Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-09-2008, 08:54 PM   #11
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Hey Rani,

ik wil aan de hand van het bovenstaande even reageren. Hinduisme is niet een geloof, maar een manier van leven. echter door de tijd heen is de manier van leven veranderd. Zo kan ik een voorbeeld geven dat als je het hinduisme volgt je geen vlees eet, dat ook inhoud geen kip of schaap of iets. echter doet de huidge generatie dit wel.

Verder wordt iederder als een mens geborren, biologieles ga ik niet geven, dat moet wel duidelijk zijn. maar hoe je leeft is aan jezelf. elke geloof kent zijn wegen, kent zijn manier van uiten, de vraag is wil jij die manier van doen wel?

om simpel te zijn, het christendom gelooft niet in reincarnatie (zover ik weet), het hinduisme weer wel.

Geloof is iets dat je zelf vormt, het hinduisme is veelzijdig veranderd. De Ramayana laat duidelijk zien toen raam-ji verbannen was dat hij leefde van fruit, hij slachte niks en zette niks op de gril.

je bent gekomen als mens, je zult gaan als mens, echter, of je leeft op een manier van crisrtendom of hinduisme is iets dat niet veel uitmaakt gezien god 1 is.

Vergeet jezelf niet, betreft je vriend, hij houdt zich al niet bezig met het geloof, waarom zouden zijn ouders jou afkeuren, die zich wel bezighoudt met het hinduisme?
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-10-2008, 06:46 AM   #12
Sharda1
Guest

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post
Hey Rani,
om simpel te zijn, het christendom gelooft niet in reincarnatie (zover ik weet), het hinduisme weer wel.

Vergeet jezelf niet, betreft je vriend, hij houdt zich al niet bezig met het geloof, waarom zouden zijn ouders jou afkeuren, die zich wel bezighoudt met het hinduisme?
Om het heel kort door de bocht te zeggen: Christenenen geloven in wederopstanding. Als je goed hebt geleefd ga je naar de hemel, als slecht: richting hel.

En ik ben het eens met Vissie: ik zou als schoonouders geen enkel bezwaar hebben tegen een schoondochter die zich serieus bezighoudt met hun geloof.
  Reply With Quote
Old 11-14-2008, 09:21 AM   #13
rani1987
Guest

Quote:
Originally Posted by Vinnie View Post
Beste Rani,

Ik zal je per pb een mailadres & hyves adres geven van een Pandiet waarmee Indianfeelings samenwerkt(e??). Hij heeft een eigen mailadres van Feelings en heeft ook een hyves site. Ik zou het via bijde opties proberen omdat ik niet weet hoevaak hij zijn IF mail leest.
Ik hoop dat je van hem adviezen kunt krijgen.

Groetjes,
Vinnie

haai vinnie dat lijkt me heel fijn..
ik ga er dalijk meteen naar kijken..
hartelijk bedankt.

groetjes rani
  Reply With Quote
Old 11-14-2008, 09:29 AM   #14
rani1987
Guest

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post
Hey Rani,

ik wil aan de hand van het bovenstaande even reageren. Hinduisme is niet een geloof, maar een manier van leven. echter door de tijd heen is de manier van leven veranderd. Zo kan ik een voorbeeld geven dat als je het hinduisme volgt je geen vlees eet, dat ook inhoud geen kip of schaap of iets. echter doet de huidge generatie dit wel.

Verder wordt iederder als een mens geborren, biologieles ga ik niet geven, dat moet wel duidelijk zijn. maar hoe je leeft is aan jezelf. elke geloof kent zijn wegen, kent zijn manier van uiten, de vraag is wil jij die manier van doen wel?

Geloof is iets dat je zelf vormt, het hinduisme is veelzijdig veranderd. De Ramayana laat duidelijk zien toen raam-ji verbannen was dat hij leefde van fruit, hij slachte niks en zette niks op de gril.

je bent gekomen als mens, je zult gaan als mens, echter, of je leeft op een manier van crisrtendom of hinduisme is iets dat niet veel uitmaakt gezien god 1 is.

het klopt allemaal wat je zegt ook het christendom.
en ja ik weet dat je dan geen vlees meer kan eten, ik kan niet binnen 1 dag 100 graden me leven gaan verdraaien.. ik ben bezig met het geloof te begrijpen ik snap de helft al en houd me er ook aan, en dat van geen vlees eten en dergelijke dat komt dalijk wel als ik het echt 100 begrijp..
en ik kan er niks aan doen mijn gevoel ligt gewoon bij dat geloof, al is het moeilijk te begrijpen maar ik ga er voor. al moet het jaren duren.
vandaar ook mijn vraag voor uitleg van het geloof, om het goed te kunnen gaan begrijpen des te eerder hoe beter.

en wat betrefd mijn vriend hij zelf moet het van zijn ouders, omdat zijn ouders wel erg in het geloof zijn en het leven van de hindu..
maar ik hoop echt dat jullie gelijk hebben.
en dat we ons druk maken voor niets.. maar ja miss beter eigenlijk dat we ons een beetje druk maken des te mooier komt het aan als ze me wel accepteren.. stel ik maak me ni druk en denk ooh komt wel goed,, kan dadelijk de klap hart aan komen als ze het misschien niet accepteren..
  Reply With Quote
Old 11-14-2008, 01:02 PM   #15
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by rani1987 View Post
het klopt allemaal wat je zegt ook het christendom.
en ja ik weet dat je dan geen vlees meer kan eten, ik kan niet binnen 1 dag 100 graden me leven gaan verdraaien.. ik ben bezig met het geloof te begrijpen ik snap de helft al en houd me er ook aan, en dat van geen vlees eten en dergelijke dat komt dalijk wel als ik het echt 100 begrijp..
en ik kan er niks aan doen mijn gevoel ligt gewoon bij dat geloof, al is het moeilijk te begrijpen maar ik ga er voor. al moet het jaren duren.
vandaar ook mijn vraag voor uitleg van het geloof, om het goed te kunnen gaan begrijpen des te eerder hoe beter.
Wat betreft het vlees eten, wat is een echte hindu en wat niet?
als ik zo om mij heen kijk eet elke hindu wel vlees (met uitzonderingen van de echte vegentarische onder ons). Of je wel/geen vegentariche wilt zijn is aan jou. Verder vergis je niet tussen een geloof en een manier van leven. Geloof is iets dat je zelf vormt, het hinduisme is een manier van leven waar je dan weleens waar een eigen draai aan geeft. Het zelfde geldt overigens ook voor het cristendom of wat dan ook. Alles is een manier van leven. Hoe je leeft maakt verder niet uit, want alle paden komen uiteindelijk uit op 1. Hoe je geloofd is aan jou, want god maakt geen onderscheidt. Geloof is niet direct te snappen, ieder interpreteerd een stukie tekst op een ander manier. Het geschrift van het hinduisme is door vele vertaald en ook al is het verhaal 1 dezelfde toch wordt het anders vertaald. in code van combinatie: er wordt ingepakt door de zender maar anders uitgepakt door de ontvanger, ofwel er ontstaat ruis.

Wat heb je zelf van het geloof begrepen?

Quote:
Originally Posted by rani1987 View Post
en wat betrefd mijn vriend hij zelf moet het van zijn ouders, omdat zijn ouders wel erg in het geloof zijn en het leven van de hindu..
maar ik hoop echt dat jullie gelijk hebben.
en dat we ons druk maken voor niets.. maar ja miss beter eigenlijk dat we ons een beetje druk maken des te mooier komt het aan als ze me wel accepteren.. stel ik maak me ni druk en denk ooh komt wel goed,, kan dadelijk de klap hart aan komen als ze het misschien niet accepteren..
Wat ik hieruit begrijp is dat hij een hindu is, ben jij dat ook of ben jij een hindu met een cristenlijke achtergrond?
als je er als hindu uitziet lijkt het mij niet dat z'n ouders moeilijk gaan doen, maar ben je echter een ander ras, tja dan wordt het een ander verhaal. Wat ik begrijp is dat zijn ouders hem verplichten om met een hindu te komen omdat ze dat het beste vinden.
Verder hebben jij en je vriend samen als een team te vechten en aan te tonen dat jullie voor elkaar vechten samen naast elkaar. Doen jullie dat niet dan zal de relatie ook niet kunnen slagen.
Verder nee heb je en ja kan je krijgen, maar ja hoef je niet altijd te krijgen .
Status: Offline

Reply With Quote
Reply

Tags
helpen, kan, mij, wie

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:44 AM.
Vertalen:

Tags