Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-27-2004, 06:06 PM   #31
Kailaash
IF-Addicted

Send a message via ICQ to Kailaash

Quote:
Originally posted by Soyúz+-->
QUOTE(Soyúz)
Old 07-27-2004, 06:13 PM   #32
pokiewokie
IF-Lid

Quote:
Originally posted by MITHUN
hindoes zijn nou eenmaal veel vredelievender dan moslims
Begint dat standaard geblaat weer. Omdat er wat meer idioten op de wereld zijn die zogenaamd moslim zijn, zijn hindoes ineens vredelievender. wtf boeit het ook eigenlijk

Quote:
misschien staat soja saus wel op het punt een moslim te worden of zoiets dat hij/zij in alles poogt hindoes aan te vallen.
misschien ook niet.

Reply With Quote
Old 07-27-2004, 06:14 PM   #33
pokiewokie
IF-Lid

Quote:
Originally posted by !!!***TUSSHAR***!!!

Omdat ik de waarheid zeg ove rde Islam?
Correctie: jóuw waarheid.

Reply With Quote
Old 07-27-2004, 06:45 PM   #34
MsLalkie
IF-Crazy

Grrr :x

Gaat dit over hindoe - moslim.

Reply With Quote
Old 07-27-2004, 07:08 PM   #35
Kailaash
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Soyúz+-->
QUOTE(Soyúz)
Old 07-27-2004, 07:49 PM   #36
safirah
IF-Beginner

Ik hoorde ook zoiets van dat je dus ook iemand mag neerschieten want je doodt zijn ziel niet :?
Status: Offline

Reply With Quote
Old 07-27-2004, 10:56 PM   #37
Kailaash
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by safirah
Ik hoorde ook zoiets van dat je dus ook iemand mag neerschieten want je doodt zijn ziel niet *:?

Er is een evrschil tussen iemand neerschieten in ene oorlog en iemand neerschieten als je er zin in hebt.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 07-28-2004, 01:53 AM   #38
Anonymous
Guest

In de onderhavige scène is geen sprake van enig verschil. In beide gevallen is sprake van "handelen met voorwaardelijk opzet" :roll: .

Ik kan het niet woord voor woord reproduceren. Lijkt me bovendien hoogst onnodig. Er is in de RigVeda een vers dat zegt dat het geoorloofd is om te (ver)moorden als er levensgevaar dreigt. Gezien de archetypische overlevingsdrang lijkt het me niet bijster wijs om me vruchteloos ongerust te maken over wat een bepaalde religie of geschrift over doden zegt. Je handelt op het desbetreffend moment namelijk vanzelf. Het instinct geeft je zelf aan of je vecht/vlucht. In een oorlogssituatie regardeert het een soldaat, commandant of bataljon echt niet wat de geschriften gebieden. Screbrenica is dan fractie van een recent tefereeltje. Maar het historisch verloop spreekt volop boekdelen :wink: .

Ashis
  Reply With Quote
Old 07-28-2004, 07:59 AM   #39
Dandawala
IF-Nieuw

:o Mr A.,
Ben het helemaal met je eens ! :shock:
Sommigen onder ons laten zich leiden door de omgeving in combi met de omstandigheden. Overlevingsdrang is een tweede natuur......

Reply With Quote
Old 07-28-2004, 09:35 AM   #40
pokiewokie
IF-Lid

[quote]In de onderhavige scène is geen sprake van enig verschil. In beide gevallen is sprake van "handelen met voorwaardelijk opzet" :roll: .

Quote:
In een oorlogssituatie regardeert het een soldaat, commandant of bataljon echt niet wat de geschriften gebieden. Screbrenica is dan fractie van een recent tefereeltje. Maar het historisch verloop spreekt volop boekdelen :wink: .
Inderdaad maar toch vind ik dit maar een vreemd argument. Omdat het iedereen het zou doen (onzin trouwens), omdat het instinctief zou het goedgekeurd moeten worden? Zo kunnen we pedofilie ook wel goed praten heh.
Sowieso wel complex dit, levensgevaar is relatief en niet iedereen kan zo'n situatie goed inschatten. Kan ook wel met voorbeelden gooien, Carlo Giuliani, 23 jarige demonstrant in Genua werd voor zn kop geschoten omdat hij aan kwam met een brandblusser. De agent achteraf natuurlijk blaten dat hij in levensgevaar was, en hij komt er mee weg ook. Eng en onrechtvaardig. En ik maar denken dat hij er wel van langs zou krijgen in de hel, maar nee, het wordt nog goedgekeurd ook. :|

Reply With Quote
Reply

Tags
wohohohoho

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 05:02 PM.
Vertalen:

Tags