Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Film & Muziek

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-11-2008, 08:46 PM   #1
Fasia
Guest

Red face Bollywood film Love Letters

Ik heb de volgende vraag: in de jaren 80 hadden wij een film thuis waar ik dol op was. Het ging over een meisje uit een goed milieu die wou trouwen met een jongen uit een niet zo goed milieu, en dat kon natuurlijk niet. Zij moest trouwen met iemand anders, waarop hij haar liefdesbrieven ging schrijven. Op een gegeven moment gaat het meisje ook een indisch liedje zingen, waarbij ze in het engels in het refrein de woorden Love letters gebruikt. Meer weet ik er eigenlijk niet meer van. Maar uit jeugdsentiment zou ik deze film zo graag terug willen zien. Ik heb op google gezocht maar Love letters is zo algemeen dat ik met ontiegelijk veel resultaten krijg. Iemand enig idee?
  Reply With Quote
Sponsors
Old 01-11-2008, 10:39 PM   #2
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Fasia View Post
Ik heb de volgende vraag: in de jaren 80 hadden wij een film thuis waar ik dol op was. Het ging over een meisje uit een goed milieu die wou trouwen met een jongen uit een niet zo goed milieu, en dat kon natuurlijk niet. Zij moest trouwen met iemand anders, waarop hij haar liefdesbrieven ging schrijven. Op een gegeven moment gaat het meisje ook een indisch liedje zingen, waarbij ze in het engels in het refrein de woorden Love letters gebruikt. Meer weet ik er eigenlijk niet meer van. Maar uit jeugdsentiment zou ik deze film zo graag terug willen zien. Ik heb op google gezocht maar Love letters is zo algemeen dat ik met ontiegelijk veel resultaten krijg. Iemand enig idee?

er zijn zoveeeeeeeeeeeeeeel mogelijke titels...

heb je het niet met begin/eind van de titel van het film al geprobeerd???
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-13-2008, 09:52 AM   #3
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal

Als de film 4 uur duurde, dan is het Sangam (1964, Raj Kapoor). Maar daarin zingt de jongen het liedje en worden de Engelse woorden "love letters" niet gebruikt (wel wel "prem patra").

- Yoda
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-19-2008, 09:29 AM   #4
Zeenat
IF-Beginner

Films uit de jaren 80 ken ik niet of nauwelijks. Maar ik weet wel 1 uit de jaren 90 die erg veel lijkt op de film die je beschreef en die heet: First Love letter, uitgekomen in 1991 of 92. Een film van Chunkey panday, Vivek Mushran en Manisha Coirala.
Hierin heb je ook het liedje met love letter.....

Reply With Quote
Reply

Tags
bollywood, film, letters, love

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:40 AM.
Vertalen:

Tags