Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Kunst & Cultuur (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=108)
-   -   Als getrouwde vrouw mag je je "oude familie" geen geld geven. (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=6712)

imported_Amresh 11-11-2004 02:14 PM

Als getrouwde vrouw mag je je "oude familie" geen geld geven.

Wanneer je als vrouw wordt "weggegeven" in de maroh heet dat Kanya Daan. Je bent in de vorm van daan aan je man gegeven. Dit betekent dat jouw familie geen recht heeft op jou. Wanneer een dochter haar "oude" familie bijvoorbeeld geld wilt geven dan wordt het gezien als een zonde om dit aan te nemen. Zo zie je in india dat het niet de regel is dat getrouwde dochters hun familie dingen geven, dochters krijgen altijd. Vaders die naar hun dochters huis gaan drinken water bij de buren omdat het een zonde is van je getrouwde dochter te nemen.

Weten jullie hiervan?

San 11-11-2004 02:49 PM

Re: Als getrouwde vrouw mag je je "oude familie" geen geld geven.

Zo zie je in india dat het niet de regel is dat getrouwde dochters hun familie dingen geven, dochters krijgen altijd.

Klopt deze zin?

imported_Amresh 11-11-2004 02:55 PM

Quote:

Originally Posted by SAN=Sexy, Attractive,Natural
Zo zie je in india dat het niet de regel is dat getrouwde dochters hun familie dingen geven, dochters krijgen altijd.

Klopt deze zin?

Waar het op neerkomt: Dochters krijgen maar mogen niet geven.

Varsham 11-14-2004 12:04 PM

Quote:

Originally Posted by AB
Waar het op neerkomt: Dochters krijgen maar mogen niet geven.

We leven hier niet in India en ik merk er hier niet echt veel van. Ik denk dat het tradities zijn die waarschijnlijk niet merkbaar zijn in UP ofzo.

- Prem - 11-14-2004 05:42 PM

Quote:

Originally Posted by AB
Wanneer je als vrouw wordt "weggegeven" in de maroh heet dat Kanya Daan. Je bent in de vorm van daan aan je man gegeven. Dit betekent dat jouw familie geen recht heeft op jou. Wanneer een dochter haar "oude" familie bijvoorbeeld geld wilt geven dan wordt het gezien als een zonde om dit aan te nemen. Zo zie je in india dat het niet de regel is dat getrouwde dochters hun familie dingen geven, dochters krijgen altijd. Vaders die naar hun dochters huis gaan drinken water bij de buren omdat het een zonde is van je getrouwde dochter te nemen.

Weten jullie hiervan?

onzin natuurlijk, heeft niks met onze dharma te maken, maar met de mentaliteit van die indiers.

Preety 11-14-2004 05:46 PM

Dat zijn gewoon oude tradities die nog erg actief in India zijn, sommige van deze tradities zie je niet of nauwelijks in Suriname en Nederland. Niks religieus.

imported_Amresh 11-17-2004 03:36 PM

Quote:

Originally Posted by Preety
Dat zijn gewoon oude tradities die nog erg actief in India zijn, sommige van deze tradities zie je niet of nauwelijks in Suriname en Nederland. Niks religieus.

Hoe weet jij dat het een traditie is? En niets religieus?

Quote:

Originally Posted by Varsham
We leven hier niet in India en ik merk er hier niet echt veel van. Ik denk dat het tradities zijn die waarschijnlijk niet merkbaar zijn in UP ofzo.

Misschien weten we niet wat de gedachte erachter is. In UP gebeurt het nog steeds.

Quote:

Originally Posted by - Prem -
onzin natuurlijk, heeft niks met onze dharma te maken, maar met de mentaliteit van die indiers.

Prem volgens mij heeft het wel met onze dharma te maken. Het is alleen verwaterd hier in nederland. Het staat ergens in de geschriften, vraag me niet waar. Misschien kan iemand het vragen aan een geleerd persoon?

imported_Sonko 11-20-2004 10:18 PM

hmm..ik wist er niks van nee..had het ook nooit kunnen merken ofzo omdat wij met onze hele familie altijd "nemen" van getrouwde dochters van mn oma. maar waarom is het een zonde dan? Er is toch niks mis met een getrouwde dochter ofzo... weet iemand dat?

Varsham 12-01-2004 07:44 AM

Mag je wel cadeaus geven of een bloemetje???

imported_Amresh 12-06-2004 04:13 PM

Quote:

Originally Posted by Varsham
Mag je wel cadeaus geven of een bloemetje???

Niets. Zelfs geen glas water zoals ik al eerder geschreven heb.

All times are GMT. The time now is 01:25 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved