Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-11-2007, 06:29 PM   #1
stelling
IF-Beginner

stelling's Avatar

Vol verbazing bekeek ik vandaag, na enige tijd afwezig te zijn, de vernieuwde Indianfeelings website.

Het begint al slecht met de nieuwe slogan: Bollywood, India & de Indiase Cultuur.
Is dit echt wat de Hindoestaanse gemeenschap in Nederland nodig heeft?
Bevorderd dit intergratie en vooruitgang bij de Hindoestaanse gemeenschap in Nederland?
Heeft Indianfeelings de Surinaams-Hindoestaanse cultuur opgegeven, of maakte de kreet de subsidie-aanvraag slechts wat makkelijker?

Verder valt op dat de website zeer slecht en zeer goedkoop geherdesigned is met een goedkope template:

Design Template is een dienst van Style & Design. Met deze dienst kunnen klanten snel en eenvoudig hun eigen website, huisstijl e.d. bepalen. Er zijn verschillende soorten templates, logo's, flash intro's.

Er kan gekozen worden voor een standaard template of een Flash template. Dit tegen uiterst lage tarieven.

Dit is waarschijnlijk een vriendje of dochteronderneming van Indianfeelings, dus de kans is dat het ze geen cent gekost heeft.

De vraag die overblijft is: wat is er gebeurd met de 35.000 euro reeds uitgekeerde subsidie, oftewel belastinggelden van oa de Hindoestaanse gemeenschap (het stimuleringsfonds voor de pers zal totaal 87.000 euro uitkeren bij succes van het project. Indianfeelings zegt dat ze 217.000 euro nodig hebben.) ?

Voordat iemand mij beticht van het bekende afkraken van een Hindoestaan die wat probeert op te zetten:
Ik heb zeker respect voor het feit dat het bestuur van IF jarenlang de zelfdiscipline gehad heeft om een (relatief) hoogstaand Hindoestaans discussieplatform in de lucht te houden (vrijwel enige op het internet). Ook is het knap dat IF de kunst van de subsidie-aanvraag onder de knie heeft (zeker geen makkelijke opgave, vraag het maar aan een gemiddelde Hind. stichting). Maar de richting die nu wordt ingeslagen (Hindoestanen dom houden ipv stimuleren tot progressiviteit op kosten van belastinggeleden van hardwerkende Hindoestanen), en het feit dat er geen cent van de subsidie naar reclame voor IF gaat is bedroevend.

Waarom democratiseren jullie de financiering en het bestuur van IF niet wat meer. Geef de bezoekers van IF de gelegenheid middels bijv een paypal betaling donaties te doen in ruil voor inspraak door middel van bijv een simpele poll. Maak de cashflow van IF transparant, dit zal zorgen voor meer betrokkenheid, vertrouwen en minder kritiek van bezoekers, en zodoende zal het bezoekersaantal vanzelf stijgen.

Wat betreft het persoonlijk gebruik van IF subsidie-gelden;
Ik ben geen communist, als het IF bestuur haar taak goed uitvoert mag de subsidie van mijn part bijdragen aan een salaris. De sleutel tot succes is echter niet dit door genieperigheid, maar door transparantie, goed management en vertrouwen van haar publiek te winnen.

Ik hoop dat een van de leden van het bestuur van IF op mijn vragen antwoord kunnen geven, en mijn adviezen ter harte zullen nemen.

PS:
Hier nog wat informatie omtrent de subsidie-aanvraag bij het stimuleringsfonds voor de pers:

[i]Stichting Indian Feelings - Internetproduct Indian Feelings
Datum besluit: 25-01-2007

Indian Feelings startte in 2001 als eerste online lifestyle magazine voor Hindoestanen. De site heeft tot doel om Hindoestanen en andere ge

Reply With Quote
Sponsors
Old 09-13-2007, 04:06 PM   #2
dewanand
Guest

nou, pittige tekst. Helaas is Indianfeelings niet het enige hindoestaanse discussieforum. Ik telde er 20 in totaal binnen het nl taalgebied, dus teveel voor een etnische minderheid van nauwelijks 100.000 hindoestanen.

Maar ja, hoe meer zielen hoe meer vreugd, dus INDianfeelings mag best in de lucht blijven. Bedrijfsfonds voor de pers heeft immers teveel geld in kas, dus pak je kansen.

nu zou indianfeelings best kunnen werken aan een kwaliteitsverbetering. Zij kunnen met mij kontakt opnemen als zij slimme ideeen en plannen willen.

dewanand

ps
heden ben ik weer toegelaten tot het indianfeelings forum, na een IP block notabene.
  Reply With Quote
Old 09-19-2007, 06:17 PM   #3
Zeenat
IF-Beginner

Ik ben erg verbaasd over dit bericht. Deze site oogt goedkoop, een in elkaar geflanste site, door iemand die net een ICT opleiding afgerond heeft.
Ik vind de homepage erg onwennig en moet te vaak klikken. Verder worden de nieuwsberichten gekopieerd van andere sites en de weinige artikels die geplaatst worden zijn kwalitatief van het niveau van een tiener.
Heel af en toe zitten er wel goede artikels tussen, dat moet gezegd worden, maar de meeste zijn dromerige artikels over onderwerpen die de gemiddelde volwassene van boven de 21 niet zal boeien (simpelweg omdat de onderwerpen vaak over liefde en relaties gaan over mensen die voor het eerst verliefd worden).
Zware, confronterende onderwerpen worden zelden aangesneden.
Verder zie ik geen goede, kritische reacties op de artikels.

Het forum vind ik saai; ondanks de vele rubrieken gebeurt er weinig. Verder zijn er teveel rubrieken waardoor het niet alleen onoverzichtelijk wordt, maar actuele discussies vallen zo ook niet op.

Na het bezoeken van de site heb ik nooit het gevoel dat deze site enige toegevoegde waarde heeft. Ik denk dat je nog spannender dingen leest op de chat van Kaise dan hier.
Daarom vind ik dat deze site het verkregen geld niet waard is; een argument dat het fonds toch veel geld heeft is m.i. geen reden om geld op een dergelijke manier te verspillen.

Ik hoop dat het fonds kritisch zal kijken naar de site, m.n. de inhoud van de site, en het jaarrapport.
Ook ik gun een het hindoestaan die het lef heeft om zoiets op te zetten het geld van harte; mits het geld ook aangewend wordt voor het doel waarvoor het bestemd is.

Reply With Quote
Old 09-22-2007, 01:43 PM   #4
Agni
IF-Addicted

Send a message via MSN to Agni

Op de site staan artikelen in relatie tot Nederland, Suriname en India. Ik vind dat daarmee onze cultuur gedekt is. Het forum ligt op z'n gat, maar dat heeft meer te maken met de actieve bijdragen van de leden dan de mensen eromheen.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 09-30-2007, 11:42 AM   #5
Vinnie
Administrator
IF-Lid

Vinnie's Avatar

Het is wel erg rustig hier de laatste tijd...

Reply With Quote
Old 10-07-2007, 07:17 AM   #6
Moonwalker
IF-Lid

(stelling @ Sep 11 2007, 06:29 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Vol verbazing bekeek ik vandaag, na enige tijd afwezig te zijn, de vernieuwde Indianfeelings website.

Het begint al slecht met de nieuwe slogan: Bollywood, India & de Indiase Cultuur.
Is dit echt wat de Hindoestaanse gemeenschap in Nederland nodig heeft?
Bevorderd dit intergratie en vooruitgang bij de Hindoestaanse gemeenschap in Nederland?
Heeft Indianfeelings de Surinaams-Hindoestaanse cultuur opgegeven, of maakte de kreet de subsidie-aanvraag slechts wat makkelijker?

Verder valt op dat de website zeer slecht en zeer goedkoop geherdesigned is met een goedkope template:

Design Template is een dienst van Style & Design. Met deze dienst kunnen klanten snel en eenvoudig hun eigen website, huisstijl e.d. bepalen. Er zijn verschillende soorten templates, logo's, flash intro's.

Er kan gekozen worden voor een standaard template of een Flash template. Dit tegen uiterst lage tarieven.

Dit is waarschijnlijk een vriendje of dochteronderneming van Indianfeelings, dus de kans is dat het ze geen cent gekost heeft.

De vraag die overblijft is: wat is er gebeurd met de 35.000 euro reeds uitgekeerde subsidie, oftewel belastinggelden van oa de Hindoestaanse gemeenschap (het stimuleringsfonds voor de pers zal totaal 87.000 euro uitkeren bij succes van het project. Indianfeelings zegt dat ze 217.000 euro nodig hebben.) ?

Voordat iemand mij beticht van het bekende afkraken van een Hindoestaan die wat probeert op te zetten:
Ik heb zeker respect voor het feit dat het bestuur van IF jarenlang de zelfdiscipline gehad heeft om een (relatief) hoogstaand Hindoestaans discussieplatform in de lucht te houden (vrijwel enige op het internet). Ook is het knap dat IF de kunst van de subsidie-aanvraag onder de knie heeft (zeker geen makkelijke opgave, vraag het maar aan een gemiddelde Hind. stichting). Maar de richting die nu wordt ingeslagen (Hindoestanen dom houden ipv stimuleren tot progressiviteit op kosten van belastinggeleden van hardwerkende Hindoestanen), en het feit dat er geen cent van de subsidie naar reclame voor IF gaat is bedroevend.

Waarom democratiseren jullie de financiering en het bestuur van IF niet wat meer. Geef de bezoekers van IF de gelegenheid middels bijv een paypal betaling donaties te doen in ruil voor inspraak door middel van bijv een simpele poll. Maak de cashflow van IF transparant, dit zal zorgen voor meer betrokkenheid, vertrouwen en minder kritiek van bezoekers, en zodoende zal het bezoekersaantal vanzelf stijgen.

Wat betreft het persoonlijk gebruik van IF subsidie-gelden;
Ik ben geen communist, als het IF bestuur haar taak goed uitvoert mag de subsidie van mijn part bijdragen aan een salaris. De sleutel tot succes is echter niet dit door genieperigheid, maar door transparantie, goed management en vertrouwen van haar publiek te winnen.
Ik hoop dat een van de leden van het bestuur van IF op mijn vragen antwoord kunnen geven, en mijn adviezen ter harte zullen nemen.
PS:
Hier nog wat informatie omtrent de subsidie-aanvraag bij het stimuleringsfonds voor de pers:

[i]Stichting Indian Feelings - Internetproduct Indian Feelings
Datum besluit: 25-01-2007

Indian Feelings startte in 2001 als eerste online lifestyle magazine voor Hindoestanen. De site heeft tot doel om Hindoestanen en andere ge

Reply With Quote
Old 01-22-2008, 03:10 PM   #7
Narcist
Guest

Ik wil het niet toegeven, maar de topic-opener is erg scherp in zijn/haar analyse.
  Reply With Quote
Old 02-12-2008, 01:47 PM   #8
stelling
IF-Beginner

stelling's Avatar

Quote:
Originally Posted by Narcist View Post
Ik wil het niet toegeven, maar de topic-opener is erg scherp in zijn/haar analyse.
Ha, een compliment van een narcist. Een schaars goed.
Trouwens, ik zie dat er ÚÚn en ander veranderd is. Blijkbaar is het HSFN forum nu ge´ntegreerd in het IF forum. Goed idee!

Dit heeft me aangemoedigd toch maar weer te gaan posten.

Reply With Quote
Old 03-22-2008, 01:18 PM   #9
Agni
IF-Addicted

Send a message via MSN to Agni

hmmm bij nader inzien vind ik de opmaak er toch lelijk en goedkoop uitzien. dat mag wel verbeterd worden.

Reply With Quote
Old 03-23-2008, 01:10 PM   #10
I C U
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Agni View Post
hmmm bij nader inzien vind ik de opmaak er toch lelijk en goedkoop uitzien. dat mag wel verbeterd worden.
De beste stuurlui staan weer aan wal....

Reply With Quote
Reply

Tags
discussieplatform, downfall, een, hindoestaans, van

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:18 AM.
Vertalen:

Tags