Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Religie & Spiritualiteit (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Geld op een bruiloft (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=370)

Jeannette 07-05-2004 12:25 AM

Geld op een bruiloft

Ik was laatst op een bruiloft. Wat mij opviel is dat er constant geld werd gegeven.
Bij het Parchhan gaven de vrouwen geld.
In de maroh aten de mannelijke familieleden van de bruidegom en ze kregen geld.

Waarom gebeurt dat allemaal ?

En een andere vraag :
als je in een mandir trouwt ....welke dingen gebeuren er niet ? Ik heb het over dingen die wel in een zaal gebeuren.
En ik heb het niet over het dansen, etc. :wink:

Jeannette 07-11-2004 10:22 AM

:cry: :wink:

Kailaash 07-13-2004 01:07 PM

Ik vin dat gedoe met geld zo stom :x

Jeannette 07-13-2004 10:49 PM

[quote]Ik vin dat gedoe met geld zo stom :x Er wordt op zo een dag met geld gestrooid :wink:

Dandawala 07-13-2004 10:54 PM

Het is jammer dat de oorspronkelijke ceremonies, zoals uit India, op een of andere manier onderwg naar Suri., zijn zoekgeraakt. :roll:
In Suri. heeft men een eigen draai aan gegeven en dat is in sommige opzichten zoals deze heel jammer :cry:
Waar moet het naar toe ? Vreemd is wel dat zelfs de jongere generaties hieraan vasthouden :?:

Jeannette 07-13-2004 10:58 PM

Quote:

Originally posted by Dandawala
Het is jammer dat de oorspronkelijke ceremonies, zoals uit India, op een of andere manier onderwg naar Suri., zijn zoekgeraakt. :roll: *
In Suri. heeft men een eigen draai aan gegeven en dat is in sommige opzichten zoals deze heel jammer *:cry: *
Waar moet het naar toe ? Vreemd is wel dat zelfs de jongere generaties hieraan vasthouden *:?:

Maar is het niet zo dat juist de oorspronkelijke ceremonies uit India juist door de hindostanen in Nederland worden vastgehouden. Ik heb het idee dat ze juist in India "modern"zijn. :wink:

Dandawala 07-13-2004 11:29 PM

Helaas geeft men in Ned. een andere draai aan, is mijn mening, welke ondersteund wordt door mijn roots-genoten

Kailaash 07-14-2004 09:45 AM

Quote:

Het is jammer dat de oorspronkelijke ceremonies, zoals uit India, op een of andere manier onderwg naar Suri., zijn zoekgeraakt. :roll: *
In Suri. heeft men een eigen draai aan gegeven en dat is in sommige opzichten zoals deze heel jammer *:cry: *
Waar moet het naar toe ? Vreemd is wel dat zelfs de jongere generaties hieraan vasthouden *:?:

Het si echt niet zo dat mensen in India het wel geo ddoen. Hoe vaak wordt en daar ruzie gemaakt om een bruidsschat van 3 koelkasten, 2 plasma-tv's en ene brommer die nog te klein wordt gevonden? Dat is maar ene voorbeeld. India als de bakermat van onze cultuur/ons geloof moet niet geromantiseerd worden.

07-14-2004 08:57 PM

Quote:

wat is dan precies veranderd?
dit is gewoon een losse flodder!
Het is juist zo dat wij hier rituelen en gebruiken hebben die ze 125 jaar geleden in India hadden, maar ontbreekt bij ons die troep van overdreven dowries
ai, ik heb mijn bericht bewerkt, ik zie dat later het opeens in Nederland is veranderd en niet in suriname :liar:

Dandawala 07-14-2004 09:58 PM

Het duurt even, maar je begint het te snappen :D
Hoe kan het dat het hier is veranderd :?: Slapen wij of zien we het niet of laten we het toe ?

All times are GMT. The time now is 03:49 PM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved