Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Filosofisch

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-05-2005, 05:00 PM   #31
imported_Shiva
IF-Lid

Default Re: Wat spreekt jou het meest aan in de Hindoe Dharm/ Hindoe´sme/ Hindoe cultuur????

Op elke vraag een antwoord --> Hindu Dharm

Persoonlijk vind ik de Ramayan erg mooi.
Shri Ram is ideaal.
Alhoewel de Ramayan in een andere Yug heeft plaatsgevonden, kunnen we nog veel lering trekken uit het Ramayan, het is tijdloos :)
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-05-2006, 09:13 AM   #32
imported_Gopal
IF-Lid

Default Re: Wat spreekt jou het meest aan in de Hindoe Dharm/ Hindoe´sme/ Hindoe cultuur????

? De zuivere filosofie, dat door Maha rishi's en Acarya's zijn door gegeven aan hun volgelingen.
U spreekt hier van Dharma en niet van een religie wat enorm van elkaar verschillen.

Dharmaan Sakshaat Bhagavad Pranitam (S.Bhagavatam).? Het Dharma is door God zelf gemaakt.
Om een voorbeeld te noemen; hitte en licht in vuur, heeft God zelf gecre?erd het is niet door mens gedaan.? ?
Dharma is dus de Natuurlijke Karakter van een element.

Reply With Quote
Old 02-08-2007, 06:50 PM   #33
dewanand
Verbannen
IF-Lid

Default Re: Wat spreekt jou het meest aan in de Hindoe Dharm/ Hindoe´sme/ Hindoe cultuu

De zuiverheid en oneindigheid van de Bhagavad Gita heeft mij helemaal veranderd en zelfs gemaakt tot een echte hindoe fundamentalist.

De hindoe dharm is de oplossing voor alle problemen op de wereld en dit moeten Hindoes luider gaan verkondigen. Strijden voor de Dharm is je plicht en je mag het niet verzaken. Je moet handelen.

Het concept van de Aryan is superieur en een uitdaging voor elk intelligent wezen. zo perfect.

alle heilige boeken van het hindoeisme zijn perfect en superieur aan alles wat er ooit geschreven is op aarde.

David Frawley moet je lezen. En stephen knapp. Dit zijn white power Hindus die nu de grote hindoe fundamentalisten zijn op de wereld. Zij durven te strijden.
Jullie bruine en zwarte hindoes zijn nog onderontwikkeld en te laf om iets te doen. Doe wat.

ik moet nog de Vedas gaan uitpluizen. En wat puranas, en de mahabharat. er is zoveel in de hindoe dharm.

strijd voor je Dharm want het is superieur.
ik geef nu die christenen gewoon op hun kop. ik zeg hen keihard dat al hun bijbels en koran gewoon kleuterboeken zijn. zo krijgen die witjes meer respekt voor jou als bruintje. Mep ze keihard terug.

arjune rise and fight.

dewanand
hindoe fundamentalist

ps
kijk ik leefde jaren lang, bijna 13 jaar, alleen tussen blanken en werd radicaal gediscrimineerd als bruin hondje en men zag mij nooit als mens. Die blanken zijn allemaal absolute racisten en jij als bruintje of zwartje bent altijd halfaap voor hun. Daarom bekeerde ik mij tot hindoe fundamentalist en nu hebben die blanken altijd het hoogste respekt voor mij.
Voor een lafaard heeft niemand respekt. In de Bhagavad Gita staat duidelijk dat je als man moet streven naar een eervolle dood en moet strijden om je Dharm te verdedigen. Lafheid en passiviteit zijn dus verboden.

Reply With Quote
Reply

Tags
aan, cultuur, dharm or, het, hindoe, hindoe´sme or, jou, meest, spreekt, wat
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:53 PM.
Vertalen:

Tags