Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-08-2004, 06:33 PM   #51
Aruna
IF-Addicted

Default Re: Mag een hindu man meerdere vrouwen hebben?

Draupadi was neit de enige uitzonderig. Er zijn genoeg vrouwen met meerdere mannen getrouwd. Ik had niet zo goed opgelet tijdens de oude Mahabharat, maar als Mata Kunti aan Yuddhishthir vraagt of het niet iets schandaligs is dat Draupadi nu met 5 mannen moet trouwen, noemde Yuddhishthir een paar namen op van vrouwen die met meerdere mannen waren getrouwd. En van ze was zelfs met tien mannen getrouwd. En ik noemde Draupadi even op, omdat er in de vorige post werd beweerd dat God het niet goed vond dat vrouwen met meerdere mannen trouwd. Zij mocht dat dus wel.

Paliya tudjhe, payi har khushie,
chaahu bar bar charhu teri paalki

Doosro ke ghar me aag laganewala, khud hi ussie me jal jaata(wie een kuil graaft voor een ander, dondert vroeg of laat in een veel grotere kuil. De wet van de karma.)
Status: Offline

Reply With Quote
Old 12-08-2004, 06:49 PM   #52
imported_Archana
IF-Addicted

Send a message via MSN to imported_Archana

"wat je ook hebt meegenomen, verdeel het onderling"

Tja, toen moesten ze wel hun moeder gehoorzamen

Reply With Quote
Old 12-08-2004, 10:50 PM   #53
PReTTY WoMaN
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Archana
"wat je ook hebt meegenomen, verdeel het onderling"

Tja, toen moesten ze wel hun moeder gehoorzamen*
Precies....en de moeder van de vijf zonen schrok er ook behoorlijk van, toen ze Draupadi zag :o

Het grappige van alles is dat men de Mahabarat of Ramayan kijken en zien dat alles maar toelaatbaar was, maar ze zien niet dat er ook een verhaal in zit wat de gevolgen ervan zijn en dat het moet veranderen :-\

En sorry hoor ik zou er niet trots op zijn als je Vardaan krijgt van Shiv Baba dat je 5 mannen krijgt, zie het meer als vloek.
Was het niet meer een Vardaan van 5 beschermers ???

Reply With Quote
Old 12-08-2004, 11:16 PM   #54
Rajesh 5-11
IF-Lid

Send a message via MSN to Rajesh 5-11

Quote:
Originally Posted by AB
In de geschiedenis zien we dat hindu mannen meerder vrouwen hadden. Voor koningen was het heel normaal om meerdere vrouwen te hebben. Mag het? Wat zeggen de scriptures?

(PS Druhpatie had ook 5 mannen, maar dit wil ik toch even buiten beschouwing laten omdat dit heel uitzonderlijk is.)
ik deel mijn liefde alleen maar met 1 vrouw....ik ben er op tegen dat een hindu man meerdere vrouwen mag....

oke ik deel me liefde met 2 vrouwen...Mijn Mama ;D

Mujhe Dar Hai Ki Woh Jal Na Djaaye...Woh Djo Mere Dil Mein Rehte Hain...

One Love To Everyone

Rajesh

Reply With Quote
Old 12-09-2004, 09:17 AM   #55
imported_Amresh
IF-Addicted

Quote:
Originally Posted by Annu
Draupadi was neit de enige uitzonderig. Er zijn genoeg vrouwen met meerdere mannen getrouwd. Ik had niet zo goed opgelet tijdens de oude Mahabharat,* maar als Mata Kunti aan Yuddhishthir vraagt of het niet iets schandaligs is dat Draupadi nu met 5 mannen moet trouwen, noemde Yuddhishthir een paar namen op van vrouwen die met meerdere mannen waren getrouwd.* En van ze was zelfs met tien mannen getrouwd. En ik noemde Draupadi even op, omdat er in de vorige post werd beweerd dat God het niet goed vond dat vrouwen met meerdere mannen trouwd. Zij mocht dat dus wel.
Nu probeer je het te brengen alsof het normaal is dat vrouwen meerdere mannen hadden vroeger. Dat was niet zo.

Reply With Quote
Old 12-09-2004, 06:44 PM   #56
Aruna
IF-Addicted

Quote:
Originally Posted by AB

Nu probeer je het te brengen alsof het normaal is dat vrouwen meerdere mannen hadden vroeger. Dat was niet zo.
Ik heb getypt dat Draupadi niet de enige UITZONDERING was.

Quote:
Originally Posted by PReTTY WoMaN

Precies....en de moeder van de vijf zonen schrok er ook behoorlijk van, toen ze Draupadi zag :o

Het grappige van alles is dat men de Mahabarat of Ramayan kijken en zien dat alles maar toelaatbaar was, maar ze zien niet dat er ook een verhaal in zit wat de gevolgen ervan zijn en dat het moet veranderen :-\

En sorry hoor ik zou er niet trots op zijn als je Vardaan krijgt van Shiv Baba dat je 5 mannen krijgt, zie het meer als vloek.
Was het niet meer een Vardaan van 5 beschermers ???
Tja ik denk dat ik het gewoon als een Vardaan zou zien. Zij wilde een man hebben die aan 5 uitzonderlijke kwaliteiten voldeed en ze kreeg wat ze wilde. Dan had Draupadiji maar beter moeten nadenken voor ze wat vroeg (in haar vorige leven dan).

Doosro ke ghar me aag laganewala, khud hi ussie me jal jaata(wie een kuil graaft voor een ander, dondert vroeg of laat in een veel grotere kuil. De wet van de karma.)

Reply With Quote
Old 12-09-2004, 07:42 PM   #57
PReTTY WoMaN
IF-Lid

Quote:

Tja ik denk dat ik het gewoon als een Vardaan zou zien. Zij wilde een man hebben die aan 5 uitzonderlijke kwaliteiten voldeed en ze kreeg wat ze wilde. Dan had Draupadiji maar beter moeten nadenken voor ze wat vroeg (in haar vorige leven dan).
Aaahhaa....dus dat is het...jah...dit soort dingen spelen zich nog steeds af in het leven. Men vraagt aan God iets maar vergeet er nog iets bij....Ik ken velen die bv. aan God vragen van: "ik wil een man die van mij houdt, mij respecteert" of "ik wil een vrouw die alles voor mij doet en alleen voor mij is" dus God brengt je een man of vrouw, maar je bent er zelf vergeten bij te vermelden dat jij ook van die man/vrouw wilt houden en respecteren.
Komt dit bekend voor bij sommige. Dat er een hele normale jongeman of jongevrouw in je buurt is die stapel verliefd op je is, je alles wil geven, maar jij niet hetzelfde terug kan geven ???
De pech die wij zelf op ons afroepen en niet in de gaten hebben ???

Maar terug naar de topic....tnx Annu het is voor mij duidelijk!

Reply With Quote
Old 12-10-2004, 04:51 PM   #58
HIT
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Varsham

Zo denken alle mannen in het begin, waarvan een deel dus later van mening veranderd en dus denkt van doe mij maar nog een vrouw erbij???
nee mang...'t was die zin van elke man 1 vrouw en elke vrouw 1 man ofzo...dat was de standaard begin.

maar varsham, is een jongens naam toch???

Reply With Quote
Old 12-10-2004, 05:13 PM   #59
sarojni
IF-Crazy

Quote:
Heb je de Mahabharat ooit gezien?? Daarin had Shiv Bhagwaan Draupadi in haar vorige leven een Vardaan gegeven waardoor zij met 5 mannen getrouwd is. Als God dat niet zou willen dan zou dat ook niet gebeurd zijn!!!!!
jeps maar hier zit ook weer een heel verhaal achter...........

1. de manier waarop ze het vroeg [k wil een man met een goed karakter...een sterke man etc] ongeveer zow vroeg ze het...zij bedoelde een man met 5 verschillende eigenschappen maar omdat ze de vraag op deze manier stelde kreeg ze vijf mannen met ieder 1 eigenschap.....

2. ergens staat....dat de pandavs in feite maar 1 zijn (vanwaar ik dat heb weet ik ff zo gauw niet :-[ sorry] ze zijn een maar verdeeld in vijf.....net als 1 vuist bestaat uit vijf vingers.........en op dezelfde manier als in de ramayan aangegeven staat dat shrie raam en sita mata 1 en dezelfde zijn....

jah sorry...kan nie zo goed uitleggen

Reply With Quote
Old 12-10-2004, 06:11 PM   #60
Aruna
IF-Addicted

Quote:
Originally Posted by Sarojni

jeps maar hier zit ook weer een heel verhaal achter...........

1. de manier waarop ze het vroeg [k wil een man met een goed karakter...een sterke man etc] ongeveer zow vroeg ze het...zij bedoelde een man met 5 verschillende eigenschappen maar omdat ze de vraag op deze manier stelde kreeg ze vijf mannen met ieder 1 eigenschap.....

2. ergens staat....dat de pandavs in feite maar 1 zijn (vanwaar ik dat heb weet ik ff zo gauw niet :-[ sorry] ze zijn een maar verdeeld in vijf.....net als 1 vuist bestaat uit vijf vingers.........en op dezelfde manier als in de ramayan aangegeven staat dat shrie raam en sita mata 1 en dezelfde zijn....

jah sorry...kan nie zo goed uitleggen
Ik vind het anders duidelijk genoeg. Thanks Sarojni

Reply With Quote
Reply

Tags
een, hebben, hindu, mag, man, meerdere, vrouwen
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:29 PM.
Vertalen:

Tags