Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-22-2005, 10:16 PM   #21
profiel
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Tantric Pandit+-->
QUOTE(Tantric Pandit)
Old 12-22-2005, 10:19 PM   #22
Tantric Pandit
IF-Crazy

Profiel, je pretendeert dat het bezingen van God's naam je niet tot Hem kan brengen.

Daarom vroeg ik me af wat voor zaken jij aangrijpt om tot God te komen. Daarmee bedoel ik zeker niet of je slaapt of eet, dat doen wij allen (zelfs dieren en planten) ook.

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 10:23 PM   #23
profiel
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Tantric Pandit
Profiel, je pretendeert dat het bezingen van God's naam je niet tot Hem kan brengen.

Daarom vroeg ik me af wat voor zaken jij aangrijpt om tot God te komen. Daarmee bedoel ik zeker niet of je slaapt of eet, dat doen wij allen (zelfs dieren en planten) ook.
Tantric pandit ik heb gezegd dat het zingen van gods naam in een groep je niet op dat niveau zal brengen......in meditaitie vorm zou dat best wel kunnen.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 10:24 PM   #24
Tantric Pandit
IF-Crazy

Aan wat voor soort meditatie en in welke opzet denk je dan? Ben gewoon benieuwd naar je eigen leefwijze. :D

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 10:28 PM   #25
profiel
IF-Addicted

Quote:
Aan wat voor soort meditatie en in welke opzet denk je dan? Ben gewoon benieuwd naar je eigen leefwijze. :D
De boeken beschrijven hiervoor vershillende wegen...puja, stotra, mantra jaap en dana.

Ik zelf doe puja, mantra jaap en soms sadhanas.

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 10:31 PM   #26
Tantric Pandit
IF-Crazy

Beschrijven de (bhakti)geschriften niet ook dat in de Kali-yuga "samkirtan" tot de meest effectieve manieren behoren?

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 10:36 PM   #27
profiel
IF-Addicted

Quote:
Beschrijven de (bhakti)geschriften niet ook dat in de Kali-yuga \"samkirtan\" tot de meest effectieve manieren behoren?
Er zyn zoveel geschriften die iets vertellen wat in kal yuga meest effectief zal zyn....oa wat jy zegt samkirtan.....maar het gaat erom wat je wilt bereiken....wil je succes in je baan hebben dan zou ik eerder voor een ganesh puja gaan....dan ineen mandir te gaan zingen.

En wie heeft tot nu toe verlichting bereikt door samkirtan in in kal yuga???Ken jy ze misschien?

Pratijk en theorie zyn 2 verschillende zaken.

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 10:39 PM   #28
Tantric Pandit
IF-Crazy

Dat wat je niet kunt controleren, daar kun je ook niet over spreken. Zelfs goddelozen die goed leven kunnen moksha verkrijgen!

Spiritualiteit is een innerlijk proces. Alles wat je aan kunt wenden om je innerlijk te "voeden" en goed te doen voelen is daarbij meegenomen zou ik zeggen.

Je goed voelen zal uiteindelijk toch ook leiden in goede resultaten? Wat maakt het uit of je mantra-recitatie doet of in zangvorm giet?

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 10:56 PM   #29
profiel
IF-Addicted

Quote:
Dat wat je niet kunt controleren, daar kun je ook niet over spreken. Zelfs goddelozen die goed leven kunnen moksha verkrijgen!

Spiritualiteit is een innerlijk proces. Alles wat je aan kunt wenden om je innerlijk te \"voeden\" en goed te doen voelen is daarbij meegenomen zou ik zeggen.

Je goed voelen zal uiteindelijk toch ook leiden in goede resultaten? Wat maakt het uit of je mantra-recitatie doet of in zangvorm giet?
Maar wat wilt u hiermee zeggen????
Nogmaals ik vind dat zang in een groep je het hoogste niet gaat krijgen en kunnen bereiken!!! Weet je wat het bereiken van het hoogste inhoudt? Dat is de kern...niet of je niet of wel gelukkig ervan kan worden.

Het wil niet zeggen als je het hoogste niet hebt bereikt dat je dan geen moksh kan krijgen of omgekeerd!

Deze mevr claimt dat door zingen in een groep men krishna bereikt...welke hebben dat dan al bereikt?

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 11:36 PM   #30
Tantric Pandit
IF-Crazy

Je weet niet of deze mensen in hun extase en bhakti in een andere dimensie verkeren, waarin zij vanuit hun bewustzijnsniveau vervuld raken van "ananda".

Ik spreek niet over moksha als doel, maar het "uitzitten" van je leven hier; die moet toch zo prettig mogelijk ingericht worden nietwaar?

Reply With Quote
Reply

Tags
dan, die, god, hoger, jou, mijn, van

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 07:14 PM.
Vertalen:

Tags