Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-05-2004, 12:25 AM   #1
Jeannette
IF-Addicted

Default Geld op een bruiloft

Ik was laatst op een bruiloft. Wat mij opviel is dat er constant geld werd gegeven.
Bij het Parchhan gaven de vrouwen geld.
In de maroh aten de mannelijke familieleden van de bruidegom en ze kregen geld.

Waarom gebeurt dat allemaal ?

En een andere vraag :
als je in een mandir trouwt ....welke dingen gebeuren er niet ? Ik heb het over dingen die wel in een zaal gebeuren.
En ik heb het niet over het dansen, etc. :wink:

Reply With Quote
Sponsors
Old 07-11-2004, 10:22 AM   #2
Jeannette
IF-Addicted

:cry: :wink:

Reply With Quote
Old 07-13-2004, 01:07 PM   #3
Kailaash
IF-Addicted

Send a message via ICQ to Kailaash

Ik vin dat gedoe met geld zo stom :x
Status: Offline

Reply With Quote
Old 07-13-2004, 10:49 PM   #4
Jeannette
IF-Addicted

[quote]Ik vin dat gedoe met geld zo stom :x Er wordt op zo een dag met geld gestrooid :wink:

Reply With Quote
Old 07-13-2004, 10:54 PM   #5
Dandawala
IF-Nieuw

Het is jammer dat de oorspronkelijke ceremonies, zoals uit India, op een of andere manier onderwg naar Suri., zijn zoekgeraakt. :roll:
In Suri. heeft men een eigen draai aan gegeven en dat is in sommige opzichten zoals deze heel jammer :cry:
Waar moet het naar toe ? Vreemd is wel dat zelfs de jongere generaties hieraan vasthouden :?:

Reply With Quote
Old 07-13-2004, 10:58 PM   #6
Jeannette
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Dandawala
Het is jammer dat de oorspronkelijke ceremonies, zoals uit India, op een of andere manier onderwg naar Suri., zijn zoekgeraakt. :roll: *
In Suri. heeft men een eigen draai aan gegeven en dat is in sommige opzichten zoals deze heel jammer *:cry: *
Waar moet het naar toe ? Vreemd is wel dat zelfs de jongere generaties hieraan vasthouden *:?:
Maar is het niet zo dat juist de oorspronkelijke ceremonies uit India juist door de hindostanen in Nederland worden vastgehouden. Ik heb het idee dat ze juist in India "modern"zijn. :wink:

Reply With Quote
Old 07-13-2004, 11:29 PM   #7
Dandawala
IF-Nieuw

Helaas geeft men in Ned. een andere draai aan, is mijn mening, welke ondersteund wordt door mijn roots-genoten

Reply With Quote
Old 07-14-2004, 09:45 AM   #8
Kailaash
IF-Addicted

Send a message via ICQ to Kailaash

Quote:
Het is jammer dat de oorspronkelijke ceremonies, zoals uit India, op een of andere manier onderwg naar Suri., zijn zoekgeraakt. :roll: *
In Suri. heeft men een eigen draai aan gegeven en dat is in sommige opzichten zoals deze heel jammer *:cry: *
Waar moet het naar toe ? Vreemd is wel dat zelfs de jongere generaties hieraan vasthouden *:?:
Het si echt niet zo dat mensen in India het wel geo ddoen. Hoe vaak wordt en daar ruzie gemaakt om een bruidsschat van 3 koelkasten, 2 plasma-tv's en ene brommer die nog te klein wordt gevonden? Dat is maar ene voorbeeld. India als de bakermat van onze cultuur/ons geloof moet niet geromantiseerd worden.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 07-14-2004, 08:57 PM   #9
poes zegt miauw
Guest

Quote:
wat is dan precies veranderd?
dit is gewoon een losse flodder!
Het is juist zo dat wij hier rituelen en gebruiken hebben die ze 125 jaar geleden in India hadden, maar ontbreekt bij ons die troep van overdreven dowries
ai, ik heb mijn bericht bewerkt, ik zie dat later het opeens in Nederland is veranderd en niet in suriname :liar:
  Reply With Quote
Old 07-14-2004, 09:58 PM   #10
Dandawala
IF-Nieuw

Het duurt even, maar je begint het te snappen :D
Hoe kan het dat het hier is veranderd :?: Slapen wij of zien we het niet of laten we het toe ?

Reply With Quote
Reply

Tags
bruiloft, een, geld

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:55 AM.
Vertalen:

Tags