Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-28-2008, 01:22 PM   #31
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

vervolg vorige post (deel 1 van 2)

Quote:
Originally Posted by Sharda1 View Post
Ze is te gesloten voor een praatgroep. Ze praat honderduit over werk en vacanties, maar over dit gevoelige onderwerp praat ze niet met andere vriendinnen. Met mij kan ze het wel, en met de therapeut. Hier op het forum zou ook niks voor haar zijn. Kinderwens kan ze inmiddels wel vergeten, de klok tikt door.

Ze heeft inderdaad wel een star beeld hoe een relatie zou moeten zijn: hoge eisen aan de man en hij moet alles doen, m.n. initiatief nemen. Tja. Ik heb een mannelijke kennis gepolst en die reageerde geďrriteerd: wat wil ze nou, een man of een maatpak?!

mijn gevoel zegt (zoals ik beetje bij beetje lees) dat ze zich ergens voor schaamt, dat ze daardoor gesloten is en vooral denkt dat ze haar eigen problemen alleen kan/moet oplossen en dat anderen haar practies gezien niet kunnen helpen. Er kunnen nog wel kinderen komen, maar ze zal ze niet zelf kunnen maken.

Eisen hebben is jezelf teleurstellingen geven. want eisen willen naleven is lastig, al helemaal als je eisen steld aan een ander, zonder dat je die niet kent of nog moet leren kennen.

en zoals die man zei: een persoon is een zelfstandig/uniek product waar je mee akkoord hebt te gaan, het is aan elkaar aanpassen, communiceren en ale andere dingen.
iemand willen veranderen is vragen om een fictief product.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 07-28-2008, 01:23 PM   #32
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

(vervolg voorgaande posten deel 2 van 2)

Quote:
Als ze volgende keer wat minder geëmotioneerd is zeg ik wel dat ze moet proberen tevreden te zijn met wat ze heeft, want dat ze weinig alternatief heeft. Misschien zit een partner er voor haar gewoon niet in. Ze moet niet nog 30 jaar ongelukkig gaan wezen.

Eigenlijk kwam ik vooral voor mezelf op dit deelforum: wat kan IK doen om haar te helpen? Bar weinig dus. Ik kan ook niet een blik mannen opentrekken

In elk geval jullie bedankt voor meedenken. Ik denk dat we het onderwerp nu wel uitgekauwd hebben...
Tja ze moet zowiezo gelukkig wezen, dat ze geen man heeft is geen ramp, dat kan altijd nog komen, ze moet gelukkig zijn met wat ze heeft.
Ze heeft hard gewerkt en heeft zichzelf het meeste kunnen geven dat ze wilde hebben. Het enige dat redelijk gratis is (een man) heeft ze zich niet kunnen verwerven, of dat door haar zelf komt of door gewoon dat het zo moet, dat weet ik niet... denk dat het een stukie onzekerheid is met dat wat ik hierboven al had gezegd.

Tja, je kan idd weinig, zij heeft het meest te werken als ze een partner wilt hebben en idd voorlopig nog niet, misschien kan dat wel in de toekomst, dat mannen/vrouwen uit blikken zullen komen :P.
Dat zou je in iedergeval een ander kunnen helpen, maby haar in die tijd, maar nu nog niet.

Of we klaar zijn weet ik niet, dat merken we wel .

Reply With Quote
Old 07-29-2008, 07:20 AM   #33
Sharda1
Guest

Je bent een veelschrijver, Vissie.

Ik geloof ook niet zo in Internetdaten. Ik hoor wel eens dat mensen elkaar op een schijnbaar veilige manier leren kennen en dan gaat het ineens holderdebolder en de intimiteiten vliegen hun om de oren, maar in feite is er - lijkt mij- weinig basis. En: wie zegt dat die leuke foto klopt? En of die meneer niet getrouwd is? Ik heb het nog nooit gedaan en ik zal het ook niet gauw doen of ik moet heel erg melig of wanhopig worden! en voor beide heb ik niet zo'n aanleg...

Het is niet zozeer dat ze oneerlijk is in ons groepje (zoals Fastback schreef) maar ze laat maar een deel zien. En in dat deel is ze wel eerlijk. Dat is ook haar goed recht, natuurlijk. Als het onveilige deel dan een keer naar de oppervlakte vliegt wordt het ook meteen huilen...

En een kind, ja als dat echt haar grote droom was zou ik zeggen, ga ervoor! Dan maar een donor en je leven omgooien. Maar ze wil ook niet in haar eentje opvoeden. Een patstelling.

Quote:
Ze heeft hard gewerkt en heeft zichzelf het meeste kunnen geven dat ze wilde hebben. Het enige dat redelijk gratis is (een man) heeft ze zich niet kunnen verwerven
Ja ,materieel heeft ze het voor elkaar: duur appartement, verre vacanties.

Quote:
misschien kan dat wel in de toekomst, dat mannen/vrouwen uit blikken zullen komen :P.
Zou dat leuk zijn?? Doet u mij maar twee ons zwarte krullen en een wipneus

Of we klaar zijn weet ik niet, dat merken we wel .[/quote]
Okee, ik merk wel wanneer de grote stilte intreedt
  Reply With Quote
Old 07-29-2008, 09:53 AM   #34
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Je bent een veelschrijver, Vissie.

Ik geloof ook niet zo in Internetdaten. Ik hoor wel eens dat mensen elkaar op een schijnbaar veilige manier leren kennen en dan gaat het ineens holderdebolder en de intimiteiten vliegen hun om de oren, maar in feite is er - lijkt mij- weinig basis. En: wie zegt dat die leuke foto klopt? En of die meneer niet getrouwd is? Ik heb het nog nooit gedaan en ik zal het ook niet gauw doen of ik moet heel erg melig of wanhopig worden! en voor beide heb ik niet zo'n aanleg...
Ik ben wel iets gewend Sharda .

Tja ik ben ook niet zo'n fan van inetdaten om bijna dezelfde redenen dat jij hier al aangeeft.

Quote:
Het is niet zozeer dat ze oneerlijk is in ons groepje (zoals Fastback schreef) maar ze laat maar een deel zien. En in dat deel is ze wel eerlijk. Dat is ook haar goed recht, natuurlijk. Als het onveilige deel dan een keer naar de oppervlakte vliegt wordt het ook meteen huilen...

En een kind, ja als dat echt haar grote droom was zou ik zeggen, ga ervoor! Dan maar een donor en je leven omgooien. Maar ze wil ook niet in haar eentje opvoeden. Een patstelling.
uhm, ik had het niet over oneerlijkheid in het groepje.
Haar duistere kant wilt ze dus duister laten, dat kan dan nog eens een shock zijn als iemand er over begint, maar daar moet ze zich op voorbereiden/ rekening houden met.
Uhm, tja ik snap best dat ze niet alleen een kind wilt opvoeden. dat zou ook te zwaar worden.

Quote:
Ja ,materieel heeft ze het voor elkaar: duur appartement, verre vacanties.

Zou dat leuk zijn?? Doet u mij maar twee ons zwarte krullen en een wipneus
Okee, ik merk wel wanneer de grote stilte intreedt
Oke, materiaal is uiteindelijk tijdelijk, maar de verbintenis en gebondenhid met mensen dat zal altijd voortbestaan zolang men leeft.
Ik denk niet dat het leuk zal worden van blikproduct.

Tja stilte of niet, we will see...

Reply With Quote
Old 07-29-2008, 06:57 PM   #35
Fastback
Guest

aha ok mijn excuses, te snel conclusie getrokken, dus als ze met hele groepje is, en ze valt in dat onderwerp dan begint ze ook te huilen enz..

en alsnog als je met je vrienden bent, dan moet je gewoon jezelf laten zien en niet een deel, als je ergens mee zit, een verhaal hebt, of iets grappigs mee hebt gemaakt, dan kan je dat kwijt bij je vrienden.. (maar dit is natuurlijk mijn ervaring, mijn vrienden is mijn familie en dat is niet bij iedereen zo)

ik volg t ff niet meer, ze wil ook kinderen??? (of mis ik nou een deel van de posts)
maar ze heeft nog nooit een relatie gehad....

nee inderdaad jij kan weinig doen, ik vind t alleen vreemd hoe mensen zo kunnen zijn... vandaar al die vragen.
  Reply With Quote
Old 07-30-2008, 05:13 AM   #36
Sharda1
Guest

Quote:
Oke, materieel is uiteindelijk tijdelijk, maar de verbintenis en gebondenheid met mensen dat zal altijd voortbestaan zolang men leeft.
Dat zeg je mooi

Quote:
Tja stilte of niet, we will see...
We will hear... Ken je het boek "De stilte van de zee" van Vercors?. Over het feit dat stilte veelzeggender kan zijn dan praten. Kijk, en we hadden het net over gekwek - ! Toeval bestaat niet. Het is uit de handel , maar ik tikte pas een exemplaar op de kop op een Pasar Malam N.B. heel grappig. Ik was er zo blij mee dat ik mezelf op een dubbele tjendol heb getracteerd.
(Ik zie nu pas trouwens wat ik fout doe met die QUOTE: ik copieer de boel en dat hoeft helemaal niet, markeren is voldoende)

Quote:
als je met je vrienden bent, dan moet je gewoon jezelf laten zien en niet een deel
Ha Fastback, ben je er weer. Je bent me net voor, heb net op het andere deelforum naar je informeerd
Tja, je laat denk ik nooit helemaal 100% zien ; dan kwam je ook tijd tekort, maar een wezenlijk deel zoals dit (want in feite wordt haar leven erdoor beheerst) zou ik in haar plaats wel aan vriendinnnen laten zien. Niet constant natuurlijk, want dan werd iedereen gek, maar gedoseerd. Waarsch. is het voor haar té pijnlijk en te beladen.
Mijn yogaleraar zou het voorbeeld van Karna uit de B. Gita aanhalen: die krijgt prachtige kansen, hij is de zoon van de zon, hij heeft heel veel mee, maar als puntje bij paaltje komt kan hij niet met zijn moeder praten en zijn kans grijpen, want er is te veel pijn... Heel begrijpelijk, maar daarmee zet je jezelf helemaal muurvast, en een ander kan je ook niet helpen.

Zo we zijn weer bij de les
  Reply With Quote
Old 07-30-2008, 10:44 AM   #37
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Dat zeg je mooi

We will hear... Ken je het boek "De stilte van de zee" van Vercors?. Over het feit dat stilte veelzeggender kan zijn dan praten. Kijk, en we hadden het net over gekwek - ! Toeval bestaat niet. Het is uit de handel , maar ik tikte pas een exemplaar op de kop op een Pasar Malam N.B. heel grappig. Ik was er zo blij mee dat ik mezelf op een dubbele tjendol heb getracteerd.
(Ik zie nu pas trouwens wat ik fout doe met die QUOTE: ik copieer de boel en dat hoeft helemaal niet, markeren is voldoende)
Ik ken het boek niet, nou ik lees meer hierzo dan dat ik wat hoor
Daarom we will see.
Het boek ken ik niet.

Tja spreekwoord: 'spreken is zilver en zwijgen is goud' is niet zomaar gekomen of 'laat je worden als parel zijn, duur en zeldzaam'.

met beide spreekwoorden wordt gezegd dat je je woorden niet zomaar moet verbruiken, maar verbruik ze alleen als het nodig is.

(Tja, ik dacht nog zal ik het even uitleggen, maar je hebt het door dat gequote hihihi.)

Reply With Quote
Old 07-30-2008, 10:45 AM   #38
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

vervolg voorgaande:

Quote:
Ha Fastback, ben je er weer. Je bent me net voor, heb net op het andere deelforum naar je informeerd
Tja, je laat denk ik nooit helemaal 100% zien ; dan kwam je ook tijd tekort, maar een wezenlijk deel zoals dit (want in feite wordt haar leven erdoor beheerst) zou ik in haar plaats wel aan vriendinnnen laten zien. Niet constant natuurlijk, want dan werd iedereen gek, maar gedoseerd. Waarsch. is het voor haar té pijnlijk en te beladen.
Mijn yogaleraar zou het voorbeeld van Karna uit de B. Gita aanhalen: die krijgt prachtige kansen, hij is de zoon van de zon, hij heeft heel veel mee, maar als puntje bij paaltje komt kan hij niet met zijn moeder praten en zijn kans grijpen, want er is te veel pijn... Heel begrijpelijk, maar daarmee zet je jezelf helemaal muurvast, en een ander kan je ook niet helpen.

Zo we zijn weer bij de les
Je kent jezelf nooit 100% en je kent een ander nooit 100%.
gezien: ENIGE CONSTANTE IS VERANDERING, NIKS BLIJFT HETZELFDE.
Iedereen en alles is langzaam in verandering en als je niet oplet kan het voor jou of wie dan ook verwarrend zijn. uhm, laten zien kan een process zijn van verwerken/plek zetten, maar gezien je zelf als het goed is gek wordt van je eigen 'storende' gedrag zal je er ook mee ophouden lijkt mij.
ik denk wel dat het voor haar pijnlijk is, vooral omdat ze zich er zelf voor gooit zonder iemand mee te nemen aan de zijde.

Betreffende Karna had het kunnen doen, maar hij kon het niet, hij was nog te zwak, hij werd er zomaar voor gegooid, als hij het echt met een diepe zucht en zelf ook akkoord had gegeven, dan zou die zijn moeder wel spreken.

Reply With Quote
Old 07-30-2008, 02:47 PM   #39
Fastback
Guest

(deze optie snel reageren is niet overal ik mis hem bij de games topic)

je kent jezelf niet, klopt maar ik heb mezelf merendeels leren kennen onder andere door omgang met vrienden, het is alleen je moet er bewust van worden, wat je doet, hoe je doet, waarom je doet..
dat bedoel ik dan weer wees open en eerlijk tegen je vrienden(innen) want zij kunnen je weer op punten wijzen waarvan jijzelf niet eens bij stil stond als je natuurlijk weer vrienden hebt die daarvan weer bewust zijn... enz enz.
  Reply With Quote
Old 07-30-2008, 03:21 PM   #40
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Fastback View Post
(deze optie snel reageren is niet overal ik mis hem bij de games topic)

je kent jezelf niet, klopt maar ik heb mezelf merendeels leren kennen onder andere door omgang met vrienden, het is alleen je moet er bewust van worden, wat je doet, hoe je doet, waarom je doet..
dat bedoel ik dan weer wees open en eerlijk tegen je vrienden(innen) want zij kunnen je weer op punten wijzen waarvan jijzelf niet eens bij stil stond als je natuurlijk weer vrienden hebt die daarvan weer bewust zijn... enz enz.

klopt, je leert door je omgeving, je leert door naar jezelf te kijken en je leert door te luisteren wat anderen over jou zeggen en dat te overwegen.
Maar ja, gedragingen kan je niet zomaar links laten liggen, die heb je te vervangen...

Reply With Quote
Reply

Tags
helpen, ongewenst, single

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 07:24 PM.
Vertalen:

Tags