Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-07-2008, 04:06 PM   #1
rani1987
Guest

Question wie kan mij helpen

hallo

ik ben hier nieuw en moet dus alles nog zien uit te vinden hoe het hier allemaal werkt
maar heb in ieder geval al gevonden hoe ik een discussi kan beginnen

Nou hier komt mijn vraag en uitleg,

ik ben al ruim 4 jr geintreseerd in de hindoestaanse cultuur en ook in het geloof,
sinds ik denk 2 jr ben ik ook bezig om het geloof te begrijpen (al zeg ik dat het best een moeilijk iets is als je het niet begrijpt)
maar door erover te lezen en te horen van andere hindu's begrijp ik het steeds beter en steeds meer alleen weet ik natuurlijk nog neit alles,
vanaf het begin trok ganesh mij heel erg aan dat was dus ook mijn eerste God in huis,
later ben ik andere Goden ook gaan begrijp zoals Shiva, parvati, (vader en moeder van ganesha), Vishnu, krishna, saraswati, laksmi en hanuman.

Hen heb ik dus ook in mijn huis,
verder droeg ik altijd het Ohm teken om te laten zien dat ik met het geloof bezig was,
ik heb zelf nu een Tattoo gezet een OHM (wat eigenlijk niet mag zoals ik heb begrepen)
maar ik heb het gedaan omdat een ketting daar heb ik de gedachten bij dan die kan je af doen en niet meer omdoen en dat wou ik niet, deze tattoo draag ik voor heel mijn leven bij me en dus ook van dat ik het geloof vooraltijd bij me zal dragen.

dit is een beetje mij verhaal.
nu is mijn vraag of er mensen zijn die mij dingen kunnen vertellen de dingen wat byv. heel belangrijk misschien dat ik het al weet maar kan ook zijn juist van niet,
ik zeg beter alles 100 x aan horen dan 1 x en dat het te weinig en het niet tot me doordringt.

verder heb ik ook een vriend,
hij is ook hindu, voor hem doe ik dit natuurlijk ook voor een heel groot deel (maar natuurlijk ook omdat ik hetzelf heel graag wil leren en worden)
en omdat ik weet dat hij hele strenge ouders heeft en dat we bang zijn dat ze mij misschien niet zullen accepteren:(
en daarom wil ik ook laten zien dat ik hun cultuur en geloof heb aangenomen dat ze zich daar geen zorgen om hoeven te maken.

maar ja ik hoop voldoende veteld te hebben over me zelf en waarom juist deze vraag is.

mocht je nog vragen hebben stel ze mij gerust.
en heb je informatie voor mij hoor ik het ook heel graag.
stuur me gerust een PBtje voor mijn msn of dergelijke
of je spreekt me hier aan:D

veel liefs rani

Last edited by rani1987; 11-08-2008 at 09:30 PM.
  Reply With Quote
Sponsors
Old 11-07-2008, 05:53 PM   #2
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Wat wil je precies weten?
Wat is jou achtergrond en hoe ben je tot het hinduisme gekomen, en waarom zouden zijn ouders jou neit accepteren?

ik heb verder je topic naar het juiste bord geplaats waar ik denk dat het hoort.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-08-2008, 02:12 PM   #3
Sharda1
Guest

Erover praten en lezen is altijd goed.
De eerst aangewezen persoon lijkt me je vriend. Kun je ook samen lezen en bidden, mooier kan toch niet?
En als je een deskundige zoekt zou ik een priester/pandit raadplegen, dat kan volgens mij ook op dit forum, misschien moet je expliciet een van de 2 pandits erom vragen.
  Reply With Quote
Old 11-08-2008, 09:18 PM   #4
rani1987
Guest

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post
Wat wil je precies weten?
Wat is jou achtergrond en hoe ben je tot het hinduisme gekomen, en waarom zouden zijn ouders jou neit accepteren?

ik heb verder je topic naar het juiste bord geplaats waar ik denk dat het hoort.

haai naar lang zoeken heb ik eindelijk mijn topic terug gevonden:D

ik wil eigenlijk alles wel weten al zeg ik wel dat ik veel weet en het geen wat je mij misschien kan leren kan ik misschien weten maar misschien niet voldoende,
uhm dat ik een lang verhaal hoe ik er ben gekomen ik zal het even kost uitleggen, ik ben begonnen met films kijken (bollywood)
de films trokken me zo aan met de cultuur kleding eten alles gewoon ook het geloof,
teon ik ben ik me erin gaan verdiepen ( ik was destijds zoekende naar een geloof omdat mijn gevoel zei dat ik geen christenen wou zijn hoe het wat is een raar iets)
dus ben bij het hindi geloof gekomen was ook aan het proberen moslim maar merkte dat het mij niet echt aantrok.
en vanaf dat ik een beeldje hat gekocht (een GOD) ganesh dus toen voelde ik me echt anders en het trok me heel erg aan dat geloof sinds dien ben ik er mee beig om het te begrijpen. en sinds het laatste jaar weet ik gewoon dat ik hindu wil worden en voor mijn gevoel ben ik het ook.

en wat betreft zijn ouders ze zijn streng ze zijn nog van de oude stam ze willen dat hij trouwd met een meid van eigen cultuur en geloof.
maar hij zegt dat hij voor me gaat en laat het mij ook voelen en zien, en zegt dat alles goed komt of het nu is of later dat is afwachten.
  Reply With Quote
Old 11-08-2008, 09:26 PM   #5
rani1987
Guest

Quote:
Originally Posted by Sharda1 View Post
Erover praten en lezen is altijd goed.
De eerst aangewezen persoon lijkt me je vriend. Kun je ook samen lezen en bidden, mooier kan toch niet?
En als je een deskundige zoekt zou ik een priester/pandit raadplegen, dat kan volgens mij ook op dit forum, misschien moet je expliciet een van de 2 pandits erom vragen.
mijn vriend zelf is hindoe maar is er niet erg mee bezig of hoe moet ik het zeggen hij laat het mij niet blijken ik ben er kwa geloof meer mee bezig dan hij zelf.maar ik zie wel dat hij het heel mooi vind dat ik er in geloof en ook met de taal spreken ik kan veel verstaan alleen het uitspreken gaat bij somige dingen moeilijk ik heb woordenboeken en cursissen hier en als hij er is probeer ik in hindi bepaalde zinnen en woorden tegen hem te zeggen op het moment dat ik er over begin straalt hij gewoon je ziet dat hij het echt waardeert alleen ik ben niet 24 uur met hem samen we zien elkaar 2 x in de week (weekend) omdat hij werkt en er zit een afstand tussen ons. en aangezien hij het stiekem moet doen vind ik het zelf te kort 2 dagen we praten wel maar niet genoeg voor mij.
zo doende dat ik op internet veel zoek en kwam deze site tegen.

oow en waar kan ik de pandits vinden?
kunnen ze mij meer over het geloof vertellen en leren dan?
  Reply With Quote
Old 11-09-2008, 08:26 AM   #6
Sharda1
Guest

Quote:
Originally Posted by rani1987 View Post
mijn vriend zelf is hindoe maar is er niet erg mee bezig ... en aangezien hij het stiekem moet doen vind ik het zelf te kort 2 dagen we praten wel maar niet genoeg voor mij....

hij zegt dat hij voor me gaat en laat het mij ook voelen en zien, en zegt dat alles goed komt of het nu is of later dat is afwachten ...

oow en waar kan ik de pandits vinden?
kunnen ze mij meer over het geloof vertellen en leren dan?
hallo Rani,

Ik ben Christen met interesse voor Hindoeisme/Boeddhisme en voel dat als een verrijking, net als jij. Blijf dat vooral vasthouden, ook los van je vriend.
Volgens mij word je als Hindoe geboren en kun je het niet worden, maar dat zou je aan een pandit moeten vragen. Als je kijkt op Religie en Spiritualiteit zie je staan: twee pandits aanwezig:Pandit Attry & Pandit Mahesh.

En hoe je die bereikt... misschien via de moderator van het forum? Als je klikt bovenaan Religie zie je bovenaan staan: Moderator Mahesh. Als het niet werkt, zet dan nog even een berichtje op dit forum, daar reageert vast wel iemand op.

Wat me opvalt in je verhaal is de passieve houding van je vriend. Jij doet heel erg je best en hij laat het zich fijn aanleunen, ja natuurlijk! Hij is er niet zo mee bezig, schrijf je zelf, en hij zegt dat hij voor je gaat maar in praktijk is het afwachten en stiekem contact. Bij mij gaat dan een rood lampje branden. Pas op dat jij niet alle moeite doet en hij lekker comfortabel achteroverleunt... dat is een scheve verhouding en dat kan niet goed zijn.
  Reply With Quote
Old 11-09-2008, 01:56 PM   #7
rani1987
Guest

Quote:
Originally Posted by Sharda1 View Post
hallo Rani,

Ik ben Christen met interesse voor Hindoeisme/Boeddhisme en voel dat als een verrijking, net als jij. Blijf dat vooral vasthouden, ook los van je vriend.
Volgens mij word je als Hindoe geboren en kun je het niet worden, maar dat zou je aan een pandit moeten vragen. Als je kijkt op Religie en Spiritualiteit zie je staan: twee pandits aanwezig:Pandit Attry & Pandit Mahesh.

En hoe je die bereikt... misschien via de moderator van het forum? Als je klikt bovenaan Religie zie je bovenaan staan: Moderator Mahesh. Als het niet werkt, zet dan nog even een berichtje op dit forum, daar reageert vast wel iemand op.

Wat me opvalt in je verhaal is de passieve houding van je vriend. Jij doet heel erg je best en hij laat het zich fijn aanleunen, ja natuurlijk! Hij is er niet zo mee bezig, schrijf je zelf, en hij zegt dat hij voor je gaat maar in praktijk is het afwachten en stiekem contact. Bij mij gaat dan een rood lampje branden. Pas op dat jij niet alle moeite doet en hij lekker comfortabel achteroverleunt... dat is een scheve verhouding en dat kan niet goed zijn.

je schrijft dat je wordt geboren als hindu en dat je er zo dus geen kan worden dat is niet zo.
dat weet ik toevallig want heb vele contacten met mensen die ook hindu zijn en zij vertellen mij dat het niet zo is, en ook lees ik het veel op internet.

en jah ik zal eens gaan kijken of ik er een kan vinden een pandit.

en van dat laatste over mijn vriend dat zie je verkeerd geloof me, want hij gaf zelf ook aan in het begin dat als ik het niet wou het ook neit moest doen, en ik maakte hem dus duidelijk dat ik het ook niet voor hem doen maar voor me zelf.
dus daar hoef ik niet bang voor te zijn dat hij confortabel achteroverleunt.
  Reply With Quote
Old 11-09-2008, 02:38 PM   #8
Vinnie
Administrator
IF-Lid

Vinnie's Avatar

Beste Rani,

Ik zal je per pb een mailadres & hyves adres geven van een Pandiet waarmee Indianfeelings samenwerkt(e??). Hij heeft een eigen mailadres van Feelings en heeft ook een hyves site. Ik zou het via bijde opties proberen omdat ik niet weet hoevaak hij zijn IF mail leest.
Ik hoop dat je van hem adviezen kunt krijgen.

Groetjes,
Vinnie
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-09-2008, 03:38 PM   #9
Sharda1
Guest

Quote:
Originally Posted by rani1987 View Post
je schrijft dat je wordt geboren als hindu en dat je er zo dus geen kan worden dat is niet zo.
dat weet ik toevallig want heb vele contacten met mensen die ook hindu zijn en zij vertellen mij dat het niet zo is, en ook lees ik het veel op internet.

en jah ik zal eens gaan kijken of ik er een kan vinden een pandit.

en van dat laatste over mijn vriend dat zie je verkeerd geloof me, want hij gaf zelf ook aan in het begin dat als ik het niet wou het ook neit moest doen, en ik maakte hem dus duidelijk dat ik het ook niet voor hem doen maar voor me zelf.
dus daar hoef ik niet bang voor te zijn dat hij confortabel achteroverleunt.
Des te beter, ik hoop dat jij gelijk hebt.

Succes!
  Reply With Quote
Old 11-09-2008, 07:11 PM   #10
info
Guest

Je wordt geboren als mens!
  Reply With Quote
Reply

Tags
helpen, kan, mij, wie

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:40 AM.
Vertalen:

Tags