Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Filosofisch

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-27-2003, 06:11 PM   #1
imported_Janice
IF-Lid

Send a message via MSN to imported_Janice Send a message via Yahoo to imported_Janice
Default Mensen die de toekomst voorspellen zijn...

We kennen ze allemaal wel: mensen die beweren dat ze jouw toekomst kunnen voorspellen (bijvoorbeeld dmv handlezen, tarot kaarten, gezicht lezen, geboorte datum, etc).

Heb je wel eens je toekomst laten voorspellen? Geloof jij erin of zijn het allemaal een stelletje oplichters?

Reply With Quote
Sponsors
Old 11-28-2003, 08:48 AM   #2
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Er zullen vast wel oplichters ertussen zitten, maar er zullen ongetwijfeld ook mensen tussen zitten die echt wat voorspellen. Ik weet nog, ik was een keer op de kermis en daar was er een waarzegster. Nou die begon een heel algemeen verhaal te vertellen over 1 van de mensen uit mijn groep, die haar toekomst wilde laten voorspellen. Er kwam niets concreets eruit en het waren allemaal algemene dingen die ik zelf ook wel ter plekke zou kunnen bedenken, als ik zo een persoon zou zien.

Andere mensen zijn gerichter en voorspellen de toekomst op een andere wijze en ze vertellen dingen die dan ook echt waar zijn, of hebben plaatsgevonden, als dat zo is, dan zijn zulke mensen geen oplichters, maar mensen die echt de toekomst kunnen voorspellen.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-28-2003, 10:05 AM   #3
imported_AN
IF-Crazy

Default Re:Mensen die de toekomst voorspellen zijn...

Ik heb daar ook niet al te veel vertrouwen in!
Ik heb 1 keer mijn toekomst laten voorspellen, op Mauritius. Die meneer zei dat ik op mijn 21e zou trouwen. Ik ben nu bijnaaaaaaaa 24 en verre van getrouwd!!!

Janice, topicstarter begint, wat vind jij ervan?

Reply With Quote
Old 12-01-2003, 01:52 PM   #4
imported_Janice
IF-Lid

Send a message via MSN to imported_Janice Send a message via Yahoo to imported_Janice
Default Re:Mensen die de toekomst voorspellen zijn...

Quote:
Originally Posted by AN

Janice, topicstarter begint, wat vind jij ervan?
Ehm...nou...ik ben altijd erg nieuwsgierig geweest naar mijn toekomst, ook al weet ik dat het geen zin heeft om het te weten...
Ook ik ben wel eens een paragnost tegengekomen, maar wat er allemaal gezegd is...ik wacht af...ik zie wel in hoeverre het uitkomt...

Reply With Quote
Old 12-01-2003, 02:41 PM   #5
Shalini
IF-Crazy

Send a message via MSN to Shalini

Het komt wel vaak voor dat het uitkomt...ik heb zelf heb het nog nie meegemaakt...

aan de ene kant lijkt het me ook nie leuk om al te weten wat er in jouw toekomst gaat gebeuern...mensen gaan daar naar toe leven....
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you
I'm scared to lose you.....

Reply With Quote
Old 12-02-2003, 03:43 PM   #6
maggan
IF-Crazy

Mensen die op avontuur uit zijn...prima dat ze zo'n figuur benaderen.

Echter, mensen die gelovig zijn Ún zo'n ''daad'' (laten) verichtten, duidt aan dat zij zeer wankelig zijn in hun geloof.

Ze bezorgen hun devi of devata veel verdriet. Het zijn mensen wiens geloof NIET als standvastig betiteld kan worden en daarom wankelbaar zijn.

Wat is de zin/onzin om te weten wat iemand in de toekomst te wachten staat? Ik zie het nut ervan niet in.

Reply With Quote
Old 12-02-2003, 05:59 PM   #7
Shalini
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by maggan

Wat is de zin/onzin om te weten wat iemand in de toekomst te wachten staat? Ik zie het nut ervan niet in.
Natuurlijk ben je nieuwsgierig, maar eerlijk gezegd zie ik het nut er ook nie van in.....
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you

Reply With Quote
Old 12-02-2003, 09:10 PM   #8
imported_Arjun
IF-Crazy

Handlezen zegt meer over gevoelens en karakter kenmerken van een persoon dan over de toekomst op lange termijn. Tarot kaarten weet ik zelf niets van af. Gezicht lezen is haast gelijk aan handlezen, ooglezen is een vak apart hierbij.

Met het geboortedatum kunnen we mbv de astrologie wel veel. Met de Jyotish vidyaa [Vedische astrologie] kunnen we ontzettend veel zaken ophelderen en verduidelijken, zowel het verleden, heden als de toekomst. Veelal maakt men bij geboorte van een kind een persoonlijke horoscoop, Janam Kundali. Hierin kan van alles staan; van de meest gunstigste tot ongunstige kleuren, plaatsen, namen, getallen, perioden, mensen etc...
De toekomst geheel kunnen aanschouwen zullen we nooit maar op basis van hetgeen we wel zien kunnen we ons leven ernaar richten en zaken overzien. Ongelukken, falen, angsten, kwetsbaarheid, ruzies etc... al deze zaken kunnen verminderd worden indien men hier weet van heeft.
Het is dus beslist niet verkeerd zaken te weten hieromtrent uit de toekomst. Jyotish behoort tot een van de Vedanga's, of onderdelen van de Veda's.

In de Shiv Puraan wordt het verhaal beschreven van Maarkandeya. Al op vroege leeftijd wist hij middels de astrologie dat hij niet oud zou worden. Doordat hij dit wist kon hij dit tegengaan en door Gods genade veranderen. Hij reciteerde de "Maha Mrityun Jaya - mantra*" van Shiv Bhagvan en stelde Shiv Shankar hiermee bijzonder tevreden. Hij verkreeg hierdoor een langer leven en heeft later het rishi-schap verkregen en commentaren op de Veda's geschreven. De Maarkandeya Puraan is o.a. een werk van Maharishi Maarkandeya.

* Shiv is Mrityunjaya; overwinnaar des doods en MahaKaal; de dood der doods, zelfs de personificatie van dood wordt met angst overladen voor Zijn aangezicht. Er is een mantra waarmee men de dood kan overwinnen en langer en gezonder kan leven. Deze mantra is zeer effectief tegen ziektes, ongevallen, aandoeningen, kwalen etc... Ook wordt deze mantra gebruikt om angsten te vernietigen. Deze Shiv mantra staat bekend als de Mrityunjaya Maha Mantra; "de grote mantra om de dood te overwinnen". Ik moet erbij zeggen dat de mantra zeer effectief is en nog dagelijks wereldwijd gebruikt wordt!

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 12-03-2003, 12:09 PM   #9
Shalini
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Arjun
Handlezen zegt meer over gevoelens en karakter kenmerken van een persoon dan over de toekomst op lange termijn. Tarot kaarten weet ik zelf niets van af. Gezicht lezen is haast gelijk aan handlezen, ooglezen is een vak apart hierbij.

Met het geboortedatum kunnen we mbv de astrologie wel veel. Met de Jyotish vidyaa [Vedische astrologie] kunnen we ontzettend veel zaken ophelderen en verduidelijken, zowel het verleden, heden als de toekomst. Veelal maakt men bij geboorte van een kind een persoonlijke horoscoop, Janam Kundali. Hierin kan van alles staan; van de meest gunstigste tot ongunstige kleuren, plaatsen, namen, getallen, perioden, mensen etc...
De toekomst geheel kunnen aanschouwen zullen we nooit maar op basis van hetgeen we wel zien kunnen we ons leven ernaar richten en zaken overzien. Ongelukken, falen, angsten, kwetsbaarheid, ruzies etc... al deze zaken kunnen verminderd worden indien men hier weet van heeft.
Het is dus beslist niet verkeerd zaken te weten hieromtrent uit de toekomst. Jyotish behoort tot een van de Vedanga's, of onderdelen van de Veda's.

In de Shiv Puraan wordt het verhaal beschreven van Maarkandeya. Al op vroege leeftijd wist hij middels de astrologie dat hij niet oud zou worden. Doordat hij dit wist kon hij dit tegengaan en door Gods genade veranderen. Hij reciteerde de "Maha Mrityun Jaya - mantra*" van Shiv Bhagvan en stelde Shiv Shankar hiermee bijzonder tevreden. Hij verkreeg hierdoor een langer leven en heeft later het rishi-schap verkregen en commentaren op de Veda's geschreven. De Maarkandeya Puraan is o.a. een werk van Maharishi Maarkandeya.

* Shiv is Mrityunjaya; overwinnaar des doods en MahaKaal; de dood der doods, zelfs de personificatie van dood wordt met angst overladen voor Zijn aangezicht. Er is een mantra waarmee men de dood kan overwinnen en langer en gezonder kan leven. Deze mantra is zeer effectief tegen ziektes, ongevallen, aandoeningen, kwalen etc... Ook wordt deze mantra gebruikt om angsten te vernietigen. Deze Shiv mantra staat bekend als de Mrityunjaya Maha Mantra; "de grote mantra om de dood te overwinnen". Ik moet erbij zeggen dat de mantra zeer effectief is en nog dagelijks wereldwijd gebruikt wordt!
Ben je het helemaal gaaan onderzoeken Arjun?
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you

Reply With Quote
Old 12-03-2003, 12:18 PM   #10
imported_Arjun
IF-Crazy

Hahah, mijn onderzoek loopt nog hoor...

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Reply

Tags
die, mensen, toekomst, voorspellen, zijn
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:13 AM.
Vertalen:

Tags