Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-25-2006, 10:15 PM   #1
imported_Gopal
IF-Lid

Default Door Bhakti kan men God realiseren, maar hoe doe je die Bhakti dan?

? In deze Kalitijdperk is het erg lastig om Bhakti te doen,? omdat materiele zaken(gedachten) mensen blijven verleiden.?
Wat of hoe moet je het dan doen,? om toch je Bhagavad prema(liefde voor God) te ontwikkelen.

Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 12-31-2006, 11:29 AM   #2
imported_Gopal
IF-Lid

Default Re: Door Bhakti kan men God realiseren, maar hoe doe je die Bhakti dan?

Het is een gemiste kans als erop geen reacties op komen.
Ik weet ook heel weinig over religie, enige wat ik probeer is steeds satasanga's bij te wonen.

Ter zake; het proces, Hrsikena-hrsi-sevanam Bhaktir-uchyate, met de zintuigen de eigenaar van de zintuigen dienen. Voor de handliggende vraag is het, wie is het eigenaar van de zintuigen dan?

Volgens Brahma-samhita (Chapter 5) is Lord Sri Krsna, Isvara-parama Krsna sachid-ananda vigraha. Anadiradir Govinda sarva karana karanam.

Kortom Lord Sri Krsna is de oorsprong van alles, Sarvakarana-karanam.

Reply With Quote
Old 02-04-2007, 08:34 PM   #3
Krishna
IF-Crazy

Send a message via MSN to Krishna

Quote:
Originally Posted by Gopal
Het is een gemiste kans als erop geen reacties op komen.
Ik weet ook heel weinig over religie, enige wat ik probeer is steeds satasanga's bij te wonen.

Ter zake; het proces, Hrsikena-hrsi-sevanam Bhaktir-uchyate, met de zintuigen de eigenaar van de zintuigen dienen. Voor de handliggende vraag is het, wie is het eigenaar van de zintuigen dan?

Volgens Brahma-samhita (Chapter 5) is Lord Sri Krsna, Isvara-parama Krsna sachid-ananda vigraha. Anadiradir Govinda sarva karana karanam.

Kortom Lord Sri Krsna is de oorsprong van alles, Sarvakarana-karanam.
krishna is het oorsprong van leela's die in de wereld is ontstaan

Reply With Quote
Old 02-18-2007, 12:24 PM   #4
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Krishna
krishna is het oorsprong van leela's die in de wereld is ontstaan?
Zoals reeds vermeld volgens Brahmaji "sarva karana karanam" betekent oorzaak van alle oorzaken(van alles).

Reply With Quote
Old 03-05-2007, 12:14 PM   #5
Krishna
IF-Crazy

Send a message via MSN to Krishna

Quote:
Zoals reeds vermeld volgens Brahmaji? "sarva karana karanam" betekent oorzaak van alle oorzaken(van alles).
maar naast krishna zijn er zoals vishnu en shiv ook vele leela's gedaan

Reply With Quote
Old 06-09-2007, 01:22 PM   #6
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Krishna
maar naast krishna zijn er zoals vishnu en shiv ook vele leela's gedaan
Inderdaad Ze zijn allemaal expansies van Lord Sri Krsna (Bg.10-
Isvara parama Krsna Satchitananda Vigraha (Brahma Samhita tekst 1.

Ik accepteer alleen maar wat de geschriften zeggen of moet je het bewijzen waar het tegendeel staat.

Reply With Quote
Old 06-10-2007, 09:12 AM   #7
imported_Arjun
IF-Crazy

Gopal, een bekende uitspraak is: 'Yasya naasti svayam prajnaa shaastram tasya karoti kim?' Vertaling: Wat doet een geschrift als je zelf niet beschikt over intelligentie?

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 06-11-2007, 10:15 AM   #8
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Arjun
Gopal, een bekende uitspraak is: 'Yasya naasti svayam prajnaa shaastram tasya karoti kim?' Vertaling: Wat doet een geschrift als je zelf niet beschikt over intelligentie?
Arjunji wat is volgens u Intelligentie?? En wanneer is er iemand intelligent genoeg, volgens U, om de geschriften te begrijpen? Althans, proberen te begrijpen?

Reply With Quote
Old 06-11-2007, 12:06 PM   #9
imported_Arjun
IF-Crazy

Pragyaa betekent bodh. Wijsheid en kennis welke genesteld zijn in saatvik buddhi, een zuiver intellect. Om het intellect te zuiveren moet men saadhana doen.

Iedereen kan de Geschriften proberen te begrijpen, of ze het zullen begrijpen is een tweede kwestie. Daarom is het zaak niet alles letterlijk over te nemen en bij een Guru in de leer te gaan die atma-boddha heeft, indien je Geschriften wilt begrijpen.

Mijn eerdere reactie kwam van uw eerdere citaat:
Quote:
Ik accepteer alleen maar wat de geschriften zeggen of moet je het bewijzen waar het tegendeel staat.
Geschriften kun je op meerdere manieren lezen en interpreteren dus ik snap het eerste gedeelte van uw zin niet.

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 07-01-2007, 08:20 AM   #10
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Arjun
Pragyaa betekent bodh. Wijsheid en kennis welke genesteld zijn in saatvik buddhi, een zuiver intellect. Om het intellect te zuiveren moet men saadhana doen.

Iedereen kan de Geschriften proberen te begrijpen, of ze het zullen begrijpen is een tweede kwestie. Daarom is het zaak niet alles letterlijk over te nemen en bij een Guru in de leer te gaan die atma-boddha heeft, indien je Geschriften wilt begrijpen.

Mijn eerdere reactie kwam van uw eerdere citaat:
Geschriften kun je op meerdere manieren lezen en interpreteren dus ik snap het eerste gedeelte van uw zin niet.
Beste Arjun:
het woord Pajnana betekent "Pra Jnana" spirituele kennis en het is inderdaad "zuiver" intellect en is boven de Satvik-buddhi. Dit zuivere kennis krijgt je via Vaisnava Guru Parampara die alleen in "vishudha-sattva" gesitueerd is.

Het is wel waar dat de Muni's interpreteren de geschriften op allerlei manieren (speculaties, anders ben je geen ?Muni" matta bheda? dus) maar als je de geestelijke erfopvolging volgt dan kom je zulke dwalingen niet tegen, omdat het zuivere kennis eenmaal via Parampara verkregen kan worden en niet anders (Bg.4-2)

Reply With Quote
Reply

Tags
bhakti, dan, die, doe, door, god, hoe, kan, maar, men, realiseren
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 08:01 AM.
Vertalen:

Tags