Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Algemeen Forum (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Vanwaar die anti-hindu topics? (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=583)

Vanita 01-14-2005 07:02 AM

Re: Vanwaar die anti-hindu topics?

Quote:

Originally posted by Bijoy+--><div class='quotetop'>QUOTE(Bijoy)</div>
Quote:

Quote:

Originally posted by §öñªyñâ@
<!--QuoteBegin-Bijoy

Quote:

Quote:

ze heeft wel gelijk, er zijn anti-hindoe berichten aan het opduiken op het internet waarvan de meeste niet kloppen, of onterecht aan hindoes worden gekoppeld.

Maar er zijn ook genoeg andere anti-topic naar andere behalve hindu's toe, daar hoor je dan niks over.

ja..naar moslims...maar die veroorzaken dan ook veel problemen in de wereld...[/b]
:o ja dat is wel zo.. maar sona heeft gelijk (Shit alweer!)
Over andere religies hoor je niks, zeg je wat over het hindoe geloof dan heb je de poppen aan het dansen (letterlijk hahah)

Vijai 01-14-2005 07:19 AM

hahah maar wat verwacht je anders op een voornamelijk hindoestaanse forum...

Faya-kroitie 01-14-2005 07:42 AM

Quote:

Originally posted by Bijoy
Respect, Eerbied, Vrede, Liefde, Sympathie, Eerlijkheid, Fatsoenlijkheid, verdraagzaamheid en nog meer van de goede menselijke karakters dat in jullie Hindu geschriften voorkomen. (Geef het goede voorbeeld en neem niet de slechte van een ander over). :wink:

a 01-14-2005 08:08 AM

Quote:

Originally posted by Faya-lobie
(Geef het goede voorbeeld en neem niet de slechte van een ander over). :wink:[/b]
Mooi gezegd! :clap:

SHAKTI 01-14-2005 08:08 AM

Quote:

Originally posted by Faya-lobie+--><div class='quotetop'>QUOTE(Faya-lobie)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-Bijoy
Quote:

Respect, Eerbied, Vrede, Liefde, Sympathie, Eerlijkheid, Fatsoenlijkheid, verdraagzaamheid en nog meer van de goede menselijke karakters dat in jullie Hindu geschriften voorkomen. (Geef het goede voorbeeld en neem niet de slechte van een ander over). :wink:[/b]
Het is ook maar goed dat het in onze geschriften voorkomt.
Stel je voor als we daaraan moesten houden.

Vijai 01-14-2005 08:56 AM

Quote:

Originally posted by Faya-lobie+--><div class='quotetop'>QUOTE(Faya-lobie)</div>
Quote:

<!--QuoteBegin-Bijoy
Quote:

Respect, Eerbied, Vrede, Liefde, Sympathie, Eerlijkheid, Fatsoenlijkheid, verdraagzaamheid en nog meer van de goede menselijke karakters dat in jullie Hindu geschriften voorkomen. (Geef het goede voorbeeld en neem niet de slechte van een ander over). :wink:[/b]
oh..maar dat doen we volgens mij ook..

Moslimstaan 01-14-2005 03:00 PM

Jullie moeten gewoon wat GHB nemen, dan is alles over 8)

Reza 01-15-2005 08:24 PM

Quote:

Originally posted by DesiPrincess
Is er nu serieus de aanval geopend op hindus?
Na al die futloze afgeeftopics vraag ik me af van waaruit dat gevoel komt.
Is je vrouw ooit genaait door een hindu? Ben je ooit geklapt door een hindu. Heeft een hindu je geld gestolen (en misschien je vrouw). Vond je het niet respectvol toen hij zei ram ram ipv salaam. Vertel me. Gooi alle remmen los bij tante desi.

Zelf heb ik geen voorkeur. Hindoe / Moslim, zolang het Hindoestanen zijn kan ik me met ze identificeren maar dat komt dus door mijn achtergrond (ouders). Wel vind ik het opmerkelijk dat de Hindoes en moslims in Nederland blijkbaar meer haat jegens elkaar koesteren dan in India het geval is. Als het in India zo zou wezen kon ik het begrijpen maar hier in Nederland maakt men er gewoon een soapserie van. Uiteraard heb je de gebieden in India waar de verschillende gelovigen op gespannen voet leven maar als we deze gebieden (Kashmir en dan met name in Jammu) buiten beschouwing laten valt het reuze mee.

Overigens snap ik ook niet wat er mis is met liefdesrelaties tussen moslims en Hindoes? Zelf ben ik geen voorstander van gemengde relatie als het culturen betreft. Maar nu spreek ik dus over Hindoestanen die toevallig een andere religie aanhangen. In goed overleg kan je altijd een gulden middenweg vinden of als de 1 openstaat voor de ander kan je zelf een definitieve keuze maken. Zolang je de beslissing samen kunt en mag nemen, mag dit geen probleem wezen als je het aan mij vraagt. Mijn vader was een Hindoe en mijn moeder is een moslim. Enkel en alleen vanwege het feit dat deze 2 mensen mijn ouders zijn heb ik een hekel aan de veronderstelling dat 2 mensen van een ander geloof het niet samen kunnen redden. Zolang de liefde sterk is en de verstandhouding goed standhoudt kan je de hele wereld met zijn tweeën aan.

Wat dit precies met dit onderwerp te maken heeft kan ik niet zeggen maar het gaat over haat tussen Hindoes en moslims dus vandaar deze reactie. Zijn we niet allemaal Hindoestanen en houden we niet allemaal van Dhaal Bhaat, Roti met Doksa, Kahrie met Aam ke chatney wanneer we vegetarisch zijn? Etc, etc, etc.

Ok, als je Pakistaans bent of uit Moslimstanië komt, dan hebben we weldegelijk te maken met mensen van een andere cultuur. Maar zoals ik al zei: "Hindoestanen."

Moslimstaan 01-15-2005 08:29 PM

hehehehe vriend, ik heb al 54509292421349023x geexplain'd wat ik met moslimstaan bedoel.

Reza 01-15-2005 08:30 PM

Quote:

Originally posted by Moslimstaan
hehehehe vriend, ik heb al 54509292421349023x geexplain'd wat ik met moslimstaan bedoel.
:lol:

All times are GMT. The time now is 01:59 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved