Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-19-2006, 04:13 PM   #1
Anand
IF-Crazy

Default Rutte: Geen uitkering voor wie kan werken

Rutte: Geen uitkering voor wie kan werken

VVD-kandidaat lijsttrekker Mark Rutte wil de Bijstandswet sluiten voor iedereen die niet arbeidsongeschikt is. In de eerstvolgende kabinetsformatie zouden CDA en VVD dat moeten afspreken, zegt Rutte deze week in een interview met Elsevier.

Hij spreekt in dat interview, dat morgen verschijnt en dan ook voor abonnees te lezen zal zijn op deze site, van een cultuur van achterover leunen onder bijstanders.

De kandidaat-lijsttrekker van de VVD voorspelt dat de werkloosheid verdwijnt door de economische groei en de vergrijzing. De Bijstandswet kan en moet daarom op de schop.

Sleuren
Rutte: We sleuren iedereen de arbeidsmarkt op. Om te beginnen krijgen jongeren tot 27 jaar geen bijstand meer. Uiterlijk over vier jaar sluiten we de Bijstandswet voor iedereen die niet arbeidsongeschikt is.

Mensen met een uitkering moeten verplicht aan het werk, stelt Rutte. Desnoods volgen ze een extra opleiding of gaan ze schoonmaakwerk doen in een tehuis. Zomaar thuis blijven hangen, is er niet meer bij.

Rutte ziet de operatie als een nieuwe versie van de Wet Werk en Bijstand die hij twee jaar geleden als staatssecretaris van Sociale Zaken door het parlement loodste.

Het gaat volgens hem om 300 duizend mensen. Let op, ze krijgen geen Melkertbanen tegen 120 of 140 procent van het minimumloon. Voor maatschappelijk nuttig werk ontvangen ze de helft tot zeventig procent van het minimumloon. Vijftig euro per dag. Zo haal je die mensen uit hun cultuur van achterover leunen.

Overtuigd
Rutte is overtuigd van het effect. In Elsevier zegt hij: Ik weet gewoon dat het kan. Ik heb altijd gezegd dat 80 procent van de mensen met een bijstandsuitkering aan de slag kon en dat zeggen nu zelfs de directeuren van de sociale diensten mij na. Terwijl zij eerder volhielden dat tachtig procent van de bijstanders onbemiddelbaar was.

hehe de VVD laat eindelijk van zich horen
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 04-19-2006, 04:43 PM   #2
Laila
IF-Addicted

haha, ik denk niet dat hij het voor elkaar krijgt.

Reply With Quote
Old 04-19-2006, 05:00 PM   #3
Anand
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Laila
haha, ik denk niet dat hij het voor elkaar krijgt.
ik vind het al goed dat hij het wil proberen :mrgreen:

het zal wel veel met de verkiezingen te maken hebben
een harde opstelling
dat hij zo de VVDers naar zich wil trekken
Status: Offline

Reply With Quote
Old 04-19-2006, 07:27 PM   #4
MsLalkie
IF-Crazy

Ik denk ook niet dat het hem gaat lukken. Bovendien ben ik zelf van mening dat er een soort vangnet beschikbaar moet zijn.

Reply With Quote
Old 04-19-2006, 09:06 PM   #5
Preshand
Guest

Quote:
Originally posted by Anand+-->
QUOTE(Anand)
Quote:
  Reply With Quote
Old 04-20-2006, 01:23 AM   #6
Jeannette
IF-Addicted

Default Re: Rutte: Geen uitkering voor wie kan werken

[quote]Originally posted by Anand
[b]Mensen met een uitkering moeten verplicht aan het werk, stelt Rutte. Desnoods volgen ze een extra opleiding of gaan ze schoonmaakwerk doen in een tehuis. Zomaar thuis blijven hangen, is er niet meer bij.

Rutte ziet de operatie als een nieuwe versie van de Wet Werk en Bijstand die hij twee jaar geleden als staatssecretaris van Sociale Zaken door het parlement loodste.

Reply With Quote
Old 04-20-2006, 06:40 AM   #7
Vishal
Guest

Tsja het is de vraag wat de staat meer gaat kosten... Die uitkeringen of de verhoging aan criminaliteit die het wegvallen van uitkeringen oplevert...
  Reply With Quote
Old 04-20-2006, 07:19 AM   #8
Faya-kroitie
IF-Crazy

Voor een bepaalde groep mensen in de bijstand zal de wet een terechte oplossing zijn, en weer voor andere natuurlijk niet.
Bepaalde gemeente zijn reeds bezig met uitkeringsgerechtigden verplicht aan maatschappelijk verantwoord werk te zetten. Dus Rutte komt niet met iets nieuws.
Bovendien wordt makkelijk gesproken over opleidingen. Vergeet niet dat sommigen niet de hersenen bezitten om even een opleiding te volgen.

Reply With Quote
Old 04-20-2006, 02:06 PM   #9
Laila
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Faya-lobie
Bovendien wordt makkelijk gesproken over opleidingen. Vergeet niet dat sommigen niet de hersenen bezitten om even een opleiding te volgen.
Klopt....
verder zijn er genoeg banen waarvoor geen hoge opleidingen nodig is. ALS iedereen dokter en advocaat wordt, wie gaat dan het vuil ophalen? :twisted:

Reply With Quote
Old 04-20-2006, 02:28 PM   #10
Preshand
Guest

Quote:
Originally posted by Laila+-->
QUOTE(Laila)
Quote:
  Reply With Quote
Reply

Tags
geen, kan, rutte, uitkering, voor, werken, wie

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 08:31 AM.
Vertalen:

Tags