Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-20-2005, 09:14 PM   #11
Aruna
IF-Addicted

Default Re: Bisschop Breda: Islam en Hindoeisme hebben weinig overlevingskansen.

Quote:
Originally Posted by SuB CeRo 0░
ik heb geen idee van waar mensen dit allemaal krijgen. ik zie het als volgt in de kali yuga bapaald jouw daden wie je bent,niet je geboorte.
ik heb vaker gezien dat ouwere mensen mij respect geven alleen omdat ik een brahman geborene ben terwijl zij veel meer bhaktie en kennis bevaten. vind het wel jamer dat ze nog steeds de regels van guaper yuga in deze tijdperk gebruiken. ik zie het zo iedereen in deze tijdperk is een kasteloze. je daden bepalen tot welke kaste je behoort.

maar als je dit aan de mensen gaat zeggen verklaren ze je voor gek
Volgens mij is het altijd al de bedoeling geweest dat mensen door hun karm tot een bepaalde kaste behoren. De meeste mensen die je voor gek verklaren zijn vaak de mensen die vinden dat ze beter/hoger zijn omdat ze volgens henzelf in een hogere kaste geboren zijn.

Paliya tudjhe, payi har khushie,
chaahu bar bar charhu teri paalki

Doosro ke ghar me aag laganewala, khud hi ussie me jal jaata(wie een kuil graaft voor een ander, dondert vroeg of laat in een veel grotere kuil. De wet van de karma.)
Status: Offline

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 06:26 AM   #12
Krishna
IF-Crazy

Send a message via MSN to Krishna
Default Re: Bisschop Breda: Islam en Hindoeisme hebben weinig overlevingskansen.

ahum kuch kuch
poehoe :'( zo'n idioot heb ik nog nooit gezien
en dan moet deze bisschop de mensen leiden
wat triest :'( dat zo'n persoon onwetend kan zijn :'(

hij zegt dat onze geloof zal uitsterven :'(

maar die idioot vergeet wel dat onze geloof wel veel
ouder is dan de christendom :-[ en dat we hier nog staan
die van hem is alleen 2005 jaar oud tja van ons is nog ouder
en dan komt hij nog zeggen dat onze geloof met uitsterven word bedreigd
wat triest wat onwetend

Latersssss

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 09:26 AM   #13
balaquer
IF-Beginner

als het hindoeisme een ding heeft opgeleverd is het wel grote armoede het slechtste onderwijs ter wereld en structurele onderdrukking. Dus niet echt om heel trots op te zijn lijkt me

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 02:31 PM   #14
Krishna
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by balaquer
als het hindoeisme een ding heeft opgeleverd is het wel grote armoede het slechtste onderwijs ter wereld en structurele onderdrukking. Dus niet echt om heel trots op te zijn lijkt me
en nu praat je over onzin :-\
slechste onderwij ??? ik weet niet uit welke tijdperk jij gekomen bent
maar tot sjo ver ik weet is india nu we in de top 10 van best ontwikkelende land
vooral op het gebied van ICT

en sorry ik ben trots op me roots maar ik bent niet trots op de armoede

Reply With Quote
Old 12-23-2005, 04:25 PM   #15
HSFN admin 2
IF-Lid

Send a message via MSN to HSFN admin 2

Quote:
Citaat Shiva "dat doe ZE als ZE andere culturen belachelijk willen maken"
Ze Zij en Wij begrippen van Shiva ter compensatie van een chronisch gemis aan realiteitszin.
Ik zie dit echt nergens zo staan :-\

Quote:
Balaquer, dit is inderdaad onzin. Wil je proberen om alleen juiste informatie te geven? Dit is gewoon uit je duim gezogen.
Je mag natuurlijk wel je mening over iets geven, maar ga a.u.b. niet proberen om feiten te weerleggen.

India is op bv. ICT gebied het sterkst groeiende land ter wereld. Het is niet zomaar dat de westerse wereld beangstigend kijkt hoe snel India dichtbij, en op sommige gebieden zelfs voorbij, deze landen komt.
En jij zegt dat het Hindoe´sme slecht onderwijs opbrengt?

Reply With Quote
Old 12-23-2005, 09:00 PM   #16
Krishna
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Webmaster
Balaquer, dit is inderdaad onzin. Wil je proberen om alleen juiste informatie te geven? Dit is gewoon uit je duim gezogen.
Je mag natuurlijk wel je mening over iets geven, maar ga a.u.b. niet proberen om feiten te weerleggen.

India is op bv. ICT gebied het sterkst groeiende land ter wereld. Het is niet zomaar dat de westerse wereld beangstigend kijkt hoe snel India dichtbij, en op sommige gebieden zelfs voorbij, deze landen komt.
En jij zegt dat het Hindoe´sme slecht onderwijs opbrengt?
slecht onderwijs tot sjo ver ik weet scoren de kinderen
van zo'n onder wijs best hoog Havo VWO niveau :o

Reply With Quote
Old 01-01-2006, 01:23 PM   #17
- Prem -
IF-Lid

Quote:
De Bischop heeft volkomen gelijk. De hindoes zijn in aantal wel omvangrijk maar hun zelfbeeld is tot een minimum gereduceerd.
zo te zien kunnen de christenen de hindoes idd laten geloven wat ze willen. en dat na een paar 100 jaar na de afschaving van de slavernij.

Reply With Quote
Old 01-20-2006, 08:37 AM   #18
balaquer
IF-Beginner

Prem vergeet die negatieve grondhouding en probeer een gemotiveerde reactie te geven.
Wat is er door hindoes na zoveel jaren concreet bereikt beste man. Wees eerlijk maar dat gaat nog steeds uiterst moeizaam heb ik begrepen. gegroet Balaguer

Reply With Quote
Old 01-21-2006, 05:09 PM   #19
Krishna
IF-Crazy

Quote:
Prem vergeet die negatieve grondhouding en probeer een gemotiveerde reactie te geven.
Wat is er door hindoes na zoveel jaren concreet bereikt beste man. Wees eerlijk maar dat gaat nog steeds uiterst moeizaam heb ik begrepen. gegroet Balaguer
let maar eens goed op tijdens geschiedenis zou ik zeggen dan zul je wel zien
wat er allemaal bereikt is
maar er zijn ook natuurlijk downs maar kom niet alleen met de negatieve dingen

Reply With Quote
Old 01-22-2006, 01:17 PM   #20
balaquer
IF-Beginner

geen inhoudelijke reactie dus. De door jou zo fel begeerde lessen geschiedenis zijn niet echt van belang.
Van belang is wie die lessen geschiedenis geeft. Zeker op de HHS gaat het onderwijs niveau er niet echt op vooruit. Maar dat wist jij natuurlijk ook al lang. gegroet Balaguer

Reply With Quote
Reply

Tags
bisschop, breda, hebben, hindoeisme, islam, overlevingskansen, weinig
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 12:39 AM.
Vertalen:

Tags