Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-21-2005, 09:21 PM   #1
Aghori
Guest

Default Mijn god is hoger dan die van jou!

Eergister was ik op een treinstation, ik liep naar buiten en werd aangesproken door een vrouw. De vrouw zei tegen mij of ik in god geloofde en bood mij een boek aan over reincarnatie. Ik wist toen al gelijk dat zij een Krishnabhakt was. De vrouw vertelde me dat zij in de tempel woonde en ze vroeg naar mijn geloof. Ik zei ik ben Hindoe!

Ze vroeg me vervolgens of ik bekend was met Krishna en de gedachte van de ISKON. Ik zei dat ik bekend was alleen dat ik een andere pad bewandelde en dat ik mijn pad goed voor mezelf vond.

Ze vroeg toen naar mijn pad en ik zei wat ik geloofde en vervolgens zij ze tegen mij: Ik zie dat je een slimme jongen bent, je bent nu rijp om vishnu bhakt te worden, vishnu bhakt zijn is voor mensen met een hogere intelligentie. De mensen die jou pad bewandelen zijn minder intelligent en het zijn maar lage demigods die hun aanbidden.

Ze vertelde me eveneens dat ze Shiv als lager zag dan Vishnu en dat hij in dienst staat van Vishnu. Alle lage levensvormen richten zich tot Shiv en hij leidt ze vervolgens naar Vishnu. Maar mensen met een hoge intelligentie hoeven shiv niet te eren, waarom? zij kunnen gelijk vishnu eren!

Tja, hoewel ze ook hindu's zijn had ik weinig raakvlakken met die gedachte. Het was net alsof ik tegen een jehova getuige zat aan te praten.

Wat vinden jullie, is er sprake van hierarchie? En zijn sommige goden lager dan andere?
  Reply With Quote
Sponsors
Old 12-21-2005, 09:26 PM   #2
Chandika
Guest

Nee ik vind niet dat een god hoger of lager is dan de andere. Zeker bij brahma vishnu en mahesh niet. Ze vormen alle drie ehh noodzakelijke aspecten. Verder Vishnu was in zijn avtaar als shree raam superdesuper shivbhakta.... ik denk niet dat hij ons hiermee wil meegeven dat hijzelf hoger is dan shivji. Verder toen vishnu en brahma oorlog hadden moest shivji ertussen komen om alles te redden. em zowel brahma als vishnu konden het begin en einde van de shivlinga niet vinden. Dus volgens mij is shivji niet lager dan de anderen en vishnu bhagwaan niet hoger dan de anderen........
  Reply With Quote
Old 12-21-2005, 09:29 PM   #3
Chandika
Guest

owjah en als shree krishna ook. Toen beveelde hij aan arjun aan om tapasya te doen voor shivji en durga mata om divyastra te verkrijgen en aan het begin van de oorlog voor ashirvad. Als hij echt hoger was dan shivji of durga mata had hij zn beste vriend die extra moeite in een toch al hectische periode wel bespaard denk ik zo.........
  Reply With Quote
Old 12-21-2005, 09:49 PM   #4
Aghori
Guest

Precies, toen ze dat zei haalde ik het argument van Rameshvara ook aan. Ik zei als Shiv lager is waarom ging Rama shiv eren in Rameshvara?

Ze zei toen dat een vader zijn zoon weleens een compliment geeft omdat hij van zijn zoon houdt, maar dat betekent niet dat de zoon hoger staat.
  Reply With Quote
Old 12-21-2005, 11:54 PM   #5
koemba
Guest

als je in god gelooft dan geloof je in 1 god. klaar.
  Reply With Quote
Old 12-22-2005, 08:24 AM   #6
profiel
IF-Addicted

Rudra Hridaya Upanishad zegt degene die vishnu vereert, vereert eigelijk shiva, wie shiva vereert vereert eigelijk vishnu. Degene die vishnu haten haten shiva, degene die shiva haten haten in werkelijk vishnu. Degene wie shiva kleineerd kleineerd vishnu....wie vishnu kleineerd kleineerd shiva.

Het komt erop neer dat ze allemaal een en dezelfde zyn.

Dus laat die vrouw maar praten wat zy wilt...hoeveel zy ook bid..ze zal niet het gewenste resultaat krijgen (als ze het niet in ontwetendeheid doet) volgens het geschrift.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 08:52 AM   #7
Hein
IF-Crazy

Default Re: Mijn god is hoger dan die van jou!

Quote:
Originally posted by Aghori
Eergister was ik op een treinstation, ik liep naar buiten en werd aangesproken door een vrouw. De vrouw zei tegen mij of ik in god geloofde en bood mij een boek aan over reincarnatie. Ik wist toen al gelijk dat zij een Krishnabhakt was. De vrouw vertelde me dat zij in de tempel woonde en ze vroeg naar mijn geloof. Ik zei ik ben Hindoe!

Ze vroeg me vervolgens of ik bekend was met Krishna en de gedachte van de ISKON. Ik zei dat ik bekend was alleen dat ik een andere pad bewandelde en dat ik mijn pad goed voor mezelf vond. *

Ze vroeg toen naar mijn pad en ik zei wat ik geloofde en vervolgens zij ze tegen mij: Ik zie dat je een slimme jongen bent, je bent nu rijp om vishnu bhakt te worden, vishnu bhakt zijn is voor mensen met een hogere intelligentie. De mensen die jou pad bewandelen zijn minder intelligent en het zijn maar lage demigods die hun aanbidden. *

Ze vertelde me eveneens dat ze Shiv als lager zag dan Vishnu en dat hij in dienst staat van Vishnu. Alle lage levensvormen richten zich tot Shiv en hij leidt ze vervolgens naar Vishnu. Maar mensen met een hoge intelligentie hoeven shiv niet te eren, waarom? zij kunnen gelijk vishnu eren!

Tja, hoewel ze ook hindu's zijn had ik weinig raakvlakken met die gedachte. Het was net alsof ik tegen een jehova getuige zat aan te praten.

Wat vinden jullie, is er sprake van hierarchie? En zijn sommige goden lager dan andere?
Uit het vet gedrukte zin is er bij jou wel spake van lagere goden dan andere??? :? en zijn volgens jou dus jehova aanbidders minder intelligent :?

Reply With Quote
Old 12-22-2005, 09:39 AM   #8
Aghori
Guest

Quote:
Originally posted by Hein+-->
QUOTE(Hein)
Quote:
  Reply With Quote
Old 12-22-2005, 09:42 AM   #9
Aghori
Guest

Quote:
Originally posted by profiel
Rudra Hridaya Upanishad zegt degene die vishnu vereert, vereert eigelijk shiva, wie shiva vereert vereert eigelijk vishnu. Degene die vishnu haten haten shiva, degene die shiva haten haten in werkelijk vishnu. Degene wie shiva kleineerd kleineerd vishnu....wie vishnu kleineerd kleineerd shiva.

Het komt erop neer dat ze allemaal een en dezelfde zyn.

Dus laat die vrouw maar praten wat zy wilt...hoeveel zy ook bid..ze zal niet het gewenste resultaat krijgen (als ze het niet in ontwetendeheid doet) volgens het geschrift.
Precies, maar het valt mij wel op dat shaiva's minder snel de neiging hebben om hun god naar voren te schuiven dan bijvoorbeeld vaisnava's. Ik zou graag wel de mening of uitleg willen horen van iemand met Krishna bewustzijn, volgens mij was hier iemand met Krishna bewustzijn op het forum toch...
  Reply With Quote
Old 12-22-2005, 09:45 AM   #10
Hein
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Aghori+-->
QUOTE(Aghori)
Quote:
Quote:
Originally posted by Hein@

Reply With Quote
Reply

Tags
dan, die, god, hoger, jou, mijn, van

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 06:31 PM.
Vertalen:

Tags