Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-18-2004, 04:31 AM   #11
Brahma T.R.
IF-Lid

Send a message via MSN to Brahma T.R.
Default Re: Hoe is alles ontstaan volgens jou??

Quote:
Originally Posted by BIJNA 18 JR!!!(1dec.)
alles is uit het ei ontstaan...... ;D (wat was er eerst kip of ei)*

brahmaanda
??? Kan iemand vertellen waarom het zo heet/wat het precies is? :o

Quote:
Originally Posted by - Prem -
Er wordt gezegd dat de Big Bang theorie veel overeenkomt met dat van de Hiranya Garbha theorie van onze Shaartra's.
Graag iets meer uitleg over de 'Hiranya Garbha' theorie. De Big Bang theorie is mij wel bekend :). Overigens, ik zie het woord 'Gharba' staan. Heeft dit enige relatie met de Gharba-dans die men uitvoer ten tijd van Navratri, of is de overeenkomst in terminologie puur toeval? ???

Quote:
Originally Posted by Sonko
het lijkt me vaag dat de eerste dag iets werd gecreeerd en de tweede dag iets anders..tot de zevende dag enzo (christen dinges)..dat geloof ik dus ook niet...en ik heb ook niet het griekse goden idee..
...
Ik geloof hier ook niet in, maar denk dat er wel een kern van waarheid schuilt in beide. Volgens mij zijn het 'visualisaties', concrete uitbeeldingen van wat er daadwerkelijk gebeurd is. Het is niet zomaar opgeschreven maar volgens mij een tool die een zeer abstract en moeilijk proces vermenselijkt weergeeft.

>B.T.R<[/size]
Status: Offline

Reply With Quote
Old 10-18-2004, 11:08 PM   #12
- Prem -
IF-Lid

hiranya garbha heeft ook iets te maken met een oerknal. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met dans. heeft te maken met Brahma Vishnoe Mahesh. Cyclus van het leven. Universum krimt in en breidt zich weer uit.

Reply With Quote
Old 10-19-2004, 01:16 PM   #13
Punjabi boy
IF-Beginner

Om de hiranya garba te begrijpen raad ik persoonlijk aan de Srimad Bhagvatam te lezen. Hierin wordt de schepping uitgebreid behandeld. Er zijn namelijk verschillende soorten Vishnu rupa's wat zelfs de pandit's misschien niet eens weten.

Ik heb de Vishnu-Puran nog niet gezien/gelezen, maar ik denk dat er veel overeenkomt met het Srimad Bhagvatam Canto 4. Want volgens Hindoe mythologie wat ik van mijn ouders heb geleerd komt er ook veel overeen met de geschriften. Maar de Srimad Bhagvatam borduurt erop door.

Jai Radha Madhava!

Reply With Quote
Reply

Tags
alles, hoe, jou, ontstaan, volgens
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:21 AM.
Vertalen:

Tags