Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Filosofisch

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-16-2007, 10:48 PM   #1
imported_Gopal
IF-Lid

Default Zo wordt men onsterfelijk

Het is vast een mannier om eeuwig te kunnen blijven leven.
Want men krijgt honger, dat betekent dat er iets bestaat dat de honger kan stillen.
Men krijgt dorst, dat betekent dat er iets bestaat waardoor men de dorst kan lessen.

Men wil (eeuwig leven) niet sterven, dat betekent dat er eeuwigheid bestaat..... :)

Wat is uw mening
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 02-17-2007, 05:54 PM   #2
imported_Archana
IF-Addicted

Send a message via MSN to imported_Archana
Default Re: Zo wordt men onsterfelijk

Wie zegt dat men niet wilt sterven?

Reply With Quote
Old 02-18-2007, 11:56 AM   #3
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Archana
Wie zegt dat men niet wilt sterven??
Angst (bhay) om iets kwijt raken, bevestigd het? feit dat men wenst langer te leven (niet dood wil gaan,? individuele gevallen uit frustraties daarbij gelaten).

Als de eeuwigheid bestaat hoe bereik je het dan.

Reply With Quote
Old 02-18-2007, 03:16 PM   #4
imported_Archana
IF-Addicted

Zou jij dan eeuwig willen leven?

Reply With Quote
Old 02-18-2007, 08:48 PM   #5
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Zou jij dan eeuwig willen leven?
Ja zeker, ziel leeft eeuwig die gaat nooit dood, al wordt het lichaam vernietigd.
(Bg.2-20) Ajo nityah shasvato-ayam purano na hanyate hanya mane sharire.

Reply With Quote
Old 02-19-2007, 08:19 PM   #6
imported_Archana
IF-Addicted

Ik bedoelde eeuwig leven met dit lichaam. Maar goed..
Je ziel blijft altijd eeuwig bestaan, of je het wilt of niet

Reply With Quote
Old 02-19-2007, 10:08 PM   #7
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Ik bedoelde eeuwig leven met dit lichaam. Maar goed..
Je ziel blijft altijd eeuwig bestaan, of je het wilt of niet?
Het lichaam kan nooit eeuwig bestaan al zou iemand het willen, dus daar denk je het niet eens aan. Het lichaam is constant aan het veranderen.?
En de laatste verandering is Rama nama sat hai.

Trouwens kan je nooit spreken van "je ziel" want je hebt geen ziel(uitz.paramatma), maar je bent zelf die arme ziel.

Reply With Quote
Old 02-21-2007, 03:47 PM   #8
Rainish
IF-Beginner

Send a message via MSN to Rainish

Het is wel jammer dat het lichaam het niet toelaat. Hoe goed je het zal verzorgen, je zal minstens alleen je levensduur kunnen verlengen. Misschien invriezen een optie

Reply With Quote
Old 06-09-2007, 11:49 AM   #9
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Rainish
Het is wel jammer dat het lichaam het niet toelaat. Hoe goed je het zal verzorgen, je zal minstens alleen je levensduur kunnen verlengen. Misschien invriezen een optie?
Alles wat er in de materiele natuur is, maar ook daarbuiten, heeft een bedoeling.
Zo het materiele lichaam heeft ook zijn specifieke taak in deze wereld en dat is, het vervoermiddel voor de ziel.?
In dit lichaam kan men zich bevrijden van geboorte, dood, ouderdom en ziekten.? ? Maar als? het? tijd erop zit dan begeeft hij het? of je het doel bereikt of niet.

Al hele tijd kon ik op de HSFN niet reageren wegens erg drukte, mijn gemeende excuses voor, maar nu neem ik de tijd voor.

Reply With Quote
Old 09-22-2008, 11:57 AM   #10
Marcel
Guest

Talking Eeuwig leven

Hallo, ik noem dus Marcel en ben voor de afgelopen weken bezig met zoveel mogelijk info te verzamelen over meditatie, spirituele yoga en eeuwig leven. Ik heb vroeger nog een boek geschreven over parapsychologie en ben nu onlangs 24 jaar oud geworden. Ik geloof dat alles bestaat uit energie en als je denkt in een logisch ondersteunde richting, die logische ondersteuning dan ook blijft stand houden want je gedachten zijn ook bestaande uit energie. Ik ben van mening dat fantasie een energieniveau is dat niet voldoende energie of vastheid heeft in het realiteitsniveau om echt te worden, en wanneer deze fantasie toch genoeg opbouw heeft ervaren van geestelijke energie en dit echt gemanifesteerd wordt dit een wonder wordt genoemd.

Ik ben dus bezig met op deze manier in eeuwig leven te geloven en ben hier al een jaar of 2 intensief mee bezig. Wat ik de laatste tijd ben tegengekomen zijn zeer klare levensechte dromen over een levensvorm (een soort van blauwgloeiende slak met tentakels die plots kunnen vermenigvuldigen) en iedere keer wanneer ik deze levensvorm tegenkom krijg ik er schrik van in deze droom, omdat het insectenangstgevoel me wat overvalt wanneer deze levensvorm mij probeert aan te raken. Deze levensvorm stelt volgens mij eeuwig leven voor want wanneer ik in mijn schrik het in stukken hakte of deze in brand stak, deze niet stierf maar die zich opsplitste en vervolgens vermenigvuldigde in nog meer andere levensvormen als dieren en insecten, die op hun beurt veranderen in mensen zodat ik niet meer bang van hun zou zijn en ze me de hand kunnen schudden, wat ik ook had gedaan in mijn droom.

Ik ga nu dus in een lap bosgrond van mijn moeder gaan wonen binnen enkele weken in een houten betegeld tuinhuisje met elecktriciteit waar zeker zo'n 200 spinnen in leven. Ik ga daar in de buurt een werk gaan zoeken en elke avond daar gaan slapen, zodat mijn angst voor de insecten en andere insectachtige wezentjes met de tijd zal omslaan in liefde en aanvaarding voor deze dieren die mij in staat zal stellen in harmonie met hun samen te leven.

Ik ben er wel zeker van dat zo'n rare dromen waarin ik ook echt mijn hart voel oplichten door een warme straal en zo echt iets willen zeggen en wil dit delen met mensen die de hoop even verliezen in het mediteren naar eeuwig leven toe. Pak een niet teveel concentratie eisend werk en mediteer terwijl je werkt en eet geen vlees, vis of iets anders met een centraal zenuwstelsel dat veel heeft geleden voordat het stierf, dat is het beste wat je in deze westerse beschaving kunt doen. Hou je dromen levend! Groetjes.
  Reply With Quote
Reply

Tags
men, onsterfelijk, wordt
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 08:31 PM.
Vertalen:

Tags