Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Religie & Spiritualiteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-07-2008, 11:58 AM   #1
info
Guest

Default Kriya yog - kennis van de ziel en Allerhoogste!

Wij, om ons de term mens te geven, bestaan uit het lichaan, geest en
ziel. De ziel is de koning der koningrijke. Het betreed de zetel en
elke poging die het lichaam of geest maakt wordt genadeloos te neer
geslagen door de ziel. Dus waarom zou je dat doen? Al ons gevoelens,
emotie, alle goden, handelingen zitten in ons ziel. Het is de ziel die
onstervelijk is.

Daarom zeiden onze wijze Rishis en yogis toch niets voor niets, treed
naar binnenin. Ga op onderzoek uit met de vragen wie ben ik? Hoe kom
ik hier?

De ziel is God zelf. Je kan het nu geloven of over een paar miljoen
jaar. Door het activeren van de zenuwcentra's in ons ruggemerg,
genoemd de chakra's, kunnen we de kennis van de ziel, het allerhoogste
ontdekken. Kriya Yog is daar suprieure in.

Wees niet een mens maar wees goddelijk zelf, betreed die zetel der
koningrijke, eens zal het toch moeten gebeuren, beter nu dan miljoenen
jaren later, want ware vrijheid is een eigenschap op zich.

Begin in kriya yoga:

-doe elke morgen bhrastik (prannayam) minimaal 25 x tot 5- 15 min.
Adem dan weer voor 5- 7 x rustig in en hou de adem vast voor 5-7
tellen en adem rustig uit.
-meditatie en sadhana.
- elke morgen guru mantra. (Om param tatvaay naaraayanaay gurubhyo namah)
- elke morgen chetna mantra (om hreem mam praan deh rom pratirom cheitanya jaagraya hreem om namah. (=kriya yog in mantra vorm).
- bid elke dag tot shiv en shakti of favo god.
- zoek een echte guru (als je die nog niet hebt)
- neem kriya yog diksha.

Dit bericht is ook geplaasts op issp- yahoo forum zie onderstaande link.

issp-netherlands : Siddhashram Sadhak Parivar in Nederland

Guru Nikhil - Introduction
Gurunikhil

Last edited by info; 08-07-2008 at 12:21 PM.
  Reply With Quote
Sponsors
Old 08-09-2008, 10:11 AM   #2
Fastback
Guest

maar wat als je de god in je hebt gevonden, nadat bidden elke ochtend, moet je daarmee door blijven gaan ook al heb je god gevoelt...
  Reply With Quote
Old 08-09-2008, 09:48 PM   #3
info
Guest

Quote:
Originally Posted by Fastback View Post
maar wat als je de god in je hebt gevonden, nadat bidden elke ochtend, moet je daarmee door blijven gaan ook al heb je god gevoelt...
Wanneer de kundalini rijst tot Sahastrar, zal je zelf goddelijk worden.
Om tot dit niveau te komen moet je veel vermogen hebben en de juiste echte guru die zelf Goddelijk is. Krishna , ram ect hadden toch ook allemaal een guru?

Als je eenmaal op het niveau ben, zal je natuurlijk door blijven gaan met bidden. Omdat als je eenmaal amrit hebt geproefd je nog hogere sadhanas wilt doen. Degene die dit uiteindelijk hebben bereikt, blijven of afgelegen van de maatschapij, zoals de Yogis in de himalayas en degene die naar de maatschapij komen en er een deel van uit gaan maken gebruiken hun Goddelijke kennis om andere hetzelfde te laten bereiken.

Maar het bidden zijn geen uiterlijke rituelen, zoals wij hier vaak puja laten doen. Puja zal je geen Goddelijk schenken! Sadhana, tapasya wel.
  Reply With Quote
Old 08-11-2008, 07:35 PM   #4
Fastback
Guest

Quote:
Originally Posted by info View Post
gebruiken hun Goddelijke kennis om andere hetzelfde te laten bereiken.
why, zodat iedereen zich verwijderd uit de maatschappij?
  Reply With Quote
Old 08-12-2008, 07:10 AM   #5
info
Guest

Quote:
Originally Posted by Fastback View Post
why, zodat iedereen zich verwijderd uit de maatschappij?

Nee waarom? dit is kaliyug. Het is niet mogelijk om jaren in de himlayas tapasya en sadhana te doen. Vele van ons moeten in Grihasta leven. Immers ken ik persoonlijk vele hoger order sadhaks en zelfs Yogis gewoon leven in grihashta. Ze nemen gewoon deel mee aan de samenleving en zien er gewoon normaal uit. Maar alleen een echte Guru kan je op dat niveau brengen.

Daarnaast is het ook karma en /of heel veel doorzettingsvermogen om zo iemand te vinden.
  Reply With Quote
Old 08-12-2008, 02:13 PM   #6
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

hoeveel fases zijn er eigenlijk??
Status: Offline

Reply With Quote
Old 08-12-2008, 02:42 PM   #7
info
Guest

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post
hoeveel fases zijn er eigenlijk??
Er is geen sprake van fases. De weg van Sadhana is een weg die nog niet hier openlijk bekend is. Het is de weg die de yogis bewandelen. Er word in Sadhana niets aan het toeval overgelaten, het is geen zweverig gedrag of gedachte noch is het blind vertrouwen hebben in God. In tegenstelling het is een keiharde weg die zwaar is, uitputtend is en een enorme wilskracht eist . Het zijn alleen diegene die doorzettingsvermogen hebben die slagen in Sadhana en hoger order Sadhanas.

En alleen een echte SadGuru kan jou laten slagen niemand anders, want alleen hij heeft de kennis, hij is de guru element!

Dus fases om totaliteit te bereiken zijn er niet. Het gaat erom heb je een echte Guru, kan je Sadhana doen en wat voor karma je hebt. De Guru kan je totaliteit geven in één dag, 6 jaar of over een aantal levens. Het hangt er allemaal van af wat jy ervoor doet.

Ik wil jou best wel een MTYV magazine toesturen. Je hoeft me alleen een mailtje te sturen.

http://.gurunikhil,blogspot.com
Guru Nikhil - Introduction
issp-netherlands : Siddhashram Sadhak Parivar in Nederland

Last edited by info; 08-12-2008 at 02:45 PM.
  Reply With Quote
Old 08-12-2008, 08:05 PM   #8
vissie-j
Administrator
IF-Crazy

als ik mij niet vergis zijn er diverse getijden.
Allemaal te maken met de brahman.

kalyug is daar één van... in die tijd zouden we nu ook zitten...
en dan zijn er nog enkele getijden die aangeven of je in voorspoed zit of juist niet...
zoals ik heb begrepen is kalyug een slechte tijd...

maar corigeer mij als ik fout zit
Status: Offline

Reply With Quote
Old 08-13-2008, 07:39 AM   #9
info
Guest

Quote:
Originally Posted by vissie-j View Post
als ik mij niet vergis zijn er diverse getijden.
Allemaal te maken met de brahman.

kalyug is daar één van... in die tijd zouden we nu ook zitten...
en dan zijn er nog enkele getijden die aangeven of je in voorspoed zit of juist niet...
zoals ik heb begrepen is kalyug een slechte tijd...

maar corigeer mij als ik fout zit
Kalyug leven we zeker in. Maar je bent er nu toch, dat wil niet zeggen dat er in deze tijd geen echte Yogis, Rishis, Avataars meer op de aarde verschijnen. Alleen ze zijn in veel mindere mate en zijn veel moeilijker te vinden en te herkennen. Waarom? Tegenwoordig noemt toch een ieder zich een Guru, een Swami ect ect. Hoe herken je een echte Guru, als 99% wolven in schapenkleding zijn?

In welke tijd je ook leeft als je doorzettingsvermogen hebt, kan je alles bereiken, zelf de goden kunnen je dan niet stoppen. Ook in deze tijd kan je onstervelijkheid bereiken. Het enige wat je moet hebben is een echte Guru, want de goden geven je geen verlichting als je geen Guru hebt. De geschriften geven er genoeg info over. Alleen in Kalyug worden de mensen eerder opgelicht door zogenaamde Gurus waardoor de mensen het vertrouwen in Gurus ect hebben verloren. Aan de andere kant worden mensen gezegd Bhakti te doen. Maar wat bhakti is en hoe het beoefent moet worden weet niemand. Het is niet met je ogen dicht zitten en staan voor een je beeldjes in je pooja kamer en God je problemen vertellen en denken dat je problemen zo worden opgelost. Noch is het een bloemtje zetten, voor god.
  Reply With Quote
Old 08-13-2008, 07:40 AM   #10
info
Guest

[quote=info;197140]Kalyug leven we zeker in. Maar je bent er nu toch, dat wil niet zeggen dat er in deze tijd geen echte Yogis, Rishis, Avataars meer op de aarde verschijnen. Alleen ze zijn in veel mindere mate en zijn veel moeilijker te vinden en te herkennen. Waarom? Tegenwoordig noemt toch een ieder zich een Guru, een Swami ect ect. Hoe herken je een echte Guru, als 99% wolven in schapenkleding zijn?

In welke tijd je ook leeft als je doorzettingsvermogen hebt, kan je alles bereiken, zelf de goden kunnen je dan niet stoppen. Ook in deze tijd kan je onstervelijkheid bereiken. Het enige wat je moet hebben is een echte Guru, want de goden geven je geen verlichting als je geen Guru hebt. De geschriften geven er genoeg info over. Alleen in Kalyug worden de mensen eerder opgelicht door zogenaamde Gurus waardoor de mensen het vertrouwen in Gurus ect hebben verloren. Aan de andere kant worden mensen gezegd Bhakti te doen. Maar wat bhakti is en hoe het beoefent moet worden weet niemand. Het is niet met je ogen dicht zitten en staan voor een je beeldjes in je pooja kamer en God je problemen vertellen en denken dat je problemen zo worden opgelost. Noch is het een bloemtje zetten, voor god.Krishna beschrijft Bhakti Yog. Handelen vanuit je hart. Immers de gevoelens en de devotie die krishna beschrijft komen vanuit het hart. Het zijn geen gevoelens die je hebt voor je moeder, vader, vriendin of vrouw. Het is de universele liefde, naar mijn weten ontspringt die pas als je je hart chakra hebt geactiveerd, siddhi hebt. Nou je kan aannemen van mij dat alleen al je 1e chakra volledig activeren een hele klus opzich is. Het is maanden al dan niet jaren zware sadhana doen met alle regels erop en eraan.

Ik wil mensen niet onthouden om bhakti te doen maar om volledige Bhakti te kunnen doen, moet je handelen, yog, sadhana ect ect doen om tot het niveau van Bhakti doen te komen. Want ook bhakti kan je moksh geven.
  Reply With Quote
Reply

Tags
allerhoogste, kennis, kriya, van, yog, ziel

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 02:20 AM.
Vertalen:

Tags