Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-01-2006, 02:09 PM   #1
- Prem -
IF-Lid

Default Russische aartsbisschop noemt Hindoe god Krishna “een kwaadaardige demoon???

Russische aartsbisschop noemt Hindoe god Krishna “een kwaadaardige demoon???
Moskou, november 2005
Hindoes over de hele wereld hebben hun ongenoegen geuit nadat een leider van de Russische orthodoxe kerk, aartsbisschop Nik, de Hindoe god Krishna uitmaakte voor “een kwaadaardige demoon???. De aartsbisschop deed dit ten tijde van het staatsbezoek van de Indiase minister president aan Moskou om de Russische president Putin te ontmoeten.
In een brief gedateerd 30 november 2005 aan de burgemeester van Moskou, Yuri Luzhkov, beschreef de aartsbisschop heer Krishna als “een kwaadaardige demoon, de personificatie van de hel??? . De aartsbisschop verzocht de burgemeester van Moscou de constructie van een Hindoe tempel in Moskou te verbieden omdat het “een onterende beeldenaanbidderij opgericht voor de glorificatie van de gemene en boosaardige Krishna??? zou zijn. Volgens de aartsbisschop is de bouw van een Hindoe tempel voor de god Krishna een belediging aan de duizend jaar oude religieuze cultuur van Rusland.
Wereldwijd hebben Hindoe organisaties, waaronder de Hindu Forum of Britain en de Hindu Council of Australia hun ongenoegen geuit en brieven geschreven aan de burgemeester van Moskou en de president van Rusland met het dringende verzoek de duidenden Hindoes in Rusland toe te staan om de enige Hindoe tempel in Rusland op te mogen bouwen.
Stichting werkgroep Agni is diep verontwaardigd over deze houding van de christelijke leider en keurt zijn uitspraken ten zeerste af. De heer Krishna is voor bijna alle stromingen binnen het Hindoeďsme de personificatie van het allerhoogste wezen en wordt aanbeden door bijna één miljard Hindoes wereldwijd. Hindoes hebben door de geschiedenis heen altijd respect getoond voor andere religiën en stichting Werkgroep Agni is ervan overtuigd dat iedere verstandige persoon met enige moraliteit, ongeacht diens religieuze achtergrond een dergelijke houding van de aartsbisschop zal veroordelen.
Stichting werkgroep Agni heeft in december 2005 ook een brief aan de burgemeester van Moskou, de president van Rusland en de Russische orthodoxe kerk geschreven.

Bron:
- Hindu Forum of Britain
- Hindu Council of Australia

Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 01-01-2006, 09:59 PM   #2
vishvamitra
IF-Lid

Send a message via MSN to vishvamitra Send a message via Yahoo to vishvamitra
Default Re: Russische aartsbisschop noemt Hindoe god Krishna “een kwaadaardige demoon???

ik denk dat deze bishop zeker zal weten wat hell is nah zijn dood.
ik denk eerder dat hij bezeten is door een demoon.

Reply With Quote
Old 01-01-2006, 10:16 PM   #3
imported_Archana
IF-Addicted

Send a message via MSN to imported_Archana
Default Re: Russische aartsbisschop noemt Hindoe god Krishna “een kwaadaardige demoon???

:o

Reply With Quote
Old 01-02-2006, 11:19 AM   #4
Krishna
IF-Crazy

Send a message via MSN to Krishna

:o what the hell denkt die >:( **** **** ******** ** ** ** * * * * *****
>:( en zulke mensen moeten andere mensen wajow ik weet gewoon hij zal branden voor zijn daden
en ik denk dat Yama Raj hem eeuwen zal laten lijden want hij is een Vishnu bhakt en hij zal niet blij zijn
door dit

Reply With Quote
Old 01-10-2006, 10:50 AM   #5
dewanand
Verbannen
IF-Lid

raar is dat blanke christenen niets willen begrijpen van het hindoeisme. ik onderzoek dit en heb ontdekt dat blanken eigenlijk genetisch gehandicapt zijn.

hindoes moeten keihard protesteren tegen deze discriminerende uitingen. het christendom is de oorzaak van de negerslavernij en heeft 200 miljoen doden veroorzaakt. deze feiten moeten in onze geschiedenisboeken vermeld worden.

christenen weten vaak bitter weinig over geloof en doen alsof zij het beste geloof hebben. zij leven in een waanwereld vol bedrog en leugens. trouwens wist u dat jezus nooit heeft bestaan en gewoon een verzonnen figuur is in de bijbel? het begrip christus is afgeleid van Krishna uit het hindoeisme, maar alles is verdraaid. hoe kan men geloven in een valse doctrine?

hindoes moeten keihard strijden en ook hard werken om het hindoeisme tot de grootste religie ter wereld te maken. pas als iedereen hindoe is, zal er totale vrede komen op aarde. bekeer je dus snel tot het hindoeisme en verlos jezelf uit het rad van geboorte en dood. bestrijd de demonen die zich christen noemen op radicale wijze. dit is je dharmische plicht als hindoe.

leef als een hindoestrijder en strijd fanatiek voor je Hindoe Dharm.

Dewanand

Reply With Quote
Old 01-10-2006, 03:43 PM   #6
Krishna
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by dewanand
raar is dat blanke christenen niets willen begrijpen van het hindoeisme. ik onderzoek dit en heb ontdekt dat blanken eigenlijk genetisch gehandicapt zijn.

hindoes moeten keihard protesteren tegen deze discriminerende uitingen. het christendom is de oorzaak van de negerslavernij en heeft 200 miljoen doden veroorzaakt. deze feiten moeten in onze geschiedenisboeken vermeld worden.

christenen weten vaak bitter weinig over geloof en doen alsof zij het beste geloof hebben. zij leven in een waanwereld vol bedrog en leugens. trouwens wist u dat jezus nooit heeft bestaan en gewoon een verzonnen figuur is in de bijbel? het begrip christus is afgeleid van Krishna uit het hindoeisme, maar alles is verdraaid. hoe kan men geloven in een valse doctrine?

hindoes moeten keihard strijden en ook hard werken om het hindoeisme tot de grootste religie ter wereld te maken. pas als iedereen hindoe is, zal er totale vrede komen op aarde. bekeer je dus snel tot het hindoeisme en verlos jezelf uit het rad van geboorte en dood. bestrijd de demonen die zich christen noemen op radicale wijze. dit is je dharmische plicht als hindoe.

leef als een hindoestrijder en strijd fanatiek voor je Hindoe Dharm.

Dewanand

eerste stuk ben ik met je eens protesteren en gebeuren
en ik weet ook dat christus / krishna is
maar daarna denk ik dat jou kennis naar de klote is gegaan wat wil je tegen strijden tegen de christendom ??
geweld ertegen ofsjo
als christus Krishna is dan vecht je tegen Krishna bhakts en dan vecht je tegen je eigen religie

ten tweede oorlog voeren is geen dharm plicht
maar over ons heen laten lopen ook weer niet

eerste woordt het besproken dat dit soort dingen niet kan
ten tweede als ze niet willen luisteren dan worden ze gewoon voor een rechtzaak gesleept
ten derde dan hoor je te strijde maar zolang je heet op een manier van vrede kan oplossen
dan hoor je gewoon op dat maniet op telossen niet met oorlog en al dat soort dingen :-\

Reply With Quote
Old 01-20-2006, 09:32 AM   #7
balaquer
IF-Beginner

kijk het is natuurlijk zonneklaar dat hindoes in zoveel jaren nauwelijks iets hebben bereikt.
Ze nemen doorgaans geen duidelijke stellingen in en ontwijken het maken van keuzes.
Ze staan als uiterst vaag en weinig doortastend bekend over de hele wereld. Wel vreedzaam maar daarmee heb je dan ook alles gezegd. Die Rus heeft natuurlijk in de kern gelijk het hindoeisme is voor de hindoeburger eerder een belemmering dan een stimulans voor de vooruitgang. Als de mensen op deze site de Rus het slechte toewensen omdat de man gewoon zegt waar het op staat, dan dienen deze mensen zich even af te vragen wie er in het beloofde land India hulp aan de armen geeft. Juist dat zijn slechts de niet hindoe instellingen. Dus voordat U de buren alle slechts toewenst kijk eerst even in de slecht onderhouden woning van Uzelf. gegroet Balaguer

Reply With Quote
Old 01-21-2006, 06:17 PM   #8
Krishna
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by balaquer
kijk het is natuurlijk zonneklaar dat hindoes in zoveel jaren nauwelijks iets hebben bereikt.
Ze nemen doorgaans geen duidelijke stellingen in en ontwijken het maken van keuzes.
Ze staan als uiterst vaag en weinig doortastend bekend over de hele wereld. Wel vreedzaam maar daarmee heb je dan ook alles gezegd. Die Rus heeft natuurlijk in de kern gelijk het hindoeisme is voor de hindoeburger eerder een belemmering dan een stimulans voor de vooruitgang. Als de mensen op deze site de Rus het slechte toewensen omdat de man gewoon zegt waar het op staat, dan dienen deze mensen zich even af te vragen wie er in het beloofde land India hulp aan de armen geeft. Juist dat zijn slechts de niet hindoe instellingen. Dus voordat U de buren alle slechts toewenst kijk eerst even in de slecht onderhouden woning van Uzelf.* gegroet* Balaguer
hierbij wil ik u voor het eerst een beetje gelijk geven ik vindt dat we ook meer mogen doen voor onze medemens in INDIA
maar dat je komt met dat we niks bereikt hebben vindt ik een beetje onzin
je moet ook weten dat wij de pad van vrede horen tenemen dat staat in de Bhagvit Gita
als er geen keus is om de stappen te nemen zoals oorlog dan kan je er niks tegen doen
maar dan moet je ook niet vergeten dat er mensen zullen sterven kinderen wees zullen
worden of een vader verliezen chaos en vernietiging is niet alles geweld is niet alles

want je hebt kennis gekregen dan gebruik het ook want oorlog is het ergste waar je tot kan komen
maar als er geen keus is en als het om rechtvaardigheid en het goede dan heb je je verplichtingen
maar dan moeten deze 2 gebeuren echt bedreigt worden

Reply With Quote
Old 01-22-2006, 02:28 PM   #9
balaquer
IF-Beginner

Zolang een onafhankellijke staat als India ( die overigens onder leiding staat van een niet hindoe als president) wel atoomgeleerden wenst te betalen van gekregen gelden en zichzelf wenst te bewapenen terwijl de armen in de miljoenen telende wijken van armoede niet weten waar ze het moeten zoeken, dient India uiterst kritisch door andere landen worden bejegend. De zelfoverschatting de buitenkant maatschappij de niet te stuiten corruptie en de niet aflatende verzoeken aan de westerse landen om financiele hulp dat is exact waarvoor het land van de "vrede" zich nog iedere dag diep moet schamen.
En voordat krishna weer stelt dat het nagatieve overheerst in mijn reactie zou ik hem dringend willen adviseren eens richting india te gaan en vooral te lopen in de wijken van hen die niets meer hebben en ook nooit meer iets kunnen krijgen.
Ja pandits die hen in alle eeuwen dom en arm hebben gehouden.
gegroet Balaguer

Reply With Quote
Old 01-22-2006, 06:49 PM   #10
Krishna
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by balaquer
Zolang een onafhankellijke staat als India ( die overigens onder leiding staat van een niet hindoe als president) wel atoomgeleerden wenst te betalen van gekregen gelden en zichzelf wenst te bewapenen terwijl de armen in de miljoenen telende wijken van armoede niet weten waar ze het moeten zoeken, dient India uiterst kritisch door andere landen worden bejegend. De zelfoverschatting de buitenkant maatschappij de niet te stuiten corruptie en de niet aflatende verzoeken aan de westerse landen om financiele hulp dat is exact waarvoor het land van de "vrede"* zich nog iedere dag diep moet schamen.
En voordat krishna weer stelt dat het nagatieve overheerst in mijn reactie zou ik hem dringend willen adviseren eens richting india te gaan en vooral te lopen in de wijken van hen die niets meer hebben en ook nooit meer iets kunnen krijgen.
Ja pandits die hen in alle eeuwen dom en arm hebben gehouden.
gegroet Balaguer
ik geef je gelijk hierbij en dit keer wilde ik je ook niet iets zeggen dat je het negatief over komt
maar ik vindt niet dat india zich moet schamen
maar ik vindt dat ze meer aan de armen horen te denken dan aan hun eigenzakken
want daar kan ik me dood aan ergeren
armen die niks hebben is het meest ergste die er is het doe me zelf veel verdriet als ik mensen soms
zie met kinderen

maar Balaquer
niet alle pandit zijn zo

Reply With Quote
Reply

Tags
aartsbisschop, demoon, god, hindoe, krishna, kwaadaardige, noemt, russische, “een
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:41 PM.
Vertalen:

Tags