Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Maatschappij

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-10-2003, 08:05 AM   #21
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal
Default Vrouwen die roken...

Quote:
Originally Posted by maggan
Trouwens, spiritueel gezien, martel je niet alleen de ziel, maar ook de Superziel (Bhagavaan!!!!!!!!!!!!!!).
Dat geldt voor alle rokers toch?

- Yoda
Status: Offline

Reply With Quote
Old 11-10-2003, 09:51 AM   #22
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Vishal
Dat geldt voor alle rokers toch?
Absoluut, geldt k voor de alcoholisten, mensen die gokken, mensen die overspel plegen, mensen die dieren (laten) doden en het vlees opeten.................neem maar gemakshalve ''De Tien Geboden" als leidraad.

Neemt niet weg dat iemand die zich ''schuldig'' maakt aan n of meer van de bovengenoemde gevallen, n deze een begin heeft gemaakt ''daarvan af te komen'', dat we die persoon in de verdoemenis moeten plaatsen.

Echter, de essentie van deze topic is dat een vrouw, die in verwachting is n rookt, bewust een ander ziel aan de ellende onderwerpt. De ''tweede'' ziel heeft geen enkel keus of ontsnappings mogelijkheid.

Iemand die rookt, alcohol drinkt (overmatig) etc. etc. heeft wl die keus evenals iemand die dieren (laat) dood/doden.

Reply With Quote
Old 11-10-2003, 10:26 AM   #23
Shalini
IF-Crazy

Send a message via MSN to Shalini

Quote:
Originally Posted by sarojni
ergens heb ik gehoord dat vrouwen die roken bijna altijd kinderen krijgen die longziekten...bv astma... hebben..............
Dat is nie altijd zo...mijn broertje heeft er ook last van, maar mijn ma rookt niet
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you
I'm scared to lose you.....

Reply With Quote
Old 11-10-2003, 12:17 PM   #24
imported_Rohit
IF-Lid

Quote:
Echter, de essentie van deze topic is dat een vrouw, die in verwachting is n rookt, bewust een ander ziel aan de ellende onderwerpt. De ''tweede'' ziel heeft geen enkel keus of ontsnappings mogelijkheid.
Maggan heeft het door.

Ik wil eigenlijk nog een stap verder gaan. Want ook al ben je gestopt met roken, dan nog blijft de rommel jarenlang in je lichaam zitten. Dit betekent bijvoorbeeld dat een jonge vrouw die op haar 20ste met roken is gestopt en op haar 25ste een kind krijgt, dat kind toch heeft gevoed met de rommel die zij 5 jaar geleden met haar volle verstand tot zich heeft genomen.

Door te gaan roken begaat een jonge vrouw dus drie misstappen:
1. Ze geeft haar toekomstige kind een slechte start.
2. Ze helpt mee aan het verzieken van de maatschappij. Het kind heeft namelijk een grotere kans op allerlei lichamelijke en geestelijke ziekten (criminaliteit).
3. Ze graaft een graf voor zichzelf; het kind heeft een grote kans om zijn moeder te verliezen in de nabije toekomst (longkanker, borstkanker, hartziekten).

Conclusie: roken is voor de dommen en asocialen. Door te gaan roken graaf je niet een alleen een graf voor jezelf maar neem je ook anderen daarin mee.

Reply With Quote
Old 11-10-2003, 04:10 PM   #25
Shalini
IF-Crazy

Send a message via MSN to Shalini

Quote:
Originally Posted by Rohit

Conclusie: roken is voor de dommen en asocialen. Door te gaan roken graaf je niet een alleen een graf voor jezelf maar neem je ook anderen daarin mee.
dat is zo...maar ik vind dat degene die roken het allemaal zelf moeten weten...
waarom moeten wij ons druk gaan maken..laat ze lekker roken toh....
wat ze wel moeten doen, is rekening houden met mensen in hun omgeving....
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you
I'm scared to lose you.....

Reply With Quote
Old 11-10-2003, 04:49 PM   #26
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Shalini
dat is zo...maar ik vind dat degene die roken het allemaal zelf moeten weten...
waarom moeten wij ons druk gaan maken..laat ze lekker roken toh....
wat ze wel moeten doen, is rekening houden met mensen in hun omgeving....
Ik vind dat wij met een ieder, de roker, de alcoholist, de drugsverslaafde, de hoerenloper etc. etc. in gesprek moeten blijven en deze mensen niet negeren. Vergeet niet: niemand kan in de toekomst kijken.......oftewel: een ieder kan in zo'n penibele situatie belanden. Ik ken er velen niet in mijn vriendenkring.

Reply With Quote
Old 11-10-2003, 06:54 PM   #27
sarojni
IF-Crazy

??? mensen die verslaafd zijn aan roken zeggen wel constant dat zet niet willen maar niet anders kunnen omdat ze dus verslaafd zijn eraan....... maar je weet tog voor jer mee begint al dat je superveel kans heb om er verslaafd aan te raken..................................

vage smoes............................................. ......................... ???

Reply With Quote
Old 11-11-2003, 07:27 AM   #28
imported_Rohit
IF-Lid

Default Re:Vrouwen die roken...

Maggan, wat is er mis met hoerenlopers? Volgens mij kun je die niet in het rijtje van alcoholisten en drugsverslaafden plaatsen.
Het enige verschil tussen een hoerenloper en een niet-hoerenloper is dat de eerste geld uitgeeft voor zijn lichamelijke behoeften en de ander het gratis krijgt. Die behoeften hebben we trouwens (bijna) allemaal.

Reply With Quote
Old 11-11-2003, 10:03 AM   #29
maggan
IF-Crazy

Default Re:Vrouwen die roken...

Quote:
Originally Posted by Rohit
1Maggan, wat is er mis met hoerenlopers? Volgens mij kun je die niet in het rijtje van alcoholisten en drugsverslaafden plaatsen.
Treurige vraag. Ik neem aan dat je heel goed weet wat de gevolgen zijn voor dat soort vrouwen. Wat te denken van ''internationale vrouwenhandel"? De, vaak, mensonterende situaties waarin deze vrouwen belanden wordt mede veroorzaakt door ''hoerenlopers''.

Of ziet u dit als een economische variant van: "Vraag en Aanbod''?

Of je het nu wel of niet in dit rijtje kunt plaatsen, doet niet ter zake. Althans, dat is mijn mening.

Reply With Quote
Old 11-11-2003, 10:17 AM   #30
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by sarojni
??? mensen die verslaafd zijn aan roken zeggen wel constant dat zet niet willen maar niet anders kunnen omdat ze dus verslaafd zijn eraan....... maar je weet tog voor jer mee begint al dat je superveel kans heb om er verslaafd aan te raken..................................

vage smoes............................................. ......................... ???
Dat snap ik ook niet. Waarom aan iets beginnen, terwijl je weet dat het niet goed is. Misschien ontbreken er wat herzencellen bij deze mensen, of gaan ze gewoon met de verkeerde mensen om.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Reply

Tags
die, roken, vrouwen
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:34 AM.
Vertalen:

Tags