Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-10-2006, 06:47 PM   #21
Anil Patandin
IF-Addicted

Send a message via MSN to Anil Patandin

Quote:
Originally posted by Shiva+-->
QUOTE(Shiva)
Quote:
In een bepaald geschrift staat het volgende:
1. Als je thuis puja doet dan krijg je bv. 1 x het reslutaat.
2. Als je puja buiten , onder *b.v. een mangoboom doet, dan krijg je 2x het resultaat.
3. Als je puja in een mandir doet, dan krijg je 4x het resultaat.[/b]
Ik kan het niet laten om hierop te reageren ... maar vind het waanzin (mijn opinie) betreft het aantal keer en de locatie. Wie heeft dat geschrift geschreven en waar zijn deze gedachtes op gefundeerd?
Status: Offline

Reply With Quote
Old 09-10-2006, 06:56 PM   #22
Shiva
IF-Lid

Radhe Shyaam,

Quote:
Originally posted by Anil
Wellicht zullen de intensies van de persoon in kwestie goed bedoeld zijn ... het huis van God daar leven we Zelve in.
'Het Koninkrijk der Hemelen zit in U, weet Gij dan niet dat Uw lichaam het Tempel is van ... '

Voor een puja/offer (of iets in die sferen) is er mijn inziens geen deskundigheid van een ander nodig slechts de eigen intensies, hoe hier verder vorm aan te geven ... de gedachte (alleen al) volstaat.
De een prefereert een uiterlijke show (een expressie van het innerlijke) de *ander niet, many roads.
Ik weet dat ons lichaam een tempel van God is. Alleen van het lichaam moeten we eesrt een tempel maken.

Zolang er allerlei blokkades in het lichaam zitten z.a. mensen die nog geen veggie zijn, kunnen we onmogelijk van reine tempel spreken.

Als mensen bv. nog geen veggie zijn, spreken we eerder van het lichaam als begraafplaats van allerlei overblijfselen van Gods kinderen.

Verder zouden mensen eerst spiritueel op een behoorlijk niveau zijn, om van het lichaam als tempel te spreken.

Het lichaam zou ook dagelijks versierd moeten zijn met tilak enz. om daar een tempel van te maken.

Kortom, het lichaam kan onmogelijk automatisch als een reine tempel gezien worden.

Radhe Radhe !

Reply With Quote
Old 09-10-2006, 07:17 PM   #23
Anil Patandin
IF-Addicted

Send a message via MSN to Anil Patandin

Quote:
QUOTE(Shiva)
Quote:
Zolang er allerlei blokkades in het lichaam zitten z.a. mensen die nog geen veggie zijn, kunnen we onmogelijk van reine tempel spreken.[/b]
Het nuttigen van vlees/vis heeft weinig te maken met blokkades.
Als je geen andere keus hebt dan het nuttigen van vlees/vis om fysiek in leven te kunnen blijven (denk b.v. aan de Eskimo's) kan ik me niet voorstellen dat ...

Quote:
QUOTE(Shiva)
Quote:
Als mensen bv. nog geen veggie zijn, spreken we eerder van het lichaam als begraafplaats van allerlei overblijfselen van Gods kinderen.[/b]
Leven voedt zich door leven.

Reply With Quote
Old 09-11-2006, 12:00 PM   #24
AnantSriVibhushitParmHans
Guest

Quote:
Originally posted by Shiva
2. Als je puja buiten , onder *b.v. een mangoboom doet, dan krijg je 2x het resultaat.
3. Als je puja in een mandir doet, dan krijg je 4x het resultaat.
Denk je echt dat de plek uitmaakt? Of zouden er andere dingen spelen waardoor desbetreffende vers dit zou zeggen?
  Reply With Quote
Old 09-11-2006, 02:20 PM   #25
*Star*
IF-Lid

Quote:
Radhe Shyaam,
3. Als je puja in een mandir doet, dan krijg je 4x het resultaat.
Dit hoor ik voor het eerst, welk geschrift is dat?

Reply With Quote
Old 09-11-2006, 05:43 PM   #26
Pandit Attry
IF-Lid

Default Re: [b]DE MANDIR IS ALLEEN VOOR DE MENSEN DIE DE MANDIR STEU

Saraswatieji,

Ik zal ook ingaan op de verschillende zaken die je aan de orde stelt.

Quote:
Originally posted by sarasvatie
is toch om te huilen niet?, ik vind *van wel. me ma kreeg dit als antwoord toen ze vroeg aan een bestuurslid van een mandir waarom wij geen uitnodiging kregen bij bijzondere gelegenheden, terwijl we haast langs de deur wonen. en alle andere mensen wel. Als antwoord kreeg ze dat.
Ik vind het antwoord onacceptabel van dat bestuurslid. Ik vind het jammer dat je niet rechtstreeks met hem verder hebt gecommuniceerd. Aan de andere kant zou ik ook als bestuurslid van een Mandir geen moeite om iemand uit te nodigen die net naast de Mandir woont. Ik zou het vreemd vinden als zo

Reply With Quote
Old 09-11-2006, 06:12 PM   #27
Shiva
IF-Lid

Radhe Shyaam,

Ik denk dat Pt. Mahesh of Attry hier meer over weten. Het gaat om een boekje dat door Ram Mandir is uitgegeven en zij weten denk ik in welk geschrift het staat.

Tijdens lezingen in de mandirs wordt regelmatig verteld dat het doen van een puja in een heilige plaats of langs een Heilige rivier meer resultaten oplevert.
Zo werd gisteren tijdens de lezing verteld dat het doen van puja in Vrindavan 1000 x het resultaat oplevert dan thuis in Nederland.

Het heeft te maken met de Heiligheid en de reinheid van een bepaalde plaats van puja.

En wat Saraswatie-ji betreft: neem ook eens zelf het initiatief om enige hand - en spandiensten te verrichten, vooral als je zo dicht bij de mandir woont . Seva of toegewijde dienst is een belangrijk onderdeel van bhakti.

Ga b.v. zelf huis aan huis om folders te versreiden of ga langs de mandir om te vragen wanneer er een festival is.

In veel huizen bevinden zich nog allerlei producten die met vlees e.d. te maken hebben en daardoor is een huis niet altijd rein.

Radhe Radhe

Reply With Quote
Old 09-11-2006, 07:54 PM   #28
GIZMO
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by *Star*
Ik vind gewoon dat je de naam van de mandir best kan openbaren...
goed idee
vertel op waar de duivel huist?

Reply With Quote
Old 09-16-2006, 07:25 PM   #29
Tantric Pandit
IF-Crazy

Quote:
Ik vermoed dat die medewerker bedoelt dat je liever in een mandir je puja doet, onder deskundige leiding en in een reine omgeving, het huis van God.
Ik weet niet of je kunt stellen dat elke ruimte waar God aanwezig is (doordat toegewijden Zijn naam een faam bezingen, herinneren of op andere manieren in Hem opgaan) daar deskundige leiding aanwezig is.

Vooral als ik de uitspraken van deze bestuurslid in kwestie hoor, vind ik het generend als we "dit niveau" als deskundig moeten zien.

Reply With Quote
Old 09-24-2006, 09:53 PM   #30
Tantric Pandit
IF-Crazy

Het is Navraatam, en ik wil graag nieuwe mandirs bezoeken, vertel op, wat is de naam van deze mandir? :oops:

Reply With Quote
Reply

Tags
alleen, bde, die, mandir, mensen, steunen, voor

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 02:36 AM.
Vertalen:

Tags