Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Filosofisch

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-13-2005, 11:10 AM   #1
imported_Shiva
IF-Lid

Default Ik hoef echt geen relatie met een niet-hindoestaan

Dit is niet hetzelfde als de andere topic.

Ik zou nooit een relatie willen met een niet-hindoestaan;
- ten eerste ben ik dagelijks bezig met mijn religie en wil ik dit graag delen met mijn partner.
ik ben ervan overtuigd dat hindu dharm leidt naar moksh, anders zou ik geen hindoe zijn.
deze levensovertuiging wil ik de rest van mijn leven houden en overdragen aan anderen.

- ten tweede hou ik rekening met de wensen van mijn ouders. het is mijn plicht als kind om hun wensen te vervullen.
uiteraard in samenhang met mijn eigen wensen (zie punt 1).

Mensen die geen relatie willen met een andere etnische minderheid worden vaak afgeschilderd al rascisten. Dit is niet zo.
Ik heb respect voor een ieder. Echter is partnerkeuze zo'n belangrijke beslissing, dat er meer speelt dan respect.
Er moet sprake zijn van wederzijds begrip. En binnen een relatie moet je jezelf kunnen zijn. Vanzelfsprekend moet je je aanpassen aan de wensen van je man/vrouw, maar niet veranderen, vooral niet van religie.

Wat vindt de rest?

Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 06-13-2005, 12:55 PM   #2
Akbar
IF-Nieuw

Default Re: Ik hoef echt geen relatie met een niet-hindoestaan

Ik denk dat het inderdaad het beste is om partners binnen je eigen levensovertuiging te kiezen. Ikzelf zou als athe´st absoluut niets met een gelovige Hindu willen. Los van het gebrek aan respect dat ik voor deze meningen heb, lijkt het me ook een vervuiling zijn van de opvoeding van eventuele kinderen.

Het uitsluiten van mensen met een overtuiging kan geen racisme zijn (wat dat betreft ben ik het met je eens). Racisme is onredelijk onderscheid maken op gronden waar mensen geen keuze hebben. Geloof is een keuze, dus daar mag je onderscheid op maken. Zelfs al zou je trouwens de partnerkeuze baseren op een grond waar geen keuze bij is (bijv. huidskleur, handicaps, afkomst) dan zou het nog geen racisme kunnen zijn: het is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Zolang je voornamelijk over je eigen leven beslist mag je alle motivaties gebruiken (zelfs racistische), pas wanneer jouw keuzes onvrijwillig de levens van anderen be´nvloeden moet je redelijk en tolerant te zijn.

Reply With Quote
Old 06-13-2005, 02:51 PM   #3
sarojni
IF-Crazy

en als het nou liefde op het eerste gezicht is en je later pas ontdekt dat de desbetreffende gelovig is ???

Reply With Quote
Old 06-13-2005, 04:25 PM   #4
imported_Archana
IF-Addicted

Send a message via MSN to imported_Archana

Als ie maar HINDU is

Reply With Quote
Old 06-13-2005, 04:45 PM   #5
sarojni
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by :-(
en als het nou liefde op het eerste gezicht is en je later pas ontdekt dat de desbetreffende gelovig is ???

Reply With Quote
Old 06-14-2005, 02:41 AM   #6
Akbar
IF-Nieuw

Quote:
Originally Posted by :-(
en als het nou liefde op het eerste gezicht is en je later pas ontdekt dat de desbetreffende gelovig is
Nou dan is het een zodanige afknapper dat de liefde verdwijnt. Je wordt verliefd op een ideaalbeeld, enige afbraak daaraan is te verwachten en neem je voor lief (liefde maakt blind). Echt fundamentele tegenstrijdigheden met het ideaalbeeld zullen wel tot een afkeer leiden.

Reply With Quote
Old 06-14-2005, 10:21 PM   #7
vishvamitra
IF-Lid

Send a message via MSN to vishvamitra Send a message via Yahoo to vishvamitra

nou ik heb echt geen problemen met geen van jou twee shiva. ten eerste momenteel zijn er ook zoveel bakra's die onze dharm overnemen. nou in dit geval het vaisnavisme (vishnu bhakts). geszien jiij op geloof gaat is dit dan opgelost voor mij ik ben een vishnu bhakt.

ten tweede mag ik van mijn moeder zelf bepalen met wie ik trouw. het mag een doglin ook zijn.

dus ook geen probleem daar maar ik weet wel dat mijn moeder heel blij zou zijn als ik met een hindoestaanse dame zou trouwens dus mijn voorkeur gaat eigenlijk voor hindoes maar ik heb 1 zwak punt. ik val op licht gekluerde doglins (hindoestaan en bakra) met krullend haar.

trust me ik heb al 1 keer love at first sight gehad. het is levens gevaarlijk. gelukig heeft mijn moeder me altijd al gezegd ik mag mijn eigen partner kiezen ze heeft geen problemen. dus als ik morgen miss world meeneem of sneha dan is dat geen probleem voor mijn moeder. maar ik ga eerst kijken of ze een toegewijde is. anders krijgen we altijd problemen.

ik heb echt geen problemen. maar om eerlijk te zijn ben ik wel tegen die pure creolen of moslims. geen relatie geen mogelijkheid. ik ben tegen die twee
heb genoeg van hun kwaliteiten gezien. so trust me ik kan wel een relatie aan met een doglin etc . maar ik wil mijn moeder ook wijzen dat ik geen misbruik van de vrijheid gemaakt heb. ik zoek daarom naar een hindoe dame die een toegewijde is zo niet dan kijk ik wel verder. tenzij ik weer voor die doglins val (moge dat nooit gebueren)

Reply With Quote
Old 06-15-2005, 08:45 AM   #8
imported_Anuska
IF-Beginner

Send a message via MSN to imported_Anuska

Ik wil ook geen relatie met een niet-hindoestaan.
Je cultuur en geloof is toch een deel van jou..hetheeft heeft je toch gevormd tot wie je geworden bent. Het lijkt me best wel moeilijk om een relatie te hebben met een persoon die daar niks van af weet.
Andere kant zoek je toch een persoon die je respecteert en die je dus goed behandelt...en als dat voor jou belangrijker is dan het geloof die hij of zij beleidt dan is de keus snel gemaakt.

Reply With Quote
Old 06-15-2005, 01:53 PM   #9
vishvamitra
IF-Lid

Send a message via MSN to vishvamitra Send a message via Yahoo to vishvamitra

wat bedoel je anuska mischien weet je niet maar de mensen van tegenwoordig gebruiken de geschriften niet goed. dit slaan van vrouwen etc is eigenlijk niet uit ons cultuur het is overgenomen van de moslims.

precies als het gervuik van knoflook en uien.

maar ok

wat bedoel je met goed behandeld.

Reply With Quote
Old 06-22-2005, 09:27 AM   #10
imported_Shiva
IF-Lid

het kiezen van een partner is een zeer persoonlijk vraagstuk.
toch vraag ik me af hoe hindoe jongeren hierover nadenken.

de reactie van subcero begrijp ik niet. je geeft je zwakte voor een bepaalde bevolkingsgroep toe, maar de rest sluit je uit.
is het lust wat je jeveblindt? of is het daadwerkelijk liefde?

en toch neem je het advies van je moeder ten harte. waarom dan?

Reply With Quote
Reply

Tags
echt, een, geen, hoef, met, niethindoestaan, relatie
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 03:56 AM.
Vertalen:

Tags