Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Filosofisch

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-18-2003, 08:54 PM   #1
hare
IF-Lid

Default de dood? definitief einde of .....?

Wat is de dood?

Definitief einde, of juist weer een fase, zoals heel het leven vanuit het Vedisch perspectief ingedeeld is?

Wat zegt de medische wetenschap, zowel de 'moderne' Westerse als de Oosterse?

Kunnen jullie iets kwijt over een bijna-dood-ervaring? Hoe verhoudt dat zich ten opzichte van de dood of juist het leven?
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 11-18-2003, 09:40 PM   #2
imported_Janice
IF-Lid

Send a message via MSN to imported_Janice Send a message via Yahoo to imported_Janice

Ik zie de dood zeker niet als een definitief einde...
Er is nog heel veel na de dood.
Een bde is denk ik dat iemand even dood is / uittreedt uit het lichaam en meemaakt wat er daarna gebeurt. Maar omdat het zijn/haar tijd nog niet is om naar genezijde te gaan, komt zo iemand weer terug in het aardse leven om de taken af te maken die nog vervuld moeten worden.

Ik vind het een interessant onderwerp, maar ga nu slapen...Dus kom er nog op terug...

Reply With Quote
Old 11-19-2003, 07:42 AM   #3
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham

Quote:
Originally Posted by hare
Wat is de dood?

Definitief einde, of juist weer een fase, zoals heel het leven vanuit het Vedisch perspectief ingedeeld is?

Wat zegt de medische wetenschap, zowel de 'moderne' Westerse als de Oosterse?

Kunnen jullie iets kwijt over een bijna-dood-ervaring? Hoe verhoudt dat zich ten opzichte van de dood of juist het leven?
De dood zie ik als iets, dat je je taken op hebt volbracht en dat het tijd is om te gaan. Bij de dood zijn alle functies van een mensenlichaam uitgeschakeld. De haren zullen nog wel even doorgroeien, maar voor de rest is er niets meer dat kan leven. Dit geldt voor de westerse wetenschap.
Bij de oosterse wetenschap, verlaat de ziel het lichaam en komt de ziel in een ander levend wezen terecht. Dat is de reincarnatie.

Bijna dood-ervaring, niet zozeer dat je bij een poort aankomt, maar dat wel dat ik bijvoorbeeld opzij moest springen om niet aangereden te worden of iets dergelijks.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl

Reply With Quote
Old 11-19-2003, 08:20 AM   #4
imported_Janice
IF-Lid

Send a message via MSN to imported_Janice Send a message via Yahoo to imported_Janice

Tijdens het leven zijn we beperkt in ons doen en laten, doordat we in een lichaam zitten. Na de dood komen we vrij uit het lichaam en vallen al die beperkingen weg en kunnen we veel meer.
Ik denk dat het na de dood heel mooi is; we zien overleden familieleden weer terug, we voelen geen pijn en er is zoveel liefde.
Er zal ongetwijfeld een soort balans worden opgemaakt van het leven; dus een soort evaluatie van wat je allemaal hebt gedaan en geleerd tijdens je leven op aarde. Immers, het leven hier is een groot leerproces.

Ik denk niet dat je direct weer opnieuw geboren wordt....Het mooiste zou natuurlijk zijn dat je niet meer terug op aarde hoeft te komen. Maar velen zullen nog het een en ander te leren hebben en dus terug moeten keren op aarde.

De dood is in mijn ogen absoluut niet iets om bang voor te zijn. Het is het begin van een volgende fase.

Reply With Quote
Old 11-19-2003, 10:40 AM   #5
maggan
IF-Crazy

Niet definitief. Voor de rest.....................Miss Janice heeft het heel goed, kort en krachtig, verwoordt

Reply With Quote
Old 11-19-2003, 07:46 PM   #6
imported_Janice
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by maggan
Niet definitief. Voor de rest.....................Miss Janice heeft het heel goed, kort en krachtig, verwoordt
:)

Reply With Quote
Old 11-20-2003, 02:22 PM   #7
imported_Arjun
IF-Crazy

Tijdens het leven zijn we beperkt in ons doen en laten, doordat we in een lichaam zitten. Na de dood komen we vrij uit het lichaam en vallen al die beperkingen weg en kunnen we veel meer.

Janice Ji, ik denk dat we juist in dit lichaam meer kunnen, hiervoor hebben wij dit lichaam. Het mensenleven is een karma-yoni; een levensvorm om karma te verrichten. Indien wij geen stoffelijk lichaam zouden hebben, konden wij niet handelen!

Geesten [bhuuta/preta] zijn levensvormen die het moeten stellen zonder materieel lichaam.

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Old 11-20-2003, 02:39 PM   #8
imported_Janice
IF-Lid

Met beperkt bedoel ik dat we slechts 5 zintuigen hebben en dus beperkt kunnen waarnemen, voelen, etc.
Na de dood zijn we niet meer beperkt en kunnen we veel meer. Er wordt ook meer intuitief waargenomen. We zien dingen die we met onze gewone ogen niet kunnen waarnemen.
Verder kunnen we ons veel sneller verplaatsen van de ene naar de andere plek. We zijn immers niet meer opgesloten in een lichaam.

Reply With Quote
Old 11-20-2003, 03:57 PM   #9
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Janice
Met beperkt bedoel ik dat we slechts 5 zintuigen hebben en dus beperkt kunnen waarnemen, voelen, etc.
Na de dood zijn we niet meer beperkt en kunnen we veel meer. Er wordt ook meer intuitief waargenomen. We zien dingen die we met onze gewone ogen niet kunnen waarnemen.
Verder kunnen we ons veel sneller verplaatsen van de ene naar de andere plek. We zijn immers niet meer opgesloten in een lichaam.
Wederom kort en krachtig, zonder al teveel POEHA :D Hou het simpel Miss

Reply With Quote
Old 11-21-2003, 10:59 AM   #10
imported_Arjun
IF-Crazy

Na de dood zijn we niet meer beperkt en kunnen we veel meer.

Mag ik jou dan vragen hoe jij denkt dat het hiernamaals is Maharani? En is deze gelijk voor iedereen?

Mede-oprichter & Hoofd I World Devilish Foundation

Reply With Quote
Reply

Tags
definitief, dood, einde
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 04:47 AM.
Vertalen:

Tags