Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Filosofisch

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-04-2004, 12:30 PM   #1
maggan
IF-Crazy

Default Wat bezielt een vrouw die liefdevol en zorgzaam is, ná het huwelijk van haar....

.........zoon, plosteling een kreng te worden; althans in de belevenis van haar schoondochter. De schoonmoeder meent zichzelf het recht te permitteren de schoondochter 'wat' huiselijke manieren te leren. Het wordt een graadje erger voor de schoondochter als haar man partij kiest voor z'n moeder.

Welke strategie pas je (als schoondochter) toe dit probleem op te lossen. Open je de frontale aanval, of bekijk je eerst de kat uit de boom. En wat doe jij als man? Blijf je aan de kant staan van je moeder of ga je naast je vrouw staan.

En.....wat zeggen de religieuze geschriften hieromtrent?
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 05-04-2004, 12:30 PM   #2
maggan
IF-Crazy

Default Re: Wat bezielt een vrouw die liefdevol en zorgzaam is, ná het huwelijk van haar

Deze situatie is een van de oorzaken van vele echtscheidingen.

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 12:32 PM   #3
imported_Janice
IF-Lid

Send a message via MSN to imported_Janice Send a message via Yahoo to imported_Janice
Default Re: Wat bezielt een vrouw die liefdevol en zorgzaam is, ná het huwelijk van haar

Ik ben nog geen schoonmoeder of schoondochter, dus ik kan hier niet op reageren.

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 12:38 PM   #4
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Janice
Ik ben nog geen schoonmoeder of schoondochter, dus ik kan hier niet op reageren.*
Hahaha...i know, het gaat om de beeldvorming die je wellicht, indirect, hebt. By the way, wat zou jij doen als je in zo'n penibele situatie zou belanden? Is is deze vraagstelling prematuur?

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 12:38 PM   #5
imported_Devika
IF-Beginner

Send a message via MSN to imported_Devika

jah, voor een moeder is het moeilijk om in te zien dat haar zoon, haar trots, nu is getrouwd en in feite een ander vrouw in zijn leven heeft, figuurlijk dan. want voorheen is je moeder de belangrijkste voor je, en nu dus je vrouw. en de man dient natuurlijk partij voor zijn vrouw te kiezen, nu leven zij samen. dit moet echter gepaard gaan met blijvend oprecht respect voor je ouders. idd , heb het vaak genoeg gezien, de moeder gaat zich dan afreageren, denkt dat ze alles te zeggen heeft. maar als het goed is, heeft ze haar zoon op zo een manier opgevoed, dat het voor haar nu niet meer nodig is om te bemoeien, dus de rol vd verstandige zoon is erg belangrijk.
maar ehm..welke strategie...in eerste instantie zal je vriendelijk met je schoonmoeder omgaan, in de hoop dat je een goede realtie kunt opbouwen, als de schoonmoeder zich echt als een ''kreng'' gedraagt, zal dit erg moeilijk zijn, respect blijven tonen is dan niet meer oprecht. frontale aanval lijkt me ook niet van toepassing, want daar zal niemand blij mee zijn, ook je man niet, en die kan je zo dan ook ongelukkig maken.
uhm geschriften...jah moeder is eerste guru...respect voor je ouders, maar wat staat er over schoonfamilie...ben benieuwd

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 12:49 PM   #6
imported_Janice
IF-Lid

Send a message via MSN to imported_Janice Send a message via Yahoo to imported_Janice

Quote:
Originally Posted by maggan

Hahaha...i know, het gaat om de beeldvorming die je wellicht, indirect, hebt. By the way, wat zou jij doen als je in zo'n penibele situatie zou belanden? Is is deze vraagstelling prematuur?
Ik denk dat het sowieso van belang is dat je voordat je in het huwelijksbootjes stapt, je aanstaande schoonfamilie leert kennen, dus ook je aanstaande schoonmoeder. Dus niet dat jullie elkaar pas na de bruiloft leren kennen.
Je schoonfamilie moet je als je eigen familie gaan zien/ beschouwen. Ook je schoonmoeder beschouw je dus als je eigen moeder. Omgekeerd zou een schoonmoeder haar schoondochter ook als haar eigen dochter moeten behandelen.

Mocht het nou ondanks alles echt niet klikken tussen jou en je saas, dan kan je altijd nog emigreren naar een ver land, zodat je geen last hebt van een bemoeizuchtige schoonma!

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 01:07 PM   #7
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Janice

Mocht het nou ondanks alles echt niet klikken tussen jou en je saas, dan kan je altijd nog emigreren naar een ver land, zodat je geen last hebt van een bemoeizuchtige schoonma!*
Nou nou, ga alleen dáárvoor het land uit? Je kan hem ook het huis uitzetten of niet?
Quote:
Originally Posted by Devika
jah, voor een moeder is het moeilijk om in te zien dat haar zoon, haar trots, nu is getrouwd en in feite een ander vrouw in zijn leven heeft, figuurlijk dan. want voorheen is je moeder de belangrijkste voor je, en nu dus je vrouw. en de man dient natuurlijk partij voor zijn vrouw te kiezen, nu leven zij samen. dit moet echter gepaard gaan met blijvend oprecht respect voor je ouders. idd , heb het vaak genoeg gezien, de moeder gaat zich dan afreageren, denkt dat ze alles te zeggen heeft. maar als het goed is, heeft ze haar zoon op zo een manier opgevoed, dat het voor haar nu niet meer nodig is om te bemoeien, dus de rol vd verstandige zoon is erg belangrijk.
maar ehm..welke strategie...in eerste instantie zal je vriendelijk met je schoonmoeder omgaan, in de hoop dat je een goede realtie kunt opbouwen, als de schoonmoeder zich echt als een ''kreng'' gedraagt, zal dit erg moeilijk zijn, respect blijven tonen is dan niet meer oprecht. frontale aanval lijkt me ook niet van toepassing, want daar zal niemand blij mee zijn, ook je man niet, en die kan je zo dan ook ongelukkig maken.
uhm geschriften...jah moeder is eerste guru...respect voor je ouders, maar wat staat er over schoonfamilie...ben benieuwd
Hmmmm........Ik kom hierop nog terug.

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 01:22 PM   #8
imported_Ishika
IF-Crazy

Send a message via Yahoo to imported_Ishika

Mijn aanstaande schoonmoeder is lief :) Hoe het na het huwelijk zal zijn moet ik nog ervaren....maar ik zal haar het zelfde respect geven als ik bij mijn eigen moeder geef en stel als ze me na het trouwen niet accepteerd heb ik altijd mijn schoonpa nog ;D

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 01:32 PM   #9
imported_robin

Send a message via MSN to imported_robin Send a message via Yahoo to imported_robin

Quote:
Originally Posted by Ishika
Mijn aanstaande schoonmoeder is lief :) Hoe het na het huwelijk zal zijn moet ik nog ervaren....maar ik zal haar het zelfde respect geven als ik bij mijn eigen moeder geef en stel als ze me na het trouwen niet accepteerd heb ik altijd mijn schoonpa nog ;D
Hmm..heeft ze reden genoeg om jou niet te accepteren dan??

Reply With Quote
Old 05-04-2004, 01:33 PM   #10
imported_Ishika
IF-Crazy

Send a message via Yahoo to imported_Ishika

Quote:
Originally Posted by Robin

Hmm..heeft ze reden genoeg om jou niet te accepteren dan??
Nee hoor, maar iedereen hierboven is van mening dat het verandert als je getrouwd ben en ik zei STEL

Reply With Quote
Reply

Tags
bezielt, die, een, haar, het, huwelijk, liefdevol, van, vrouw, wat, zorgzaam
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 03:23 PM.
Vertalen:

Tags