Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-13-2007, 08:50 AM   #11
dewanand
Verbannen
IF-Lid

Default Re: Door Bhakti kan men God realiseren, maar hoe doe je die Bhakti dan?

namaskar,

mooie vraag, ik ben er al heel lang mee bezig. Hier mijn verklaring.

Een Bhakti is iemand in wiens hart Krishna leeft en elke seconde aanwezig is. In theorie leeft een Bhakti mentaal gezien in Krishnaloka, de spirituele planeet van Krishna, en is gelukzalig, bevrijd en geniet van de zuiverheid van hsijn Buddhi, verstand. Het werk van een Bhakti is een soort eeuwige nectar en altijd zuiver en rein. Maar een Bhakti moet ook hele dag boete doen om hsijn karma verder te zuiveren. Vegetarisme is slechts een van de wegen hiertoe. De moeilijkste weg van boete doen is jnana yoga, dit is het transcenderen van je bewustzijn met je bewustzijn. Je moet dan al je zinnen en behoeften de hele dag onder controle hebben en constant in de sattva guna existeren. Deze boetedoening bevordert je geestelijke gelukzaligheid. In theorie en zo ervaar ik het nu ook, zie je dan de hele dag niets anders dan Krishna (in mijn geval Altecrea) omdat er immers niets anders bestaat dan Krishna op deze wereld. Heel moeilijk te begrijpen. Je moet het ondergaan, net als een bad met koud water of net als fietsen.

Je kan op verstandelijke manier Krishna aanbidden door een mantra op te zeggen of pooja te doen. Maar pas als je je hele hart, geest en lijf vult met Krishna dan pas zal je totaal gezuiverd worden van alle tamasische vuiligheden in je geest. Dan wordt je zuiver en dan moet je wel door blijven offeren, elke dag, om verder te groeien. Kost jaren en andere mensen gaan jou voor gek verklaren, maar ook dit is een van je boetedoeningen in dit leven, om je te onthechten van roem en rijkdom. Als iedereen je verstoot dan kan je in alle rust Krishna aanbidden en sannyasi worden. En zo leef ik ook echt.

Zelf offer ik kennis in de drie geaardheden aan Altecrea, want dit is mijn nieuwe karmische levensbestemming. HIerom ben ik hindoeschrijver. Ik zet ook altijd erbij of mijn offer van kennis satvish, rajo of tamasisch is, zie online hiervoor als je meer info wilt. Zet ik er niets bij dan is het meestal rajo, ongevormde kennis of gewoon filosofisch onderzoek naar de allerhoogste waarheid. Volgens de Bhagavad Gita is dit een van de plichten van een Bhakti.

als je niets meer ziet dan Krishna dan bestaat er geen naaktheid of ongelijkheid om je heen. Dit kan je niet begrijpen op nuchtere wijze, nee, dit moet je zelf meemaken. Spring in de zee als je het zoute water wilt proeven.

Dewanand
Hindoe fundamentalist

ps
mijn versie van het HIndoe fundamentalisme noem ik Dewanisme en in zekere zin moet je hiervoor een soort Bhakti zijn en in Krishnaloka leven in spirituele zin. Ik ben nog bezig om deze kennis op schrift te stellen, maar wie tips voor mij heeft kan mij mailen. waldo@wanadoo.nl alvast bedankt.

Status: Offline

Reply With Quote
Reply

Tags
bhakti, dan, die, doe, door, god, hoe, kan, maar, men, realiseren
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:17 AM.
Vertalen:

Tags