Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Studie > Studie Algemeen

View Poll Results: staatssecretaris Nijs vindt het een goed idee om College gelden te verhogen naar 5000 euro per jaar.
Staatssecretaris nijs moet opdonderen... 6 27.27%
CDA moet opdonderen. 10 45.45%
Ik wil wel 5000 euro betalen. 0 0%
CDA en Nijs kunnen blijven, maar laten ze me niet uitbuiten! 2 9.09%
ik heb genoeg geld en maak me niet druk. 2 9.09%
ik ben geen student 2 9.09%
Voters: 22. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-05-2004, 11:58 AM   #21
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal
Default Re: College geld verhogen tot 5000 euro!

Quote:
Originally Posted by Varsham
Maar die opleiding is dan niet meer voor iedereen bereikbaar als het zo doorgaat. Dan kunnen alleen maar rijke kinderen studeren. Dat is toch niet de bedoeling van dit land??? De kennis zit toch niet alleen bij kinderen met rÚjke ouders???
Dat is dus absoluut niet waar. IBG heeft een prima leningsstelsel. Plus hele soepele aflossingsvoorwaardes.

- Yoda
Status: Offline

Reply With Quote
Old 10-05-2004, 01:36 PM   #22
imported_Amresh
IF-Addicted

Quote:

Maar die opleiding is dan niet meer voor iedereen bereikbaar als het zo doorgaat. Dan kunnen alleen maar rijke kinderen studeren. Dat is toch niet de bedoeling van dit land??? De kennis zit toch niet alleen bij kinderen met rijke ouders???
Voor goede mensen zou er altijd plaats moeten zijn, kijk naar het educatie systeem in de US, waar studenten die de dure scholen niet kunnen betalen gesponsord worden.

Verder kunnen er ook wel wat voordelen zitten aan het verhogen van het college geld. Je krijgt studenten die echt willen studeren (meer gemotiveerd), waardoor ik me kan voorstellen dat een hoger percentage studenten die aan de studie begint het ook afmaakt.

De studenten die nu te lopen fluimen zouden een contributie aan de economie kunnen leveren door gelijk uit school te gaan werken in plaats van door te studeren. Deze groep zou wellicht kleiner worden op de universiteiten als gevolg van de hogere collegegelden.

Als hoger collegegeld ook betekend dat leraren meer verdienen krijg je ook betere leraren waardoor de kwaliteit van het onderwijs beter wordt en we beter kunnen wedijveren met andere landen.

Reply With Quote
Old 10-05-2004, 01:50 PM   #23
Vishal
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by AB
Als hoger collegegeld ook betekend dat leraren meer verdienen krijg je ook betere leraren waardoor de kwaliteit van het onderwijs beter wordt en we beter kunnen wedijveren met andere landen.
Qua wetenschap zitten we al in de wereldtop... Harvard medical school haalt het niet bij het Erasmus MC

- Yoda

Reply With Quote
Old 10-08-2004, 09:03 AM   #24
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by Vishal
Dat is dus absoluut niet waar. IBG heeft een prima leningsstelsel. Plus hele soepele aflossingsvoorwaardes.
Maar ik wil helemaal niet lenen en je betaald toch altijd alles zelf. Ook al krijg je studiefinanciering, je blijft alles uit je eigen zak betalen. Lenen en dan later met rente terugbetalen??? Dat wil ik niet, ik wil niet dat ik met een schuld zit als ik begin met werken en daarnaast een eigen leventje wil opbouwen. Ik wil dan ook meteen van mijn zuurverdiende geld gebruik maken. Wat verkeerd is, is dat je na de 4 jaar studiefinanciering geen nieuwe studiefinanciering komt wanneer je verder studeert, dus als je van het HBO naar WO gaat. Sommige mensen worden dan gedwongen om tot en met het HBO te studeren en dan te gaan werken, terwijl ze zo graag verder willen.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 10-08-2004, 01:51 PM   #25
Vishal
IF-Crazy

Quote:
Maar ik wil helemaal niet lenen en je betaald toch altijd alles zelf. Ook al krijg je studiefinanciering, je blijft alles uit je eigen zak betalen. Lenen en dan later met rente terugbetalen??? Dat wil ik niet, ik wil niet dat ik met een schuld zit als ik begin met werken en daarnaast een eigen leventje wil opbouwen. Ik wil dan ook meteen van mijn zuurverdiende geld gebruik maken. Wat verkeerd is, is dat je na de 4 jaar studiefinanciering geen nieuwe studiefinanciering komt wanneer je verder studeert, dus als je van het HBO naar WO gaat. Sommige mensen worden dan gedwongen om tot en met het HBO te studeren en dan te gaan werken, terwijl ze zo graag verder willen.
Je kunt niet alles hebben. Jij studeert toch voor jezelf? Het is een investering in de toekomst. Als je straks afgestudeerd bent ga je een aardig salaris verdienen, die 100 euro per maand kan e rdan echt wel van af. En helemaal als je uit een arm gezin komt, dan ga je er sowieso op vooruit. En als je echt niet wilt lenen, dan maar minder uitgaan, minder merkkleding kopen, werken, minder op vakantie. Het is allemaal echt wel te doen hoor.

- Yoda

Reply With Quote
Reply

Tags
5000, college, euro, geld, tot, verhogen
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:19 PM.
Vertalen:

Tags