Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-08-2005, 05:33 PM   #21
Shagohod
IF-Beginner

[b]Ik denk dat ik geen hulp zou bieden..
Omdat financiŽle zaken geen grap zijn en uiteindelijk tot ellende kunnen leiden.
Maar omdat het m'n vriend/vriendin is zou ik vragen hoe het komt dat hij/zij zo diep in de problemen zit..

En natuurlijk helpen om een zo goed mogelijke oplossing te vinden.
Dat is dan wel het minste dat ik kan doen voor een vriend in nood.

Maar om direct geld te geven? Guess not..
Want stel dat je het niet terug kan zien om omstandigheden..
Tja dan zit jullie relatie niet echt lekker meer neem ik aan.

Reply With Quote
Old 06-10-2005, 05:03 PM   #22
Sheela
IF-Lid

Send a message via AIM to Sheela Send a message via MSN to Sheela Send a message via Yahoo to Sheela

Thanks voor jullie suggesties, ik heb er erg veel aan gehad, en help diegene wellicht op een andere manier. ik had trouwens ookal van andere vrienden vernomen dat je best voorzichtig moet zijn met dit soort zaken, want ook vertelde iemand mij dat je zelf ook nog in grote problemen zou kunnen komen met je eigen rekening, omdat diegene zijn financiele schuldeisers of bijv. deurwaarders dan op jou rekening zouden kunnen verhalen/eisen wat diegene schuldig zou zijn, vooral als diegene diep in de financiele narigheid zit en schulden ofzo heeft :(

Reply With Quote
Old 06-10-2005, 08:38 PM   #23
MsLalkie
IF-Crazy

Geen dank meid. We hebben onze visies gegeven. veel succes met je beslissing wat het ook mag zijn. :D

Reply With Quote
Old 06-10-2005, 09:55 PM   #24
Shagohod
IF-Beginner

Quote:
Originally posted by MsLalkie
Geen dank meid. We hebben onze visies gegeven. veel succes met je beslissing wat het ook mag zijn. *:D
[b]Same here :wink:
Succes

Reply With Quote
Old 07-27-2005, 12:04 PM   #25
Vanita
IF-Crazy

Sheel, is het goed afgelopen? :)

Reply With Quote
Old 07-29-2005, 12:28 AM   #26
Sheela
IF-Lid

Send a message via AIM to Sheela Send a message via MSN to Sheela Send a message via Yahoo to Sheela

Ik heb geprobeerd om voor diegene een extra aparte rekening te openen bij een andere bank dan de mijne, maar de banken deden erg moeilijk en dat ging niet, omdat ze wilden weten waarom ik die rekening dan wilde als ik niet mijn hele inkomen ook daarop wilde laten lopen daar ik gewoon salaris ontvang van mijn werkgever dat al jaren op een eigen rekening is.

Dus enige optie blijft mischien die persoon te helpen door zijn soc dienst uitkering te laten storten op mijn eigen rekening.., zou dit mogelijke gevolgen kunnen hebben voor mijzelf? wie weet hier meer over, ik ben er nog niet helemaal uit, maar wil nog altijd die persoon helpen.

Reply With Quote
Old 07-29-2005, 06:16 AM   #27
MsLalkie
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Sheela
Ik heb geprobeerd om voor diegene een extra aparte rekening te openen bij een andere bank dan de mijne, maar de banken deden erg moeilijk en dat ging niet, omdat ze wilden weten waarom ik die rekening dan wilde als ik niet mijn hele inkomen ook daarop wilde laten lopen daar ik gewoon salaris ontvang van mijn werkgever dat al jaren op een eigen rekening is.

Dus enige optie blijft mischien die persoon te helpen door zijn soc dienst uitkering te laten storten op mijn eigen rekening.., zou dit mogelijke gevolgen kunnen hebben voor mijzelf? wie weet hier meer over, ik ben er nog niet helemaal uit, maar wil nog altijd die persoon helpen.
Je kan niet zomaar een rekening openen dat klopt. Zal wel met maken hebben met het uitsluiten fraudeleuze praktijken. Een rekening aanhouden is bovendien kostbaar voor een bank wanneer er geen gebruik van wordt gemaakt. Ze hebben ergens wel gelijk dat ze niet zomaar een rekening willen openen.

Mijns inziens heb je wel ene ander gedaan om degene te helpen. Ik denk dat je er niet verstandig aan doet om de uitkering op je rekening te laten storten. Begin er niet aan voordat jij problemen krijgt met de gemeente. Dalijk wordt je onnodig betrokken in zijn of haar zaakje.

Vriendschap heeft zijn grenzen en dient ook gebaseerd te zijn op begrip. :)

Reply With Quote
Old 07-29-2005, 07:39 AM   #28
koemba
Guest

lastig.. in eerste instantie dacht ik dat het geen kwaad kon, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat schuldeisers jou gaan aanspreken.

kan de sociale dienst in dit soort gevallen geen tijdelijke regeling treffen met de bank?
  Reply With Quote
Old 07-29-2005, 04:10 PM   #29
Sheela
IF-Lid

Quote:
Originally posted by MsLalkie

Je kan niet zomaar een rekening openen dat klopt. Zal wel met maken hebben met het uitsluiten fraudeleuze praktijken. Een rekening aanhouden is bovendien kostbaar voor een bank wanneer er geen gebruik van wordt gemaakt. Ze hebben ergens wel gelijk dat ze niet zomaar een rekening willen openen. *

Mijns inziens heb je wel ene ander gedaan om degene te helpen. Ik denk dat je er niet verstandig aan doet om de uitkering op je rekening te laten storten. Begin er niet aan voordat jij problemen krijgt met de gemeente. Dalijk wordt je onnodig betrokken in zijn of haar zaakje. *

Vriendschap heeft zijn grenzen en dient ook gebaseerd te zijn op begrip. *:)
Thanks lall, dat zijn echt hele mooie en wijze woorden :) , waar ik zeker aan denken zal voordat ik mijn beslissing neem in deze zaak :)

Reply With Quote
Old 07-29-2005, 04:12 PM   #30
Sheela
IF-Lid

Quote:
Originally posted by koemba
lastig.. in eerste instantie dacht ik dat het geen kwaad kon, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat schuldeisers jou gaan aanspreken.

kan de sociale dienst in dit soort gevallen geen tijdelijke regeling treffen met de bank?
Dat vraag ik me ook af. je zou denken van wel..? wie is er op de hoogte..?

Reply With Quote
Reply

Tags
helpen, nee

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:37 AM.
Vertalen:

Tags