Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Religieus (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=106)
-   -   Bisschop Breda: Islam en Hindoeisme hebben weinig overlevingskansen. (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=7779)

Amit Sookoo 07-21-2005 06:08 PM

Bisschop Breda: Islam en Hindoeisme hebben weinig overlevingskansen.

Volgens de Nederlandse bisschop Tiny Muskens heeft de islam op lange termijn als godsdienst weinig tot geen overlevingskansen. De bestuurder van het Bredase bisdom ziet voor het christendom en het boeddhisme wel toekomst. Muskens sprak gisteren in een verzorgingshuis in Terneuzen, naar aanleiding van zijn biografie 'Wees niet bang'.

De bisschop deed daar een paar opmerkelijke uitspraken, die het Nederlands Dagblad optekende. Zo zei hij dat het christendom en het boeddhisme de mens perspectief bieden en de islam niet. ''Hoe ontkom je aan ziekte en ellende? Daar hebben we in het christendom wel een aantal antwoorden op. In de islam zie ik het bieden van perspectief niet terug.'' De islam is volgens de bisdomleider ook ''altijd verbonden geweest met bloedvergieten en oorlog. Vanaf de eerste dag heeft Mohammed oorlog gevoerd.''

Ook het hindoe´sme zal niet kunnen overleven, zo zei Muskens: ''Dat kan niet kan bestaan zonder kastenstelsel. Sociaal gezien heeft deze godsdienst dan ook geen toekomst.''

Problemen
De bisschop ziet in de toekomst wel de nodige problemen ontstaan tussen de wereldgodsdiensten. Dat heeft volgens hem alles te maken met de komende hegemonie van landen als bijvoorbeeld India en China. ''Daarbij vergeleken zijn de huidige problemen met Marokkanen en Turken in Nederland slechts een kleinigheid.''

De rooms-katholieke bisdomleider van Breda, die eind maart nog in het Vaticaan was, ontkent ten stelligste dat hij een nieuw vijandbeeld aan het creŰren is. ''Er is op dit moment geen andere keus dan proberen vreedzaam samen te leven met islamieten. Er wordt wel beweerd dat de multiculturele samenleving in Nederland mislukt is, maar die moet er wel komen. Er is immers geen enkel alternatief.''

dewanand 08-22-2005 10:43 AM

Re: Bisschop Breda: Islam en Hindoeisme hebben weinig overlevingskansen.

nou die Bisshop kent de huidige trend niet in de internationale wereld.
In de Westerse wereld telt het christendom niet meer mee. het is vervallen tot een hobbyachtig gedoe.

de diepte, de spiritualiteit, de genialiteit, de perfectie en de zuiverheid van het hindoeisme is juist de kracht van dit geloof. en ook de tolerantie.

die blanke bisshop moet niet ontkennen dat christenen reeds tweeduizend jaar in kasten geloven en dat het christendom de morele rechtvaardiging was van de slavernij en het barbaarse kolonialisme. deze bisshop kent de geschiedenis niet.

hij vergeet ook dat Nederland altijd al een kastenmaatschappij geweest is. in nederland is je huidskleur gewoon allesbepalend. men noemt dit racisme, maar het is in feite een kastenstelsel.

voor een beter begrip en een exacte definitie van het begrip kaste verwijs ik een ieder naar het kritisch podium dewanand. zoek met de google zoekmachine naar kastestelsel dan vind je de teksten en definities. Ook zal je een analyse vinden wat de voordelen van het indiase kastenstelsel zijn.

feit is dat het christendom in wezen niet meer bestaat en verdoemd is om weggevaagd te worden.
ook de islam staat nu op het punt om totaal vernietigd te worden.

elke week wordt er een nieuw boek gepubliceerd over iets met het hindoeisme als thema.
dit geeft aan dat het Hindoeisme nu een bloeiperiode meemaakt en behoorlijk groeit.
ik zal dit proces versterken, door binnen enkele jaren wat theorieen en radicale teksten te verspreiden in de hindoewereld.

Jai Jai Bharat

Dewanand
HIndoeschrijver
en ook radicale Hindoe Fundamentalist

ps
wist u dat ik in wezen een groot gevaar ben voor de superieuriteit van het blanke ras?

vishvamitra 08-22-2005 12:18 PM

ps
wist u dat ik in wezen een groot gevaar ben voor de superieuriteit van het blanke ras?

ha ha ha

ik denk dat wij dat allemaal zijn. :)

en die k******(censored)**** van een bishop mag mn (censored) (censored) likken.

hij heeft geen kaas gegeten van 1 geschiedenis 2 wereld religie 3 elk ander aspect wat hij moest weten.

Thomas 08-23-2005 05:57 PM

Als katholiek vind ik ook dat de bisschop van Breda gevaarlijke en onterechte uitspraken heeft geformuleerd. Ik verwerp ze dus volkomen.

Om maar te zeggen dat christenen geen slaafse volgelingen zijn van hun spirituele leiders.

vele groeten

vishvamitra 08-25-2005 09:43 PM

he he maak je geen zorgen thomas. we weten wel dat de meeste mensen niet blindelings mensen volgen en ook dat meeste mensen naar de bishop gaan kijken van wat is er met hem.

dus maak je geen zorgen. alleen vind ik dat hij bijgeschoold moet worden. :)

imported_Shiva 10-18-2005 05:59 PM

Natuurlijk haalt de bisschop weer het kastenstelsel aan, dat doen ze altijd als ze andere religien belachelijk willen maken; dan komen ze met hun eigen verzinsels.

De domste opmerking is over het overleven van het Hindoeisme.
Van alle 'klassieke' culturen, is de Hindu Dharm nog steeds springlevend.
De Grieken en Romeinen zijn letterlijk geschiedenis. Hun talen worden bestudeerd, maar niet meer gesproken.
Het Sanskrit, Hindi en alle dialecten worden nog steeds gebruikt en gesproken.
Wetenschappen, afkomstig vanuit Hindu Dharm, worden nog steeds toegepast, kijk maar naar Ayurveda en Yoga (wetenschap der lichaam en geest).

balaquer 12-17-2005 02:24 PM

De Bischop heeft volkomen gelijk. De hindoes zijn in aantal wel omvangrijk maar hun zelfbeeld is tot een minimum gereduceerd. Slechts enkelen staan op hebben en mening en handelen daar ook na. Shiva die zich gaarne opwerpt als de grote hoeder van zijn of haar broeder doet er goed aan even het internationale krachtenspel aan een kritische blik te onderwerpen. Onderdrukking en gevaarlijke bemoeizucht van en door hindoestanen zal in het westen geen kans van slagen hebben.
Hun onderdanige houding jegens de moslims spreekt boekdelen. De islam is zo langzamerhand van een geloof meer een vechtsport geworden. Je hebt karate, Judo en de Islam. De grootste bedreiging voor de moslims zijn de moslims zelf. Maar het is allemaal een kwestie van goed onderwijs en eindelijk eens de verlichting meemaken. Noem mij eens een aantal moslim landen waarin absolute vrede heerst en de bevolking niet grof onderdrukt wordt door hun eigen leiders. De Islam is kennelijk een rechtvaardiging voor onderdrukking slecht onderwijs en armoede. Wederom in het land der blinden is een oog .............

Aruna 12-17-2005 05:46 PM

Quote:

Originally Posted by Shiva
Natuurlijk haalt de bisschop weer het kastenstelsel aan, dat doen ze altijd als ze andere religien belachelijk willen maken; dan komen ze met hun eigen verzinsels.

De domste opmerking is over het overleven van het Hindoeisme.
Van alle 'klassieke' culturen, is de Hindu Dharm nog steeds springlevend.
De Grieken en Romeinen zijn letterlijk geschiedenis. Hun talen worden bestudeerd, maar niet meer gesproken.
Het Sanskrit, Hindi en alle dialecten worden nog steeds gebruikt en gesproken.
Wetenschappen, afkomstig vanuit Hindu Dharm, worden nog steeds toegepast, kijk maar naar Ayurveda en Yoga (wetenschap der lichaam en geest).

Ik vind het wel logisch dat de bisschop dit punt heet aangekaart om zijn standpunt duidelijk te makne. Hij gaat het niet over de sterke punten van het hindoe´sme hebben als hij duidelijk wilt maken dat het een "zwak" geloof is. Ik vind wel dat de bisschop een belangrijk probleem heeft aangekaart. Het kastenstelsel zorgt voor verdeeldheid tussen de hindoes. Je hebt mensen die zich hoger voelen omdat ze in bijvoorbeeld bij brahmans zijn geboren terwijl ze zelf weinig positieve inbreng hebben op de maatschappij. Je hebt hierdoor dus ook mensen die in een lagere kaste geboren zijn of zelfs geen kaste hebben, die veel in hun mars hebben, maar niet veel kunnen bereiken omdat ze denken dat ze leven om boete te doen voor zonden uit hun vorig leven. Ik vind dit echt schandalig.

balaquer 12-18-2005 01:21 PM

Citaat Shiva "dat doe ZE als ZE andere culturen belachelijk willen maken"
Ze Zij en Wij begrippen van Shiva ter compensatie van een chronisch gemis aan realiteitszin.

vishvamitra 12-18-2005 08:33 PM

Quote:

Originally Posted by Annulientje
Ik vind het wel logisch dat de bisschop dit punt heet aangekaart om zijn standpunt duidelijk te makne. Hij gaat het niet over de sterke punten van het hindoe´sme hebben als hij duidelijk wilt maken dat het een "zwak" geloof is. Ik vind wel dat de bisschop een belangrijk probleem heeft aangekaart. Het kastenstelsel zorgt voor verdeeldheid tussen de hindoes. Je mensen mensen die zich hoger voelen omdat ze in bijvoorbeeld bij brahmans zijn geboren terwijl ze zelf weinig positieve inbreng hebben op de maatschappij. Je hebt hierdoor dus ook mensen die in een lagere kaste geboren zijn of zelfs geen kaste hebben, die veel in hun mars hebben, maar niet veel kunnen bereiken omdat ze denken dat ze leven om boete te doen voor zonden uit hun vorig leven. Ik vind dit echt schandalig.

ik heb geen idee van waar mensen dit allemaal krijgen. ik zie het als volgt in de kali yuga bapaald jouw daden wie je bent,niet je geboorte.
ik heb vaker gezien dat ouwere mensen mij respect geven alleen omdat ik een brahman geborene ben terwijl zij veel meer bhaktie en kennis bevaten. vind het wel jamer dat ze nog steeds de regels van guaper yuga in deze tijdperk gebruiken. ik zie het zo iedereen in deze tijdperk is een kasteloze. je daden bepalen tot welke kaste je behoort.

maar als je dit aan de mensen gaat zeggen verklaren ze je voor gek

All times are GMT. The time now is 03:32 AM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved