Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-09-2006, 10:38 AM   #11
Sahadj
Guest

Default Re: [b]DE MANDIR IS ALLEEN VOOR DE MENSEN DIE DE MANDIR STEU

[quote][size=18]is toch om te huilen niet?, ik vind van wel. me ma kreeg dit als antwoord toen ze vroeg aan een bestuurslid van een mandir waarom wij geen uitnodiging kregen bij bijzondere gelegenheden, terwijl we haast langs de deur wonen. en alle andere mensen wel. Als antwoord kreeg ze dat. en ook moet je thuis geen poedja doen maar in de mandir. thuis mandir telt niet. terwijl je eigen thuis mandir in mijn ogen de grootste en eerste mandir is waar je poedja moet doen. ook zei hij dat het HUN mandir was. terwijl dat helemaal niet kan. Ik kan ook een heeel grote mandir bouwen. maar ja als er geen mensen komen, heb je er weinig aan. een mandir is voor djanta , de mensen die er komen. voor hun bouw je de mandir. ik vind het echt belachelijk dat we eerst moeten steunen de mandir voordat we erin mogen/uitnodiging krijgen. straks gaat men ook nog entree vragen !!!!! en oohw ja zegt ie tegen me ma... ja sommige mensen komen alleen voor parsaad naar mandir en sommige komen alleen voor te eten!!! jeetje daar moet je niet naar kijken vind ik. in een mandir hoort iedereen vrij te kunnen doen en laten wat ie wil. en ik hou er niet van dat je in de gaten gehouden wordt van wat je zegt, eet , pakt, doet. bij alles. lijkt dan net een gevangenis. belachelijk. echt heel triest is dat.

wat vinden jullie ervan?? :cry: :cry: :cry:

groetjes:

me

Van karmakaandies verwacht ik niets beter dan hetgeen wat je hier vermeldt hebt. Dit is dan ook 1 van de reden dat ik mijn kont heb omgedraaid :)

Praat oprecht met Krishna en wellicht zal Hij met een passende oplossing komen.
  Reply With Quote
Old 09-09-2006, 11:25 AM   #12
Nikki Satisfashion
IF-Crazy

Sahadj, wie of wat zijn karmakaandies?
Status: Offline

Reply With Quote
Old 09-09-2006, 11:31 AM   #13
Tantric Pandit
IF-Crazy

Karmkaandi

Reply With Quote
Old 09-09-2006, 04:10 PM   #14
GIZMO
IF-Crazy

zo gaan die dingen
die bestuurslid wilt natuurlijk dat je geld geeft aan de mandier zodat hij in een achterkamertje label kan drinken en doksa eten
Status: Offline

Reply With Quote
Old 09-10-2006, 10:13 AM   #15
Tantric Pandit
IF-Crazy

Kan de topicopener aangeven om welke mandir het gehad? Dit soort dingen mogen best wel in publiciteit geraken.

Ik bedoel, willen ze dat meer mensen de mandir bezoeken of juist minder? Beetje domme zet voor een (on)geleerd bestuurslid.

P.S. stuur ze een brief dat er een topic over ze loopt op IF, misschien schud dat ze wakker. :lol:

Reply With Quote
Old 09-10-2006, 10:43 AM   #16
Shiva
IF-Lid

Radhe Shyaam,

Het exploiteren van een mandir kost bommen geld. Sommige mensen hebben geen flauw idee wat het allemaal kost en hoeveel mankracht er nodig is om een manir in stand te houden..

Voordat de bezoekers komen is er al ontzettend veel gebuerd om een dienst te houden.

Na de de dienst moet het vuile werk worden opgeknapt door de schaarse vrijwilligers.

De meeste bezoekers gaan meestal snel weg, maar er staat een berg afwas en andere onderdelen die schoongemaakt moeten worden.

Denk bijvoorbeeld aan de Wc's die eruit zien als een beerput na en diesnt.

Sommigen gooien van alles en nog wat erin.

Wie moet dat alles schoonmaken ?

Waar moet dat geld vandaan komen ?

Subsidie ,vergeet het maar, daar zit al lang het mes in.

Buitenstaanders hebben geen flauw idee hoeveel het kost en waar de mankracht vandaan moet komen.

Vele bezoekers hebben alleen maar commentaar , maar als ze een paar euro's aan de mandir moeten geven, dan wordt het een probleem.

En wat de topicopener Saraswatie betreft, als zij toch bij de deur wonen, dan snap ik niet waarom zij nog steeds niet voor een paar euro's lid zijn.

Meestal is er geld genoeg voor de DDD ( drank- doks en dansen), maar de mandir steunen gaat gepaard met veel gezeur.

Wat dit betreft kun je een voorbeeld nemen aan de moslims. Je bent pas een goede moslim, als je zakaat geeft. Dat is ca. 15 % van je inkomen aan geloofszaken.

Radhe Radhe.

Reply With Quote
Old 09-10-2006, 12:23 PM   #17
Tantric Pandit
IF-Crazy

Ik denk niet dat de topicopener een leven heeft in de DDD-cultuur. Het feit dat ze naar de mandir zijn gegaan zegt in elk geval iets over hun interesse. Ook de spirituele onderwerpen en topics die topicopener aandraagt getuigen van een spirituele interesse. Dat kan ik van heel velen niet zeggen.

Een mandir is een openbare gebedsruimte op basis van het Sanatan Dharm/Hindoeisme waar een ieder ongeacht ras, kleur, kaste, e.d. kan binnenkomen.

Als daar restricties aan worden gesteld mogen de bestuursleden wat mij betreft opstappen. Dan hebben ze op dit vlak nog niet gerealiseerd waarvoor een mandir dient.

Als men donaties nodig heeft kan men dit aangeven. Je moet niet met bullshit aankomen dat je je eigen mandir thuis moet laten als je daar wilt komen.

Zelfs ALS mensen alleen voor prasad of satvisch voedsel naar de mandir komen, zal dit een spirituele reiniging zijn voor deze mensen.

De taal die het bestuurslid in deze kwestie heeft uitgesproken getuigt alsof de mandir van en voor hem is. Hij zou een beeld moeten maken en deze centraal stellen in de mandir; pas dan zou hij het recht hebben de woorden te spreken die hij heeft gesproken.

Reply With Quote
Old 09-10-2006, 02:19 PM   #18
*Star*
IF-Lid

Ik vind gewoon dat je de naam van de mandir best kan openbaren...

Reply With Quote
Old 09-10-2006, 02:30 PM   #19
koemba
Guest

Als wij naar de Mandir gaan dan nemen we zelf persad mee. Dat vind ik eigenlijk normaal.

Wat betreft het verhaal van de topic-opener: wel een lullige reactie naar je moeder toe. Maare.. wat is erop tegen om een Mandir te steunen?
  Reply With Quote
Old 09-10-2006, 05:49 PM   #20
Shiva
IF-Lid

Radhe Shyaam,

In een bepaald geschrift staat het volgende:

1. Als je thuis puja doet dan krijg je bv. 1 x het reslutaat.

2. Als je puja buiten , onder b.v. een mangoboom doet, dan krijg je 2x het resultaat.

3. Als je puja in een mandir doet, dan krijg je 4x het resultaat.

Ik vermoed dat die medewerker bedoelt dat je liever in een mandir je puja doet, onder deskundige leiding en in een reine omgeving, het huis van God.

Ik vermoed dat Mahesji of Attri-ji hier meer van weet.

Radhe Radhe

Reply With Quote
Reply

Tags
alleen, bde, die, mandir, mensen, steunen, voor

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 09:32 PM.
Vertalen:

Tags