Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-30-2004, 09:06 AM   #21
Varsham
IF-Crazy

Send a message via MSN to Varsham
Default Re: Bejaarde Hindoestanen in een bejaardentehuis?

Quote:
Originally Posted by Shalien
maar de kinderen horen hun ouders te verzorgen als ze oud zijn...
of zie ik het verkeerd???

Oude mensen verlangen ernaar om hun kinderen te zien...als ze niet zijn gekomen, gaan ze piekeren waarom hun (klein)kinderen niet zijn gekomen om hun te bezoeken...

ik denk daarom dan ook dat de kinderen hun ouders moeten verzorgen en nie in een bejaardentehuis dumpen !!!
Maar de situatie hier in Nederland kan je niet vergelijken met Surinamen of India. Ik bedoel je gaat werken, kleinkinderen en en kinderen zijn weg. De ouders blijven alleen thuis, weet je hoe moeilijk het dan is om de dag door te komen. Als je later je eigen man hebt, dan praat je denk ik wel anders erover. Want je wilt dan dat bepaalde dingen ook prive zijn en niet dat je ouders elke dag meteen beginnen te praten en de kinderen die dan nog de nodige aandacht vragen. Ik kan me dan voorstellen dat je dan gek zal worden.

Voor degenen die dan iets tegen bejaardentehuizen hebben. Zorg ervoor dat je ouders dan nog in een eigen huis wonen en woon apart van je ouders. Want het gaat echt na een tijdje moeilijk worden als je met zoveel mensen in 1 huis woont. De huizen hier in Nederland zijn ook niet zo groot. Dus waar gaan je ouders de kinderen en jij en je eigen partner slapen. In Suriname is het nog makkelijk, daar heeft bijna iedereen een eigen perceel. Daar kan je heel makkelijk een huis uitbreiden of iets erbij bouwen. In Nederland is zoiets te vergelijken met aanleunwoningen, die je veel te weinig hebt hier.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

http://www.bharatkhibollywood.nl
Status: Offline

Reply With Quote
Old 06-30-2004, 09:27 AM   #22
Shalini
IF-Crazy

Send a message via MSN to Shalini

Quote:
Originally Posted by Varsham

Maar de situatie hier in Nederland kan je niet vergelijken met Surinamen of India. Ik bedoel je gaat werken, kleinkinderen en en kinderen zijn weg. De ouders blijven alleen thuis, weet je hoe moeilijk het dan is om de dag door te komen. Als je later je eigen man hebt, dan praat je denk ik wel anders erover. Want je wilt dan dat bepaalde dingen ook prive zijn en niet dat je ouders elke dag meteen beginnen te praten en de kinderen die dan nog de nodige aandacht vragen. Ik kan me dan voorstellen dat je dan gek zal worden.

Voor degenen die dan iets tegen bejaardentehuizen hebben. Zorg ervoor dat je ouders dan nog in een eigen huis wonen en woon apart van je ouders. Want het gaat echt na een tijdje moeilijk worden als je met zoveel mensen in 1 huis woont. De huizen hier in Nederland zijn ook niet zo groot. Dus waar gaan je ouders de kinderen en jij en je eigen partner slapen. In Suriname is het nog makkelijk, daar heeft bijna iedereen een eigen perceel. Daar kan je heel makkelijk een huis uitbreiden of iets erbij bouwen. In Nederland is zoiets te vergelijken met aanleunwoningen, die je veel te weinig hebt hier.
hoe kom je erbij dat ik het vergelijk met de situatie in India of Suriname...ik maak helemaal geen vergelijking
I was scared to kiss you
When I first kissed you
I was scared to love you
Now that I love you
I'm scared to lose you.....

Reply With Quote
Old 06-30-2004, 10:14 AM   #23
maggan
IF-Crazy

Quote:

[i][b]

Dit is wel een hele extreme gedachtengang, maar zal ongetwijfeld in een paar kleine gevallen voorkomen.
'In een paar kleine gevallen voorkomen' :( + :-[

Heb jij een verklaring voor deze zienswijze?

Reply With Quote
Old 07-01-2004, 07:26 AM   #24
Varsham
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Shalien
hoe kom je erbij dat ik het vergelijk met de situatie in India of Suriname...ik maak helemaal geen vergelijking
Was een voorbeeld, want ik merk dat er ook een aantal mensen zijn die daarop terug grijpen.

Quote:
Originally Posted by maggan
'In een paar kleine gevallen voorkomen' :( + :-[

Heb jij een verklaring voor deze zienswijze?
Nou, bejaarden zullen ook wel hun mindere kanten hebben en in sommige bejaardentehuizen, zullen er misschien wel te veel van de verkeerde mensen zijn die er van houden om te roddelen. Dat bejaarden niet altijd lieverdjes zijn, blijkt wel uit het feit dat ze ook kunnen stelen. Heb er zelf ervaring mee tijdens mijn werk in de supermarkt.

[img width=100 height=66]http://members.lycos.nl/varshamboedhoe/forumpics/SheeshaA.jpg[/img]

Reply With Quote
Old 07-01-2004, 07:29 AM   #25
Vishal
IF-Crazy

Send a message via MSN to Vishal

Quote:
Originally Posted by Winand

Ik denk idd(=inderdaad) dat je ouders in een bejaarden huis dumpen en 1 keer per jaar (ofzo) bezoeken* niet karmisch verantwoord is aangezien je een karmische mega schuld bij ze hebt die je nooit zal kunnen terug betalen, vooral aan je moeder.

!!
Betaal je die niet terug door zelf alles te geven voor je eigen kinderen?

- Yoda

Reply With Quote
Old 07-01-2004, 10:16 AM   #26
maggan
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Winand

Ik denk idd(=inderdaad) dat je ouders in een bejaarden huis dumpen en 1 keer per jaar (ofzo) bezoeken* niet karmisch verantwoord is aangezien je een karmische mega schuld bij ze hebt die je nooit zal kunnen terug betalen, vooral aan je moeder.

!!
Zijn niet veel mensen op deze aardbol die zo ver zijn gevorderd als jij Winand!

Compliment heer!!!

Reply With Quote
Old 07-07-2004, 12:31 AM   #27
imported_AN
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Vishal

]

good point!!

Reply With Quote
Old 07-07-2004, 08:59 AM   #28
Varsham
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by Vishal
Deze vraag wordt niet eens beantwoord!!! Zeker omdat er waarheid in schuilt.

Reply With Quote
Old 07-08-2004, 09:17 AM   #29
maggan
IF-Crazy

Quote:

Deze vraag wordt niet eens beantwoord!!! Zeker omdat er waarheid in schuilt.*
Welke waarheid :-\

Het volgende: Een ieder van ons is voortdurend bezig iemand anders te (be)dienen! Je ouders staat in staat van jou om je een zo goed mogelijke opvoeding te geven; op school staat de leraar ten dienste van jou om je o.a. pedagogisch goed voor te bereiden op de maatschappij.

Als jij kinderen hebt (in de nabije toekomst), sta jij ten dienste van je kinderen!

Je ouders niet stoppen in een bejaarde tehuis, getuigt slechts van menselijkheid/goed fatsoen!

p.s.
Er zullen altijd wel uitzonderingen zijn waarbij men een keuze moet maken tussen een bejaardetehuis of een 'normale' tehuis

Reply With Quote
Old 07-09-2004, 09:13 PM   #30
Varsham
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by maggan
Je ouders niet stoppen in een bejaarde tehuis, getuigt slechts van menselijkheid/goed fatsoen!

p.s.
Er zullen altijd wel uitzonderingen zijn waarbij men een keuze moet maken tussen een bejaardetehuis of een 'normale' tehuis
Ben het er wel mee eens, maar ja er zullen altijd wel situaties voorkomen waarin het onmogelijk is om je ouders niet in een bejaardentehuis te plaatsen.

Reply With Quote
Reply

Tags
bejaarde, bejaardentehuis, een, hindoestanen
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:11 PM.
Vertalen:

Tags