Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-29-2004, 01:42 PM   #11
imported_robin

Send a message via MSN to imported_robin Send a message via Yahoo to imported_robin
Default Re: Stelling

Quote:
Originally Posted by Vishal

Dan ga je naar de verkeerde plekken :P

En wat bedoel je met eenvoud?
OF hij trekt de verkeerde soort mensen aan
Status: Offline

Reply With Quote
Old 04-29-2004, 01:42 PM   #12
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by Vishal

Volgens mij gaat jullie echt met de verkeerde mensen om...
Het kan ook zijn dat jij een uitzondering bent!!!

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 04-29-2004, 01:48 PM   #13
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal

Quote:
Originally Posted by Varsham

Het kan ook zijn dat jij een uitzondering bent!!!
Ik ben geboren in Suriname, opgegroeid in Nederland, mn vader was een plattelandsarbeider, mn moeder behoorde tot de betere middenklasse in de stad. Op dit moment is mijn vader hoogopgeleid met een uitstekende baan, mn moeder is huisvrouw en doet simpel werk om de tijd door te komen, ik heb een academische titel voor mn naam en mn zusje (geboren en getogen in Nederland) zit op de universiteit. Val ik wel of niet onder de groep mensen waar Ishika en Maggan het over hebben?

- Yoda

Reply With Quote
Old 04-29-2004, 01:52 PM   #14
imported_Ishika
IF-Crazy

Send a message via Yahoo to imported_Ishika

Nou kijk heel veel mensen kunnen zich aanpassen en heel veel ook weer niet :)
Je zegt zelf dat je hier bent opgegroeid

Reply With Quote
Old 04-29-2004, 01:54 PM   #15
imported_robin

Send a message via MSN to imported_robin Send a message via Yahoo to imported_robin

Quote:
Originally Posted by Ishika
Nou kijk heel veel mensen kunnen zich aanpassen en heel veel ook weer niet :)
Je zegt zelf dat je hier bent opgegroeid
Nou, ik ken genoeg mensen die hier geboren zijn, en dan nog kunnen zij zich niet fatsoenlijk gedragen.

Reply With Quote
Old 04-29-2004, 01:56 PM   #16
imported_Ishika
IF-Crazy

Send a message via Yahoo to imported_Ishika

Ja dat klopt ook :)

Reply With Quote
Old 04-29-2004, 02:18 PM   #17
maggan
IF-Crazy

Vishal, ik ken jou niet zo goed...dus kan ik geen verantwoord 'oordeel' vellen; Varsham, ik wou dat ik inderdaad een uitzondering was.

Het volgende: Als 'rijkelui' zoon kwam ik, materieel, niets tekort! Daarbij ontbrak ook geen pittige opvoeding. Met deze Sme bagage kijkend om me heen naar de Suri's in Nl moet ik vaak braken.

Reply With Quote
Old 04-29-2004, 02:26 PM   #18
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by maggan
Vishal, ik ken jou niet zo goed...dus kan ik geen verantwoord 'oordeel' vellen; Varsham, ik wou dat ik inderdaad een uitzondering was.

Het volgende: Als 'rijkelui' zoon kwam ik, materieel, niets tekort! Daarbij ontbrak ook geen pittige opvoeding. Met deze Sme bagage kijkend om me heen naar de Suri's in Nl moet ik vaak braken.
Dus Maggan is 1 van de weinigen die op de juiste manier hier in NL terecht is gekomen en goed is opgegroeid. Op welke punten zit er volgens jou dan een verschil???

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 04-29-2004, 02:29 PM   #19
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal

Quote:
Originally Posted by maggan

Tsja, ik heb net zo'n beetje alle kenmerken over mijzelf opgenoemd die jij nodig had om je groepen in te delen toch? Of wat wil je nog meer weten?

- Yoda

Reply With Quote
Old 04-29-2004, 04:12 PM   #20
Amrish Puri
IF-Beginner

Ik denk dat Surinamers voordat zij naar Nederland toekomen altijd een behoorlijk scheef beeld van dit land hebben.
Het geld groeit hier aan de bomen, de autochtonen zijn maliedj (maar ok, dat moeten ze dan maar accepteren), het is er koud.

Eenmaal aangekomen komt de koude douche: Nederland biedt wel degelijk mogelijkheden om op te klimmen, maar men moet er harder werken dan men ooit in Suriname gewend is geweest, geen siesta of lekker relaxed werken. Het is er stipter, strikter en ook nog een kouder dan voor mogelijk gehouden en de vrouwen reageren niet op louche versiertruukjes.

Om in dat kader te kunnen werken en om maar te willen voldoen aan de eisen die deze maatschappij ze (in hun eigen hoofd) stelt, gaan zij zich in de eerste periode van acclimatisatie (lees de eerste vijf jaar) nog Nederlandser dan de Nederlanders gedragen. Een aanrdig gedeelte van de Hindoestaanse cultuur wordt opgeoofferd en allerlei nonsense wordt eigen gemaakt omdat het zo lekker Nederlands is.

HEB HET ZO VAAK GEZIEN! ik ben zelf hier geboren en spreek bv in het dagelijks leven meer Hindoestaans dan een paar neven en nichten die hier rond hun 15e aankwamen! Waardeloos, vind ik dat.

Ik denk dat er een heel groot minderwaardigheidscomplex ten grondslag aan ligt. In Suriname al vinden ze de eigen cultuur inferieur dan die van de heilstaat Nederland en eenmaal hier aangekomen gaan ze ook voor de maximale TATA-score.

Je merkt dat soort zaken snel genoeg in de praktijk: deze groep die ik hierboven beschrijf nemen ook altijd dingen sneller aan van blanken dan van Hindoestanen. Geeft de Hindoestaanse monteur/dokter/verkoper goed advies dan twijfelen ze nog, maar komt meneer de bakra dan is alles wat hij zegt goed. En durven ze als het achteraf niet goed blijkt ook geen grote mond op te zetten, maar oh wee als de Hindoestaan iets fout had gedaan, Die krijgt er dan flink van langs.

CONCLUSIE: DIE ARROGANTIE KOMT VANUIT EEN ZWAAR GEVOEL VAN MINDERWAARDIGHEID tov de autochtoon.

De klappen vallen dan altijd bij de bejegening van de Nederlandse Hindoestanen want zij zijn Hindoestanen, iets wat die nieuwe club juist van zich af wenst te schudden.

Reply With Quote
Reply

Tags
afkomst, die, hindoestaanse, komen, mensen, stelling, suriname, uit, van
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 10:45 AM.
Vertalen:

Tags