Bollywood, India, Indian Culture

Bollywood, India, Indian Culture (http://forum.indianfeelings.com/index.php)
-   Algemeen Forum (http://forum.indianfeelings.com/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Homo & Hindustaans (http://forum.indianfeelings.com/showthread.php?t=2883)

Chip75 07-22-2007 05:05 PM

Reactie op Religie en homoseksualiteit.

Het is een moeilijk en complex onderwerp om beknopt iets over te vertellen zonder belangrijke verschillende aspecten naar voren te brengen.

Religie zou verbondenheid, saamhorigheid en respect moeten uitdragen. Deze leidraad wordt door elke geestelijke anders uitgelegd of aangepast door de eeuwen heen. Jammer genoeg is religie niet toleranter geworden jegens homoseksualiteit.

Natuurlijk is het nodig om te bestuderen wat de diverse godsdiensten nu eigenlijk te zeggen hebben over homoseksualiteit. Dit kan goed zijn in de discussie met dominees, ambtenaren van de burgerlijke stand, streng gelovigen, enz. De aanvaarding van homoseksualiteit door de direct betrokkenen is echter vooral een samenlevingsprobleem en de rol van godsdienst is daarbij minimaal. Zie de ver uit elkaar liggende opvattingen van de Marokkaanse Islam en de dagelijkse praktijk van de Marokkaanse mannen. Deze stroken vaak in de dagelijkse praktijk niet met elkaar.
Je lost dus niets op door hindoes voor te houden dat respect een basisgegeven is in de vedische geschriften. Zelfs de behoefte om andere religieuze voorschriften op hun grondbeginselen te volgen heeft een maatschappelijke achtergrond, geen religieuze!

De meeste

I C U 07-22-2007 08:02 PM

Mooi en goed bedoeld verhaal.
Dan leg ik u het volgende voor: Uw zoontje van 10 gaat spelen bij 1 vriendje thuis. Nadat hij thuis komt, vertelt hij dat zijn vriendje 2 papa's heeft.
Wat is uw reactie?
Biologisch gezien keur ik homofilie af. Persoonlijk gezien ook.

...malai 07-23-2007 07:39 PM

Onzin, mensen die mentaal niet in staat zijn iets te begrijpen "keuren" zulke dingen af. Als je een mens met een gezond verstand bent dan weet je dat er niks mis is met homoseksualiteit. Het gaat namelijk over een gevoel/emotie die je niet uit kunt zetten, hetzelfde als dat een heteroseksueel persoon zijn/haar gevoel voor het andere geslacht niet uit kan zetten.

I C U 07-24-2007 08:39 AM

<div class='quotetop'>(...malai @ Jul 23 2007, 07:39 PM) <{POST_SNAPBACK}></div>
Quote:

Onzin, mensen die mentaal niet in staat zijn iets te begrijpen "keuren" zulke dingen af. Als je een mens met een gezond verstand bent dan weet je dat er niks mis is met homoseksualiteit. Het gaat namelijk over een gevoel/emotie die je niet uit kunt zetten, hetzelfde als dat een heteroseksueel persoon zijn/haar gevoel voor het andere geslacht niet uit kan zetten.[/b]
Dus je suggereert nu dat ik mentaal niet in staat ben om zulke dingen te begrijpen...
Laat mij dan maar in deze toestand verblijven en geef jezelf over aan de homo's.
Ik moet zeker ook begrijpen dat 1 pedofiel eigenlijk ook op basis van gevoel/emotie handelt en het niet uit kan zetten, net als 1 heteroseksueel persoon...
Grapjas je hoofd werkt niet hoor.

*Star* 07-24-2007 10:35 AM

<div class='quotetop'>(I C U @ Jul 24 2007, 10:39 AM) <{POST_SNAPBACK}></div>
Quote:

Dus je suggereert nu dat ik mentaal niet in staat ben om zulke dingen te begrijpen...
Laat mij dan maar in deze toestand verblijven en geef jezelf over aan de homo's.
Ik moet zeker ook begrijpen dat 1 pedofiel eigenlijk ook op basis van gevoel/emotie handelt en het niet uit kan zetten, net als 1 heteroseksueel persoon...
Grapjas je hoofd werkt niet hoor.[/b]
Ben het hier gedeeltelijk mee eens.
Biologisch gezien zeker weten. (het hoort niet)
Aan de andere kant, hebben deze mensen er ook niet voor gekozen om anders te zijn dan de rest...

...malai 07-24-2007 10:51 AM

<div class='quotetop'>(I C U @ Jul 24 2007, 08:39 AM) <{POST_SNAPBACK}></div>
Quote:

Grapjas je hoofd werkt niet hoor.[/b]
Ik vind inderdaad dat er een steekje los is bij mensen die niet in staat zijn om dit te begrijpen. En dat je het vergelijkt met pedofilie dat laat ook weer zien hoe goed je er over hebt nagedacht..niet dus! Bij pedofilie is er sprake van een slachtoffer, nl een kind die misbruikt word. Bij homoseksualiteit is dit niet het geval, er is sprake van 2 volwaardig volwassen mensen die samen een relatie hebben, hierbij word er niemand gedwongen en doen ze verder ook niemand kwaad. Dus mensen moeten niet zo zeiken klaar..
Ik kan begrijpen dat je het niet heel goed begrijpt omdat je zelf die gevoelens niet hebt, maar om het af te keuren is ook wel heel drastisch. Probeer je een keer in te leven in de gevoelens van anderen, dan zul je merken dat het leven niet zo zwart/wit is. Ik neem aan dat je hetero bent, dus stel je je eens voor dat je je gevoel voor vrouwen zou moeten onderdrukken en dat mensen het gevoel dat jij hebt bij vrouwen zouden afkeuren. Is onmenselijk dat mensen zo hard kunnen zijn.

I C U 07-28-2007 09:11 PM

<div class='quotetop'>(...malai @ Jul 24 2007, 10:51 AM) <{POST_SNAPBACK}></div>
Quote:

Ik vind inderdaad dat er een steekje los is bij mensen die niet in staat zijn om dit te begrijpen. En dat je het vergelijkt met pedofilie dat laat ook weer zien hoe goed je er over hebt nagedacht..niet dus! Bij pedofilie is er sprake van een slachtoffer, nl een kind die misbruikt word. Bij homoseksualiteit is dit niet het geval, er is sprake van 2 volwaardig volwassen mensen die samen een relatie hebben, hierbij word er niemand gedwongen en doen ze verder ook niemand kwaad. Dus mensen moeten niet zo zeiken klaar..
Ik kan begrijpen dat je het niet heel goed begrijpt omdat je zelf die gevoelens niet hebt, maar om het af te keuren is ook wel heel drastisch. Probeer je een keer in te leven in de gevoelens van anderen, dan zul je merken dat het leven niet zo zwart/wit is. Ik neem aan dat je hetero bent, dus stel je je eens voor dat je je gevoel voor vrouwen zou moeten onderdrukken en dat mensen het gevoel dat jij hebt bij vrouwen zouden afkeuren. Is onmenselijk dat mensen zo hard kunnen zijn.[/b]
Zwart/wit...? Zelf die gevoelens niet heb...? Heterogevoelens die afgekeurd worden...?
Ik ben blij dat ik jouw zienswijze NIET begrijp en wil dat graag zo houden.
Bij deze ga ik verder niet in op dit onderwerp, vooral niet op jouw reacties.
Je zult wel 1 homo zijn, is maar 1 aanname zoals jij ook doet. Vandaar je defensieve houding.

I C U 07-28-2007 09:19 PM

<div class='quotetop'>(*Star* @ Jul 24 2007, 10:35 AM) <{POST_SNAPBACK}></div>
Quote:

Ben het hier gedeeltelijk mee eens.
Biologisch gezien zeker weten. (het hoort niet)
Aan de andere kant, hebben deze mensen er ook niet voor gekozen om anders te zijn dan de rest...[/b]
En jij suggereert dus dat mensen als homo of als hetero geboren worden. Dat staat gewoon vast.
Hoe verklaar je dan gdat 1 hetero kill na 20 jaar huwelijk homofiele gevoelens ontwikkeld?
En mensen met BI-gevoelens....wat heb je daarover te zeggen? Kunnen zij daar ook nix aan doen net als die smerige gasten die 1 dier gebruiken als sexobject, zeker ook iets waar ze niet voor gekozen hebben....

...malai 07-30-2007 03:03 PM

<div class='quotetop'>(I C U @ Jul 28 2007, 09:11 PM) <{POST_SNAPBACK}></div>
Quote:

Zwart/wit...? Zelf die gevoelens niet heb...? Heterogevoelens die afgekeurd worden...?
Ik ben blij dat ik jouw zienswijze NIET begrijp en wil dat graag zo houden.
Bij deze ga ik verder niet in op dit onderwerp, vooral niet op jouw reacties.
Je zult wel 1 homo zijn, is maar 1 aanname zoals jij ook doet. Vandaar je defensieve houding.[/b]
Je hebt eigenlijk niks meer te zeggen, daarom som je dingen op uit mijn eerdere post. Maar is goed, blijf jij maar lekker kortzichtig en probeer je vooral niet in te leven in andere mensen. OO ja ik ben homo.

07-30-2007 04:23 PM

http://www.africanveil.org/India3.jpg

All times are GMT. The time now is 09:35 AM.

Copyright Indian Feelings. All Rights Reserved