangen naar een bepaald planeet te gaan, dan ben ik met u volledig mee eens. Lord Krsna geeft aan waarnaar dit proces kan leiden, naar Krsna Loka (o.a. Bh.G7 - 23).

Sri Chaitanya Mahaprabhu bad tot krsna en zei: Na dhanam na janam na sundarim kavitaam va Jagadisa kamaye, mama janmany janmany isvara bhavataad bhaktir ahaytuki tvayi. (Chaitanya Mahaprabhu was Krsna zelf in een bhakta gedaante).
M.a.w: Wat Hij tot Krsna bad was; dat Hij leven na leven Krsna zuivere dienst mocht bewijzen.
Merk op dat dit ook een verlangen is een spirituele verlangen naar dienaarschap.

Reply With Quote
Old 11-09-2003, 09:29 PM   #10
visvarupdas
IF-Lid

Vraag is nog steeds wie is God? We weten allemaal dat het maar één God kan zijn. Als we niet eens behoorlijk weten wie God is hoe kunnen we Hem dan dienen? Laatstaan realiseren. Net als in een land is maar één koning of één konigin, zo is er ook één God?.

Reply With Quote
Reply

Tags
bvrama, eigenlijk, god, krsna, wie
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:15 PM.
Vertalen:

Tags