Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?
Old 09-21-2006, 10:22 AM   #1
Dharkan
IF-Beginner

Default Vasten

Ram Ram Pandits,

Zoals jullie weten begint navratam aan te komen. Veel mensen vasten in deze periode.
Waarom vasten mensen in deze periode en hoe begin je heiraan?

Ik wil namelijk ook beginnen met vasten. Ik heb nooit gevast dus ik zou graag advies willen.

Alvast bedankt voor de reactie.
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 09-25-2006, 09:36 AM   #2
Mahesh
Super Moderator
IF-Crazy

Aum Namah Shivaaya

Ieder mens vast om een persoonlijke reden........
Een overeenkomstigheid is dat allen het doen als een offer naar, in navraatri, Durga mata.

Een vrat dient als een ondersteunende factor in derest van je rituelen, het maakt datgene dat je doet krachtiger.

Ook zijn er mensen die alleen een vrat doen; dit dient dan als offer naar je isht of degene voor wie je vrat doet.

Je kunt op verschillende manieren vrat doen, afhankelijk van het feit of je het gewend bent of niet... dit m.b.t. voedsel (de meeste mensen gaan uit van restricties in het eten).
Je kan bijvoorbeeld ervoor kiezen om voor 18:00 uur niets te eten en te drinken....; of alleen water te drinken.. of er ook alleen fruit bij te eten.

Je kunt er ook voor kiezen om de gehele etmaal alleen vruchten te eten en te drinken......

Je kunt ook kruidenloos eten......

Waar het eigenlijk op neerborrelt is dat je zelf bepaald hoe je vrat eruit ziet. Je moet het jezelf niet te makkelijk maken en ook niet te moeilijk; het is en blijft een offer!

Reply With Quote
Reply

Tags
vasten

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 09:37 PM.
Vertalen:

Tags