Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Liefde & Relatie

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-03-2009, 08:57 AM   #61
Sharda1
Guest

Quote:
Originally Posted by Radja1987 View Post
Ja dat gedrag doet ze wel zelf maar volgens mij is ze daar wel bewust van, anders zou ze niet hier niet voor een psycholoog langsgaan.

Leeftijd kan een rol spelen in gedragsverandering maar volgens mij speelt zelfkennis een veel grotere rol.

Er zijn zat oude mensen die hun eigen gedrag veranderen.
Ze is zich zeker bewust van haar angst en die zelfkennis heeft ze dus wel, maar ze zit vast in één grote kramp.

Ik ken niet veel oude(re) mensen die open staan voor veranderingen. Heb 2 oude vriendinnen (73 en 84) die jong van hart zijn: erg verfrissend! prettig gezelschap. Maar mijn ervaring is (helaas) vaker dat mensen vastroesten en in een steeds kleiner wereldje komen.

Het drama werd een week geleden ineens urgent: ze was bij een mannelijke therapeut geweest en toen ze wou opstaan van de bank en hij langs haar heen liep gaf hij haar een zoen op haar haar. Ik neem aan dat hij dat gewoon vriendelijk bedoelde (geen opdringerige seksuele intimidatie bedoel ik) en waarschijnlijk in het verlengde van haar therapie (moeizame omgang met mannen) maar ze is helemaal geflipt. Het zit heel diep bij haar.

Last edited by vissie-j; 01-03-2009 at 01:07 PM.
  Reply With Quote
Old 01-03-2009, 01:06 PM   #62
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Radja1987 View Post
^
volgens mij is dat wel erg kort door de bocht.

Ja dat gedrag doet ze wel zelf maar volgens mij is ze daar wel bewust van, anders zou ze niet hier niet voor een psycholoog langsgaan.

Dit maakt niet angst. Waarschijnlijk is de vriendin onzeker in het omgaan met potentielele relaties. Maar dat is een inschatting op wat ik heb gelezen.

Leeftijd kan een rol spelen in gedragsverandering maar volgens mij speelt zelfkennis een veel grotere rol.

Er zijn zat oude mensen die hun eigen gedrag veranderen.

Mijn motto is: gedrag van verleden is gedrag van toekomst als je er een bepaalde voldoening uit kan halen. Het kan zijn dat je gedragingen niet direct door hebt en gedrag kan een automatisme worden, echter gedrag kan je vervangen voor een ander gedrag.

Je kan ook langs een psycholoog gaan zonder kennis van je gedragingen, die kan de psycholoog dan ontdekken (lijkt mij).

over dat angst en zelfkennis kan je gelijk in hebben.

enige dat je doet is veranderen, meestal alleen dat wat men niet zinderd zal men willen veranderen.
(enige constante is verandering, niks blijft het zelfde)
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-03-2009, 04:55 PM   #63
Sharda1
Guest

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post
Mijn motto is: gedrag van verleden is gedrag van toekomst als je er een bepaalde voldoening uit kan halen.

Je kan ook langs een psycholoog gaan zonder kennis van je gedragingen, die kan de psycholoog dan ontdekken (lijkt mij).
Ik weet bniet of ik je goed begrijp Vissie maar als je beoelt dat zij er nuook een zekere voldoening uithaalt: ja, dat hab ik ook wel eens gedacht. Dit gedrag biedt ook een zekere "bescherming": ze kan niet teleurgesteld worden in een man want die man komt waarschijnlijk nooit. Maar ALS dat al meespeelt (ik gok nu )zal ze dat toch niet gauw voor zichelf toegeven, denk ik, dat zou erg pijnlijk zijn. Ik ga het haar ook niet suggereren, dat mag de psycholoog doen.

Daar heb je gelijk in. Maar je moet het wel aandurven om het dan onder ogen te zien dat het misschien zo in elkaar zit, en er dan ook nog mee aan de slag te gaan. Geen kattepis... Dr Phil zegt altijd: You can't fix what you don't acknowledge. Soms zie je gasten dan heel wazig kijken... ze knikken braaf ja, maar je ziet aan hun ogen dat de boodschap niet aankomt
  Reply With Quote
Old 01-03-2009, 09:44 PM   #64
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Sharda1 View Post
Ik weet bniet of ik je goed begrijp Vissie maar als je beoelt dat zij er nuook een zekere voldoening uithaalt: ja, dat hab ik ook wel eens gedacht. Dit gedrag biedt ook een zekere "bescherming": ze kan niet teleurgesteld worden in een man want die man komt waarschijnlijk nooit. Maar ALS dat al meespeelt (ik gok nu )zal ze dat toch niet gauw voor zichelf toegeven, denk ik, dat zou erg pijnlijk zijn. Ik ga het haar ook niet suggereren, dat mag de psycholoog doen.

Daar heb je gelijk in. Maar je moet het wel aandurven om het dan onder ogen te zien dat het misschien zo in elkaar zit, en er dan ook nog mee aan de slag te gaan. Geen kattepis... Dr Phil zegt altijd: You can't fix what you don't acknowledge. Soms zie je gasten dan heel wazig kijken... ze knikken braaf ja, maar je ziet aan hun ogen dat de boodschap niet aankomt

ze denkt zichzelf dus te beschermen, terwijl ze achter een muurtje zit, in een eigen wereld, waar het werkelijke wereld (de wereld van relaties) zich ook doet zien en ze er wel intresse in heeft, echter haar eigen wereld is ze denk ik dan bang kwijt te raken.
(op basis wat ik hier lees)

tja, je kan pas aan iets werken als je iets weet, je kan het onbekende niet zomaar oplossen, het bekende is er al en dat zit je dwars dat wil je veranderen, dr Phill heeft dus gelijk. Sommige mensen denken het te snappen maar die snappen het nog niet, een keer iets horen is soms te weinig, herhaling doet doordringen.... daarom zegt hij ook vaak van kijk dit band vaak terug thuis tegen zijn gasten.

Reply With Quote
Old 01-04-2009, 07:22 AM   #65
Sharda1
Guest

Quote:
ze denkt zichzelf dus te beschermen, terwijl ze achter een muurtje zit, in een eigen wereld, waar het werkelijke wereld (de wereld van relaties) zich ook doet zien en ze er wel intresse in heeft, echter haar eigen wereld is ze denk ik dan bang kwijt te raken.
(op basis wat ik hier lees)

tja, je kan pas aan iets werken als je iets weet, je kan het onbekende niet zomaar oplossen, het bekende is er al en dat zit je dwars dat wil je veranderen, dr Phill heeft dus gelijk. Sommige mensen denken het te snappen maar die snappen het nog niet, een keer iets horen is soms te weinig, herhaling doet doordringen.... daarom zegt hij ook vaak van kijk dit band vaak terug thuis tegen zijn gasten.
Spijker op de kop! (schijn)veiligheid

Misschien kan Phil nog een assistent gebruiken of nog beter: je eigen talk-show, Vissie. En de kracht van de herhaling klopt ook: soms hoor je iets 3x en denk je Jaja en pas de 4de keer slaat het ineens toe en denk je van: o het is eigenlijk heel simpel, of juist van: het is veel dieper dan ik dacht.
  Reply With Quote
Old 01-04-2009, 12:24 PM   #66
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Spijker op de kop! (schijn)veiligheid

Misschien kan Phil nog een assistent gebruiken of nog beter: je eigen talk-show, Vissie. En de kracht van de herhaling klopt ook: soms hoor je iets 3x en denk je Jaja en pas de 4de keer slaat het ineens toe en denk je van: o het is eigenlijk heel simpel, of juist van: het is veel dieper dan ik dacht.

uhm, ik en tv denk het niet... en assist en naar holly reizen, ene kant oke, andere kant weet ik het niet...

Reply With Quote
Old 01-04-2009, 03:04 PM   #67
Sharda1
Guest

Quote:
uhm, ik en tv denk het niet... en assist en naar holly reizen, ene kant oke, andere kant weet ik het niet...
ga je toch naar Bolly
  Reply With Quote
Old 01-04-2009, 03:34 PM   #68
CharmKilla
Guest

Quote:
ga je toch naar Bolly
Ja, dan word je gewoon dr Philender (desi naam) en als je nog knappe assistentes nodig hebt...ik denk dat Sharda en ik zich daar wel voor willen opofferen...
  Reply With Quote
Old 01-04-2009, 07:25 PM   #69
Sharda1
Guest

Quote:
Originally Posted by CharmKilla View Post
Ja, dan word je gewoon dr Philender (desi naam) en als je nog knappe assistentes nodig hebt...ik denk dat Sharda en ik zich daar wel voor willen opofferen...

haha in badpak zeker
  Reply With Quote
Old 01-04-2009, 07:48 PM   #70
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by CharmKilla View Post

die is er al bij de OHM....

Assist zou ik altijd nodig hebben...

@ sharda:
india/suriname is warm...

Reply With Quote
Reply

Tags
helpen, ongewenst, single

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 12:52 AM.
Vertalen:

Tags