Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Filosofisch

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-02-2005, 10:23 PM   #21
Chandra
IF-Addicted

Default Re: Wat spreekt jou het meest aan in de Hindoe Dharm/ Hindoe´sme/ Hindoe cultuur????

Quote:
Originally Posted by Archana
hindu dharm accepteert ook andere geloven! Alles is 1!!! Geen onderscheid maken, van mijn geloof is beter dan die van jou.....
Iedereen gelooft op zn eigen manier, en toch hebben we allemaal hetzelfde doel.*
Mee eens!
En toch heerst er zoveel arrogantie en verscheidenheid.
Maar goed, de mooie dingen, het is een mooie routebeschrijving voor je zoektocht.

En de hulp dat je van gelovigen met kennis mee kan krijgen, als die je tenminste willen helpen
I still know everything
har zubaan pe aayega kal
On every tongue tomorrow
ham donon ka yeh afsaana
will be the tale of our romance
pyaar hamko hone lagaa
Status: Offline

Reply With Quote
Old 03-02-2005, 10:29 PM   #22
imported_Arjun
IF-Crazy

Default Re: Wat spreekt jou het meest aan in de Hindoe Dharm/ Hindoe´sme/ Hindoe cultuur????

Wat is de Hindu Dharm ? Ik spreek liever over de Sanaatan Dharm, deze is universeel. Het geeft elk levend wezen de gelegenheid een eigen pad naar keuze en inzicht in te slaan en biedt de tools/aanwijzingen in de vorm van heerlijke lunchpakketjes om ons reis, of zoals Chandra het zegt, ons 'zoektocht' te bewerkstelligen, bespoedigen en te eindigen.

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 03-04-2005, 12:05 AM   #23
Aruna
IF-Addicted

-Bhagwan zelf. In alle vormen, met alle ashtra's en shashtra's. We weten allemaal dat een Murti geen Bhagwan is, maar als een murti al zo ontzettend mooi kan zijn, hoe mooi zal Bhagwan zelf dan zijn? :-[
-Alle verhalen omtrent Bhagwan zoals : Shrimad Bhagavat Gita, Ramayan.
-Allerlei bhajans en kirtans.

Paliya tudjhe, payi har khushie,
chaahu bar bar charhu teri paalki

Doosro ke ghar me aag laganewala, khud hi ussie me jal jaata(wie een kuil graaft voor een ander, dondert vroeg of laat in een veel grotere kuil. De wet van de karma.)

Reply With Quote
Old 03-11-2005, 08:30 AM   #24
mr_hindustani
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Arjun
Wat is de Hindu Dharm ? Ik spreek liever over de Sanaatan Dharm, deze is universeel. Het geeft elk levend wezen de gelegenheid een eigen pad naar keuze en inzicht in te slaan en biedt de tools/aanwijzingen in de vorm van heerlijke lunchpakketjes om ons reis, of zoals Chandra het zegt, ons 'zoektocht' te bewerkstelligen, bespoedigen en te eindigen.
Maar hoe zit het dan met de Vaidik Dharma, ookal kennen Sanatanies Purans welke een uitleg zijn van de Vedische filosofie, toch wordt door de Arya Samaaj verkondigd in de Vaidik Dharma te geloven. De Arya Samaaj welke puur gericht is op de Vedas is toch ook een onderdeel van Hindu-dharma? Waarom is de Sanatan Dharma een plaatsvervangend woord voor Hindu Dharma dan? Ikzelf ben zeer trots op mijn Sanatan Dharma, maar wil geen onrecht doen aan de Arya Samaaj die ook de Hindu Dharma nastreeft. Sanatan Dharma geeft een andere soort levenspad om je Hindu-dharma na te streven.

On-topic:

Ik ben helemaal weg van onze sanskaars, Wat is er nou mooier om het begin van het levenscyclus te beginnen met een sanskaar en te eindigen met een sanskaar. Bij deze sanskaars komen de pujas kijken en ook weer onze lekker parsaad en khana. Dus eigenlijk ben ik dankbaar dat we sanskaars hebben waardoor ons leven leuker wordt. We moeten die sanskaars natuurlijk wel in stand houden >:(

Reply With Quote
Old 03-11-2005, 04:19 PM   #25
Aruna
IF-Addicted

Ik denk dat Arjunji niet de stroming bedoelde, maar het woord Sanatan. Sanatan betekend eeuwig. Als je over Sanatan dharm spreekt, heb je het over het eeuwige Hindoe dharm en niet de stroming Sanatan. Ten minste dat denk ik.

(Of bedoelde Arjunjie iets anders?)

Paliya tudjhe, payi har khushie,
chaahu bar bar charhu teri paalki

Doosro ke ghar me aag laganewala, khud hi ussie me jal jaata(wie een kuil graaft voor een ander, dondert vroeg of laat in een veel grotere kuil. De wet van de karma.)

Reply With Quote
Old 03-31-2005, 02:56 PM   #26
test1

Default Re: Wat spreekt jou het meest aan in de Hindoe Dharm/ Hindoe´sme/ Hindoe cultuur

sak ke mul kaaran ek -> cause of everything is one

of in goswamis taal: siya raam mai sab jag jani

Reply With Quote
Old 03-31-2005, 03:08 PM   #27
imported_Arjun
IF-Crazy

Default Re: Wat spreekt jou het meest aan in de Hindoe Dharm/ Hindoe´sme/ Hindoe cultuur

Quote:
Originally Posted by Ganesh
of in goswamis taal: siya raam mai sab jag jani
Deze vind ik een hele mooie en ontroerende.

Reply With Quote
Old 03-31-2005, 03:19 PM   #28
test1

Quote:
Originally Posted by Arjun
Deze vind ik een hele mooie en ontroerende.
mooi hŔ :)

Reply With Quote
Old 03-31-2005, 03:30 PM   #29
imported_Arjun
IF-Crazy

Quote:

mooi hŔ* :)
Zeker ! Erg bijzonder.

Reply With Quote
Old 03-31-2005, 03:32 PM   #30
sarojni
IF-Crazy

Quote:

mooi hŔ* :)
Siya raammai sab jay jaani, karaw pranam jorie jug pani :)

Reply With Quote
Reply

Tags
aan, cultuur, dharm or, het, hindoe, hindoe´sme or, jou, meest, spreekt, wat
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:04 PM.
Vertalen:

Tags