Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-10-2003, 06:39 PM   #11
imported_Rosita
IF-Beginner

Send a message via MSN to imported_Rosita
Default Veel geld bezitten is...............

Quote:
Originally Posted by maggan
Is dit geen uitzondering op de regel omdat je slechts toevallig n of twee mensen kent?
Nee, want ik vind niet dat je alle mensen over n kam kunt scheren!!!!!

Reply With Quote
Old 11-11-2003, 01:25 PM   #12
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Rosita
Nee, want ik vind niet dat je alle mensen over n kam kunt scheren!!!!!
Doe ik ook niet. Kijk, als ik praat over ''mensen'' dan heb ik ''uitzonderingen'' altijd
ingecalculeerd. Alleen, soms wil het voorkomen dat iemand expliciet hiernaar vraagt of mij in die richting duwt; dan noem ik de aantallen/percentage. :)

Bovendien Miss Rosita, hoe verklaar je het volgende: 80 % van de rijkdom is handen van slechts 15 % van de mensen.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-15-2003, 11:48 AM   #13
imported_Vinay
IF-Beginner

1 Je neemt een grote spaarpot, doet er al het geld van de hele wereld in. Vervolgens laat je alle mensen in een rij staan. Iemand anders die de koppen telt zodat je weet wat de deelsom van het totaal moet zijn. Het eindresultaat verdeel je over alle mensen en je hebt een eerlijke, rechtvaardige geld-verdeling.

2 We stoppen met geld verdienen zodat we niets kunnen aanschaffen. Vervolg hiervan is dat de ruilhandel weer op gang komt. Resultaat zal zijn dat mensen elkaar zullen bevechten om het eea te eigenen. Wat vervolgens geen nuttige bijdrage zal leveren aan de mens.

3 Zorg ervoor dat iedereen een dak boven zijn hoofd heeft en iedere dag te eten heeft. Zo is er geen discussie meer mogelijk inzake het bezitten van poen.

4 Laat heel de mensheid in verval raken, laat alle mensen boeten voor de leed die wij onzelf aandoen. De mensheid sterft uit en de aarde leeft voort in harmonie.

Zoals ik het zelf zie is er geen discussie mogelijk wat betreft het bezitten van geld en wat geld met een mens doet.

Zoals sommige andere bezoekers van het forum al stelden is het aan de grootgeld bezitter hoe hij/zij ermee omgaat. Helaas zijn er maar weinigen die met veel geld de wereld rondtrekken om hier iets moois van te maken.

Even een vraag aan jou, maggan.
Wat zou jij met heel veel geld doen? En zou het invloed hebben op jouw persoonlijkheid?

Reply With Quote
Old 11-15-2003, 05:18 PM   #14
imported_Rosita
IF-Beginner

Send a message via MSN to imported_Rosita

Quote:
Bovendien Miss Rosita, hoe verklaar je het volgende: 80 % van de rijkdom is handen van slechts 15 % van de mensen.
Die 15% heeft een goede karma gehad, daarom zijn ze in dit leven rijk;-) (just kidding)

Dat is gewoon een feit, m.i. valt hieraan niet veel te veranderen, zolang deze mensen het zelf niet inzien. Je kunt hoog en laag springen, het ligt aan de persoon zelf hoe hij/zij met zijn/haar geld omgaat. Vanuit een positief invalshoek bekeken, vind ik dat "alle beetjes" meegenomen zijn.

Reply With Quote
Old 11-15-2003, 05:28 PM   #15
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Vinay

Even een vraag aan jou, maggan.
Wat zou jij met heel veel geld doen? En zou het invloed hebben op jouw persoonlijkheid?
Als ik veel geld zou hebben zou ik ten eerste overal in de wereld waar een tekort is aan water, waterputten laten aanleggen!! Ten tweede zou ik alle arme mensen die hunkeren naar een stukje grond, deze voor hun kopen zodat zij een aantal primaire levensbehoeften konden telen!!

Het zou zeker enige invloed hebben op mijn persoonlijkheid nl. dat ik mijn plicht als helper van mijn medemens gedeeltelijk heb uitgevoerd.

Reply With Quote
Old 11-15-2003, 05:32 PM   #16
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Rosita
1Die 15% heeft een goede karma gehad, daarom zijn ze in dit leven rijk;-) (just kidding)

2Dat is gewoon een feit, m.i. valt hieraan niet veel te veranderen, zolang deze mensen het zelf niet inzien.
1 Ok, maar wat is nou de bedoeling van iemands goede karma? Ga je daarmee lopen pronken en de minder bedeelden passeren?

2 ''zolang de mensen het zelf niet inzien''. Welke plicht heb jij dan, spiritueel gezien, deze mensen ''dat'' wl te laten inzien?????

Reply With Quote
Old 11-16-2003, 08:43 PM   #17
imported_Vinay
IF-Beginner

Quote:
Als ik veel geld zou hebben zou ik ten eerste overal in de wereld waar een tekort is aan water, waterputten laten aanleggen!! Ten tweede zou ik alle arme mensen die hunkeren naar een stukje grond, deze voor hun kopen zodat zij een aantal primaire levensbehoeften konden telen!!

Het zou zeker enige invloed hebben op mijn persoonlijkheid nl. dat ik mijn plicht als helper van mijn medemens gedeeltelijk heb uitgevoerd.
<Ten eerste> klinkt wel wat overdreven vindt je niet?

Reply With Quote
Old 11-17-2003, 05:05 PM   #18
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Vinay
<Ten eerste> klinkt wel wat overdreven vindt je niet?

Hoezo?

Reply With Quote
Old 06-04-2004, 07:58 PM   #19
imported_Amresh
IF-Addicted

Default Re: Veel geld bezitten is...............

Kzou een Ferrari halen hehehehe :P

Reply With Quote
Old 06-09-2004, 08:03 AM   #20
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham
Default Re: Veel geld bezitten is...............

Quote:
.......vragen om moelijkheden, ziektes n een verhoogde/grote kans op valse trots/arrogantie. Gevolg: men verliest de menselijke kant van het leven en verplaatst zich in een fantasierijke wereld welke slechts bestaat uit grote illusie.........................................of heeft ''het'' tch een positieve keerzijde?
Hoe kan je ziek worden van geld???

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Reply

Tags
bezitten, geld, veel
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:13 PM.
Vertalen:

Tags