Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Entertainment & Lifestyle > Chit Chat

View Poll Results: Behoort Dewanand tot een lagere kaste?
Ja 7 50.00%
Nee 3 21.43%
Geen mening 4 28.57%
Voters: 14. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-04-2007, 08:44 PM   #1
Anonymous
Guest

Default Ik ben in laagste kaste geboren

Mijn moeder is moslim en mijn vader kwam uit een hindoe familie.
hierom ben ik in de laagste kaste geboren en ook zo opgevoed.
vanaf mijn jeugd heb ik dit geleerd. Ik geloofde dat blanken de goden zijn en dat alles wat een kleur had en bruin was eigenlijk een aap was. Ik ben in Suriname opgegroeid en was overal een paria en lagere kaste.

ik ben bijna als hond opgevoed. Eten kreeg ik vaak met scheld- en vloekwoorden van mijn moeder, die gescheiden was en mij elke dag vervloekte, omdat ik eenmaal een lager hindoekind was.

als niet-blanke en lagere kaste hindoestaan ben je verdoemd en kan liever zelfmoord plegen. Dit kreeg ik ook vaak te horen van hindoestanen, dat het mijn karma was om te lijden als een lagere kaste koelie.

Uiteindelijk in Nederland moest ik behandeld worden in een kliniek voor een half jaar en niemand bezocht mij, want ik was achtergelaten om te sterven in eenzaamheid, want dat is het lot van een lagere kaste koeliehond. Dat was in 1990 gebeurd.

Is dit het geweldige hindoegeloof van jullie?
Jullie laten de lagere kasten stikken en vertellen hun om zelfmoord te plegen. Kijk hoe het in India nu toegaat.

Nu na veel problemen en ellende heb ik overleefd, maar nog steeds vinden hindoestanen mij van een lagere kaste. Nu sta ik bekend als hindoeschrijver en onderzoeker en vooral blanken waarderen mij het meest.

Wat zeggen jullie nu tegen mij?? Ben ik nog een lagere kaste?

Dewanand
delft
waldo@wanadoo.nl
  Reply With Quote
Sponsors
Old 02-04-2007, 09:21 PM   #2
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Dewanand,

hoe jij bent opgegroeid is niet oke...
dat jij nu met een slecht zelfbeeld en beeld van hindustanen zit is te danken aan jou omgeving.
aan jou interpretatie....

er zullen best wel hindustanen zijn die jou niet mogen en/of jou liever dood hebben dan levend...
maar onthoudt dat hen je leven niet zijn. JIj bent je eigen leven en jij moet het voor jezelf naar je zin maken.
Niet elk persoon waardeerd je... maar jij moet ervoor zorgen dat jij je waarde weet... en niet de waarde hanteerd die de omgeving van jou hanteerd.

Dat je een slechte opvoeding hebt gehad vind ik triest... want jij bent niet de gene die gekozen heeft bij jou ouders gedeponeerd te worden. Dat jou ouders wat problemen hadden oke, maar dan moeten ze van jou niet de slachtoffer maken.

Dat je je hebt laten behandelen en dat je hebt kunnen zien wie er voor je zijn en wie niet... moet je inzien voor wie jij wel klaar moet staan en voor wie niet... maar draai svp je hoofd niet om voor je ouders...
ze mogen het slecht met je gedaan hebben, maar zij hebben je een leven gegeven... zonder hem was je niet waar je nu bent...

Vreugde moet van 2 kanten komen wil je plezier hebben met meerdere personen, maar zorg dat jij ook vreugde kan maken... voor jezelf.

zorg er dus voor dat jij klaarstaat voor de mensen, maar zorg er ook voor dat jij niet de slachtoffer wordt van jou hulp..
'behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden' zeg ik altijd...
Doet iemand slecht tegen jou, dan wilt die slecht behandelt worden...
doet iemand goed tegen jou, dan wilt die goed behandelt worden...
maar zorg ervoor dat jij je eigen ID niet verliest.

Dat er een paar mensen zijn die jou tot slecht schilderd, maakt jou nog niet slecht... ze kijken te veel naar iets wat jij niet bent, namelijk de geschirften of gezegdes...
Het leven is hard, maar het is de kunst zelf te kunnen overleven.

Waardering kan altijd komen van de groepen van wie je het niet verwacht...
ik praat de handelswijze van de mensen die jou pijn hebben gedaan niet goed... maar tussen de slechte hindustanen zitten ook nog goeden, maar die mote je maar net tege komen.

dat je weet dat je in een lage kaste zit, betekend het nog niet dat je slecht bent...
probeer iets van je leven te maken... je hebt al een draad/zijweg genomen...
probeer er het beste van te maken
Status: Offline

Reply With Quote
Old 02-05-2007, 06:46 AM   #3
*Star*
IF-Lid

zo┤n extreme vorm van discriminatie heb ik nog nooit gehoord.

Reply With Quote
Old 02-05-2007, 06:49 AM   #4
Moonwalker
IF-Lid

Quote:
Originally posted by vissie-j
Dewanand,

hoe jij bent opgegroeid is niet oke...
dat jij nu met een slecht zelfbeeld en beeld van hindustanen zit is te danken aan jou omgeving. *
aan jou interpretatie....

er zullen best wel hindustanen zijn die jou niet mogen en/of jou liever dood hebben dan levend...
maar onthoudt dat hen je leven niet zijn. JIj bent je eigen leven en jij moet het voor jezelf naar je zin maken. *
Niet elk persoon waardeerd je... maar jij moet ervoor zorgen dat jij je waarde weet... en niet de waarde hanteerd die de omgeving van jou hanteerd. *

Dat je een slechte opvoeding hebt gehad vind ik triest... want jij bent niet de gene die gekozen heeft bij jou ouders gedeponeerd te worden. Dat jou ouders wat problemen hadden oke, maar dan moeten ze van jou niet de slachtoffer maken. *

Dat je je hebt laten behandelen en dat je hebt kunnen zien wie er voor je zijn en wie niet... moet je inzien voor wie jij wel klaar moet staan en voor wie niet... maar draai svp je hoofd niet om voor je ouders...
ze mogen het slecht met je gedaan hebben, maar zij hebben je een leven gegeven... zonder hem was je niet waar je nu bent...

Vreugde moet van 2 kanten komen wil je plezier hebben met meerdere personen, maar zorg dat jij ook vreugde kan maken... voor jezelf. *

zorg er dus voor dat jij klaarstaat voor de mensen, maar zorg er ook voor dat jij niet de slachtoffer wordt van jou hulp..
'behandel een ander zoals je zelf behandelt wilt worden' zeg ik altijd...
Doet iemand slecht tegen jou, dan wilt die slecht behandelt worden...
doet iemand goed tegen jou, dan wilt die goed behandelt worden...
maar zorg ervoor dat jij je eigen ID niet verliest. *

Dat er een paar mensen zijn die jou tot slecht schilderd, maakt jou nog niet slecht... ze kijken te veel naar iets wat jij niet bent, namelijk de geschirften of gezegdes...
Het leven is hard, maar het is de kunst zelf te kunnen overleven. *

Waardering kan altijd komen van de groepen van wie je het niet verwacht...
ik praat de handelswijze van de mensen die jou pijn hebben gedaan niet goed... maar tussen de slechte hindustanen zitten ook nog goeden, maar die mote je maar net tege komen.

dat je weet dat je in een lage kaste zit, betekend het nog niet dat je slecht bent...
probeer iets van je leven te maken... je hebt al een draad/zijweg genomen...
probeer er het beste van te maken
Ik sluit mee hierbij aan.

Maar Dewand ik heb meer van je gelezen op jou site, jij voelt je toch ook beter dan de ander meneer de wetenschapper :idea: .

Dewanad schrijft boeken en zet dit op het net. Voor mij is hij een facist. Dewanad ik wens je rust toe voor je geest. Ga op zijn site en lees zelf. :idea:

Hij is extreem kijk op z'n site. Bizaar gewoon.

www.dewanand.nl

Reply With Quote
Old 02-05-2007, 07:12 AM   #5
*Star*
IF-Lid

Dit is echt bizar ja...nou weet ik niet of ik zijn hele verhaal wel geloof

Reply With Quote
Old 02-05-2007, 07:16 AM   #6
Moonwalker
IF-Lid

Quote:
Originally posted by *Star*
Dit is echt bizar ja...nou weet ik niet of ik zijn hele verhaal wel geloof
Niet geloven. Check z'n site www.dewanand.nl

Reply With Quote
Old 02-05-2007, 07:29 AM   #7
*Star*
IF-Lid

Quote:
Originally posted by Moonwalker+-->
QUOTE(Moonwalker)
Quote:

Reply With Quote
Old 02-05-2007, 08:09 AM   #8
MsLalkie
IF-Crazy

Jullie nemen deze extremist toch niet serieus :roll:

Reply With Quote
Old 02-05-2007, 08:14 AM   #9
zidane
IF-Addicted

Default Re: Ik ben in laagste kaste geboren

Quote:
Originally posted by dewanand
Mijn moeder is moslim en mijn vader kwam uit een hindoe familie.
hierom ben ik in de laagste kaste geboren en ook zo opgevoed.
vanaf mijn jeugd heb ik dit geleerd. Ik geloofde dat blanken de goden zijn en dat alles wat een kleur had en bruin was eigenlijk een aap was. Ik ben in Suriname opgegroeid en was overal een paria en lagere kaste. *

ik ben bijna als hond opgevoed. Eten kreeg ik vaak met scheld- en vloekwoorden van mijn moeder, die gescheiden was en mij elke dag vervloekte, omdat ik eenmaal een lager hindoekind was. *

als niet-blanke en lagere kaste hindoestaan ben je verdoemd en kan liever zelfmoord plegen. Dit kreeg ik ook vaak te horen van hindoestanen, dat het mijn karma was om te lijden als een lagere kaste koelie. *

Uiteindelijk in Nederland moest ik behandeld worden in een kliniek voor een half jaar en niemand bezocht mij, want ik was achtergelaten om te sterven in eenzaamheid, want dat is het lot van een lagere kaste koeliehond. Dat was in 1990 gebeurd.

Is dit het geweldige hindoegeloof van jullie?
Jullie laten de lagere kasten stikken en vertellen hun om zelfmoord te plegen. Kijk hoe het in India nu toegaat. *

Nu na veel problemen en ellende heb ik overleefd, maar nog steeds vinden hindoestanen mij van een lagere kaste. Nu sta ik bekend als hindoeschrijver en onderzoeker en vooral blanken waarderen mij het meest.

Wat zeggen jullie nu tegen mij?? Ben ik nog een lagere kaste?

Dewanand
delft
waldo@wanadoo.nl
In mijn ogen ben jij een mens.
Alle mensen zijn gelijkwaardig ik zie jouw als een gelijke..
Wees trots op wat je hebt bereikt :wink:

Reply With Quote
Old 02-05-2007, 08:24 AM   #10
zidane
IF-Addicted

Wajow :shock: ik Neem mijn woorden terug. DIE GAST IS ZIEK!!!

Reply With Quote
Reply

Tags
ben, geboren, kaste, laagste

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 02:32 PM.
Vertalen:

Tags