Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Filosofisch

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-09-2005, 08:55 AM   #21
- Prem -
IF-Lid

Default Re: Ik hoef echt geen relatie met een niet-hindoestaan

Quote:
Originally Posted by Shiva
dat klopt niet helemaal. moslims staan erom bekend met mensen van andere religien en rassen te trouwen, om ze bewust te bekeren.
met druk van de familie en chantage en geweld, gebeurt dit meestal dan ook.
klopt moslims gaan uit van het principe abdul harab.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 07-09-2005, 10:41 AM   #22
vishvamitra
IF-Lid

Send a message via MSN to vishvamitra Send a message via Yahoo to vishvamitra

sorry annu maar ik sluit ook aan bij prem. de moslims zijn er bekend om. als een hindoestaanse meisje met een moslim trouwt moet ze moslim worden. als een moslim meisje met een hindoe jongen wilt trouwens dan is de hele familie er tegen. of de jongen moet bekeren of geen huwelijk. daarom rennen de meesten ook weg.

Reply With Quote
Old 07-09-2005, 02:59 PM   #23
Aruna
IF-Addicted

Tja die mensen heb je ook. Maar als je daarin toegeeft als persoon van een ander geloof, dan is je geloof neit sterk genoeg in je eigen religie (ik weet niet of het zo wel duidelijk is). Maar er zullen net zoveel moslims zijn die wel respect hebben voor andermans geloof.

Paliya tudjhe, payi har khushie,
chaahu bar bar charhu teri paalki

Doosro ke ghar me aag laganewala, khud hi ussie me jal jaata(wie een kuil graaft voor een ander, dondert vroeg of laat in een veel grotere kuil. De wet van de karma.)

Reply With Quote
Old 07-10-2005, 07:06 AM   #24
- Prem -
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Annulientje
Tja die mensen heb je ook. Maar als je daarin toegeeft als persoon van een ander geloof, dan is je geloof neit sterk genoeg in je eigen religie (ik weet niet of het zo wel duidelijk is). Maar er zullen net zoveel moslims zijn die wel respect hebben voor andermans geloof.
ik heb mijn twijfels om eerlijk te zeggen.

Reply With Quote
Old 07-10-2005, 09:09 AM   #25
vishvamitra
IF-Lid

Send a message via MSN to vishvamitra Send a message via Yahoo to vishvamitra

er zullen heel weinig zijn. maar dat er zijn dat weet ik wel. het is meestal zo dat de derde generatie die hier of in engeland ofzo geboren is wat meer respect geeft. maar zelfs daar zijn er weinig van.

Reply With Quote
Old 07-10-2005, 12:11 PM   #26
imported_Shiva
IF-Lid

Quote:
verliefdheid kan je helemaal in de war maken, het kan er ook voor zorgen dat je geloof in je geliefde sterker wordt dan je vertrouwen op bhagvan. slechte zaak natuurlijk, maar het gebeurt en het zal altijd gebeuren. Dus het maakt niet uit hoe sterk je vertrouwen in bhagvan is, als je sooooo hevig verliefd ben, loop je heus wel weg.

moslims respect voor andermans geloof? daar moet ik ECHT nog van overtuigd worden.
Met de ontwikkelingen van vandaag, is het naief om zo te denken.

Reply With Quote
Old 07-11-2005, 12:47 PM   #27
appeltje
IF-Crazy

Send a message via MSN to appeltje

Ik zou mezelf nooit veranderen om mijn partner.
Maar als je voor elkaar openstaat, is alles te leren en te combineren.

Reply With Quote
Old 07-13-2005, 07:18 AM   #28
imported_Shiva
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by SuB CeRo 0░
er zullen heel weinig zijn. maar dat er zijn dat weet ik wel. het is meestal zo dat de derde generatie die hier of in engeland ofzo geboren is wat meer respect geeft. maar zelfs daar zijn er weinig van.
inderdaad.

Reply With Quote
Old 07-14-2005, 12:47 AM   #29
Aruna
IF-Addicted

Tsja het kan zijn dat ik met hele andere moslims omga dan degenen die jullie tegenkomen. Ik heb een uitgebreide vrienden en kennissenkring (zoals vele anderen op dit forum), waarbij ook heel veel moslims zitten. Enkele van mijn beste vrienden en vriendinnen zijn moslims en moslima's en zij hebben ongelooflijk veel respect voor mijn dharma en cultuur. Omgekeerd heb ik ook heel veel interesse in hun cultuur en religie. (Kennis verbreden is de enige manier om mensen te begrijpen) 1 van mijn beste vrienden die een moslim is, is zelfs meegeweest naar de Maha-Shivraatri viering op kijkduin. Hij vroeg heel vaak wat de rituelen betekenden en ik probeerde hem zo goed mogelijk uitleg te geven.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat respect uit de mens zelf moet komen. Als je partner echt van je houdt, dan houdt hij van je zoals je bent. Daar hoort respect ook bij. En als je respect hebt voor elkaar, dan kun je heel goed een goede relatie hebben met iemand van een ander ras, cultuur, religie of afkomst. (Of in het geval van deze topic: een niet hindoestaan)

Paliya tudjhe, payi har khushie,
chaahu bar bar charhu teri paalki

Doosro ke ghar me aag laganewala, khud hi ussie me jal jaata(wie een kuil graaft voor een ander, dondert vroeg of laat in een veel grotere kuil. De wet van de karma.)

Reply With Quote
Old 07-14-2005, 03:34 PM   #30
imported_Shiva
IF-Lid

Quote:
Tsja het kan zijn dat ik met hele andere moslims omga dan degenen die jullie tegenkomen. Ik heb een uitgebreide vrienden en kennissenkring (zoals vele anderen op dit forum), waarbij ook heel veel moslims zitten. Enkele van mijn beste vrienden en vriendinnen zijn moslims en moslima's en zij hebben ongelooflijk veel respect voor mijn dharma en cultuur. Omgekeerd heb ik ook heel veel interesse in hun cultuur en religie. (Kennis verbreden is de enige manier om mensen te begrijpen) 1 van mijn beste vrienden die een moslim is, is zelfs meegeweest naar de Maha-Shivraatri viering op kijkduin.* Hij vroeg heel vaak wat de rituelen betekenden en ik probeerde hem zo goed mogelijk uitleg te geven.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat respect uit de mens zelf moet komen. Als je partner echt van je houdt, dan houdt hij van je zoals je bent. Daar hoort respect ook bij. En als je respect hebt voor elkaar, dan kun je heel goed een goede relatie hebben met iemand van een ander ras, cultuur, religie of afkomst. (Of in het geval van deze topic: een niet hindoestaan)
dan heb je het getroffen :)

by the way: maha shivratri was op scheveningen toch? op kijkduin was ganga dasherha :)

Reply With Quote
Reply

Tags
echt, een, geen, hoef, met, niethindoestaan, relatie
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 06:54 PM.
Vertalen:

Tags