Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

View Poll Results: Wie kent mensen die met een mavo advies toch de universiteit hebben afgemaakt?
Ja, ik ken mensen die met een dergelijke advies de Uni. hebben afgemaakt 4 80.00%
Neen, ik ken geen mensen met een slecht school advies 1 20.00%
Voters: 5. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-22-2007, 05:40 AM   #1
Moonwalker
IF-Lid

Default Slecht school advies

Buitenlandse kinderen krijgen een lager school advies dan Hollandse kinderen. Wie op deze site heeft hier ervaring mee. Hoeveel mensen ken jij in jou Surinaamse, Hindoestaanse omgeving met een slecht school advies, maar die toch van de mavo-havo-vwo door zijn gegaan naar de universiteit??

Ik ken zelf drie mensen in mijn omgeving eentje wordt binnenkort rechter in Holland :shock:

Ik stoor mij al jaren aan het feit dat Hindoestaanse kinderen een slecht school advies krijgen.
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 02-22-2007, 06:58 AM   #2
Vijai
IF-Addicted

Default Re: Slecht school advies

je zegt het zelf...mavo-havo-vwo en verder...Als ze van de basisschool afkomen dan zou in een keer doorstromen naar vwo te zwaar zijn. Ik ga dit jaar ook met de universiteit beginnen, maar als ik van de basisschool direct naar het vwo was gegaan had ik het zeker weten niet gehaald.

Reply With Quote
Old 02-22-2007, 07:40 AM   #3
Brandon Boyd
Guest

Ik heb het wel in mijn omgeving gemerkt dat mensen met een laag advies tˇch op een hogere niveau zijn gaan studeren.
  Reply With Quote
Old 02-22-2007, 07:50 AM   #4
Marianne
IF-Crazy

Ik heb zelf ook een hogere opleiding gedaan, dan dat er werd geadviseerd :wink:

Reply With Quote
Old 02-22-2007, 08:01 AM   #5
Moonwalker
IF-Lid

Default Re: Slecht school advies

Quote:
Originally posted by Vijai
...Als ze van de basisschool afkomen dan zou in een keer doorstromen naar vwo te zwaar zijn. *.
Mijn vrouw heeft vwo gedaan. Hierna een hbo studie. Een leraar van het vwo zei tegen haar;, dat jij verder bent gegaan, ik dacht die gaat niet verder dan vwo. Momenteel zit zij op de Uni.

Zij hebben een hand van om ons te onderschatten. Zij denken waarschijnlijk dat wij geen hersenen kunnen istemalen ( gebruiken). Hier kunnen zij nog veel van leren.

Generaties Autochtonen komen niet verder dan mbo, ze staan te kijken dat wij van buiten Europa verder studeren dan zij Hbo of verder.

Geloof in jezelf, geloof in je kunnen. Onderschat geen mens (/roze/geel of bruin). Beoordeel op daden.

Reply With Quote
Old 02-22-2007, 08:18 AM   #6
Brandon Boyd
Guest

Nou nou zeg, ik ben genoeg autochtone leraren tegengekomen die me een handje geholpen hebben.

Het is maar goed dat dit onderwerp ter discussie staat, want eigenlijk zou iedere leerling een eerlijk advies moeten krijgen

En als we nu toch het onderscheid tussen autochtoon en allochtoon maken...het was een allochtone onder-directrice wiens mening was dat ik het niet ver zou schoppen :lol:
  Reply With Quote
Old 02-22-2007, 08:54 AM   #7
A.J.
IF-Addicted

Send a message via MSN to A.J.

Het kan ook dat de scholieren er op dat moment nog niet aan toe zijn om op hoger niveau les te krijgen. Dat kan!

Ik heb die reportage gezien, en ik kreeg bij aantal toch sterk de indruk dat zij er gewoon niet klaar voor waren.

Reply With Quote
Old 02-22-2007, 09:17 AM   #8
Vijai
IF-Addicted

inderdaad!

Reply With Quote
Old 02-22-2007, 12:08 PM   #9
~Mizzy~
IF-Crazy

Send a message via MSN to ~Mizzy~

Niet alleen maar buitenlandse mensen hoor ..

Ken genoeg Hollanders die mavo tot uni gedaan hebben.

Zinloze topic dus.. einde discussie

Reply With Quote
Old 02-22-2007, 01:43 PM   #10
Raj.G
IF-Lid

Zelf heb ik mijn vooropleiding t/m vwo in het buitenland gedaan, dus weet ik niet zoveel af van de adviezen op de basisschool obv de citotoets.

Ik denk dat de discussie itt de vorige spreker wel zinvol is, omdat dit deze week in het nieuws was dat allochtonen een lager advies kregen dan de toetsscore tov de autotonen. Het is goed dat er uitgezocht wordt waarom dit gebeurd. Dit is mede oorzaak van het feit dat wij allochtonen niet goed aarden in hogere posities in de samenleving. Door dit bij de bron aan te pakken (dus op school) kom je verder mee..
En voorkom je ook het gekijf van Ĺeigen schuld, dikke bult.... Zoals we merken, is het niet altijd onze schuld dat we het niet ver genoeg schoppen in deze maatschappij..

O.t: Ik ken wel mensen die zowel met een goed advies als met minder goed advies wel een hogere opleiding hebben gehaald. Dit kan persoonlijk zijn, omdat de een wat minder snel volwassen en serieus is dan de ander; al gauw dat kentert, dan gaan de studieresultaten ook beter.

Verder denk ik dat het beter is als de resultaten van toetsen op basis waarvan een advies uitgebracht wordt, meer verdeeld worden over het jaar of over meer jaren. Omdat een momentopname niet altijd statistisch juist hoeft te zijn voor iemands intellect of kennisniveau. Iemand kan ook toevallig ziek zijn op dat moment, waarmee hij niet zijn kansen mag zien afslinken.

Ik kom uit een gezin van 5, die allen de Uni hebben gedaan en ook direct het VWO, muw van mijn broer, die eerst een lagere opleiding deed. Echter later bleek hij op de Uni het slimst qua resultaten.. Wij vermoeden dat hij in zijn tienerjaren meer tijd en aandacht had voor sport, dan wij.. later lagen zijn prioriteiten anders

Reply With Quote
Reply

Tags
advies, school, slecht

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:14 PM.
Vertalen:

Tags