Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Algemeen Forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-20-2005, 05:53 PM   #21
Anil Patandin
IF-Addicted

Send a message via MSN to Anil Patandin

Black and White; Unite!
Status: Offline

Reply With Quote
Old 04-20-2005, 10:36 PM   #22
****heterosexual VIKI****
IF-Lid

Quote:
Originally posted by pokiewokie
Heb anders nog nooit expliciet 'zwarte' zien staan in de krant. Ook niet op de tv, geen enkel zichzelf respecterende programma tenminste.
Je geklaag is dus overtrokken.
In opsporingsberichten staat inderdaad altijd negroide. Maar in ondertitelingen (ja, dat valt mij namelijk op) wordt wel gesproken met zwart en blank.

Reply With Quote
Old 04-21-2005, 01:08 PM   #23
Oxazepamum
IF-Lid

Het is mij ook nog nooit opgevallen dat men in de media expliciet de term "zwarte" heeft gebruikt in berichtgeving waarin donker gekleurde medemensen een rol spelen, niet in het context zoals JZA het brengt althans. Het wordt wel vaak gebruikt als praktische term, als vorm van herkenbaarheid.....denk bijv. aan berichtgeving over Zuid-Afrika of de VS, of bijv. ondertiteling in films of actualiteiten, maar ook dat hangt weer af van het onderwerp.....(hoe zou jij "blacks" in American History X noemen als jij voor een ondertitelingsbedrijf zou werken? :wink:)

De huidskleur van een dader/slachtoffer zoals aangegeven in Opsporing Verzocht is ook niet altijd 100% betrouwbaar, in een beetje compositietekening of camerasnapshot van een dader zie ik wel degelijk het verschil tussen echt negroide of donker/donkergetint, maar politie en jusititie zijn in dat opzicht ook erg voorzichtig met hun berichtgeving.

Tsja, ook dat "zwart" in het dagelijkse leven....ik merk er weinig van als ik heel eerlijk ben. Ik hoor vaker "donker" dan "zwart". Maar dan is mijn vraag; de manier waarop bijv. collega's erover praten, komt dat denigrerend op je over, de term "zwart"? Ik kan me voorstellen dat het een negatieve bijklank heeft voor velen, maar ik heb er persoonlijk geen problemen mee.......of het nou onwetendheid, herkenbaarheid of denigrerend bedoeld is......ik weet wel beter, sommige mensen durven gewoon niet verder te kijken dan hun neus lang is......

Reply With Quote
Old 04-23-2005, 11:05 AM   #24
~Mizzy~
IF-Crazy

Send a message via MSN to ~Mizzy~
Default Re: Blank & Zwart

Quote:
Originally posted by JZA
Weet je wat ik echt heel vervelend vind? Als in de media iets wordt verteld over een blanke nederlander gaat het ook daadwerkelijk over een \"blanke\", maar gaat het over een gekleurde nederlander, dan gaat het over een \"zwarte\"... *
Volgens mij moet het namelijk of witte en zwarte of blanke en gekleurde mensen zijn als je ze dan toch zo nodig wilt benoemen!

Dit is zo triest, maar wat nog triester is, is dat mensen dit klak-ke-loos overnemen.. Ik kom het nu al een aantal keren tegen op mijn werk dat mensen praten over blanken en zwarten! Daar kan ik zo pissed over worden!
Ik begin het een beetje erg irritant te vinden dat mensen om me heen me neger of zwarte gaan noemen. Ze kennen geen andere soorten dan nederlanders, chinezen en negers.
Dit begon toen ze vroegen waar ik vandaan kwam, was het soms sri lanka? of indonesie? Toen ik zei dat mijn ouders uit suriname kwamen, dachten ze gelijk aan negers. Ik bedoel daar wonen niet ALLEEEN maar negers. Moet ik ze gaan uitleggen dat ik hindostaans ben, krijg je van die domme vragen: hŔ? ben je dan hindoe? ... ney ik ben moslim ... hoe komt het dan dat je hindostaans bent?
Sorrie hoor maar ik heb gewoon geen zin om alles uit te leggen, waar men vandaan komt. Ik voel me gewoon nederlands, accepteer me dan ook als een nederlander en ga me niet voor rassen uitmaken.

Reply With Quote
Old 04-23-2005, 11:56 AM   #25
Ratna
Guest

Maar als je niet voor een ander ras uitgemaakt wilt worden, waarom wil je dan niet uitleggen hoe het in elkaar zit?? Leren zij er ook wat van...
  Reply With Quote
Old 04-23-2005, 12:01 PM   #26
~Mizzy~
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Ratna
Maar als je niet voor een ander ras uitgemaakt wilt worden, waarom wil je dan niet uitleggen hoe het in elkaar zit?? Leren zij er ook wat van...
Mijn vrienden maken er verder niet zo druk om. Ze gaan gewoon met me om, om hoe ik ben.
Maar andere mensen die zijn zo dom dat ze na 1 keer uitleggen gelijk weer vergeten, of ik moet het iedereen apart uitleggen. Op een gegeven moment wordt je ook wel weer ziek van dat je keer op keer moet uitleggen.

Reply With Quote
Old 04-23-2005, 12:18 PM   #27
Aart Tuynman
IF-Crazy

[quote]Zelf poolse dinges worden onderbeklad met White Power.
Die gasten die dat doen, die weten gewoon niet waar ze het over hebben. Ik ben enigszins bekend in de blanke nationalistische wereld, en er is inderdaad een groep die neerkijkt op Slaven, maar de meeste blanke nationalisten, en vooral de wat meer intellectuelen onder hen, hebben juist bewondering voor Slaven.

Reply With Quote
Old 04-25-2005, 06:50 AM   #28
Tomasson
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by ~Mizzy~+-->
QUOTE(~Mizzy~)
Old 04-25-2005, 07:05 AM   #29
~Mizzy~
IF-Crazy

[quote]Tis te moeilijk voor ze :roll: Als ze zelf goed geintegreerd( :mrgreen: ) waren, zouden wat weten over de Nederlandse geschiedenis en dan zouden ze ook niet raar opkijken als je zegt dat je hindoestaans bent en uit Suriname komt.

Hahaha .. goeie :lol:
En helemaal mee eens...

Reply With Quote
Reply

Tags
blank, zwart

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:14 PM.
Vertalen:

Tags