Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Sport, Liefde & Vrije tijd > Film & Muziek

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-23-2007, 04:00 PM   #1
Laila
IF-Addicted

Default BLOOD DIAMOND

[quote][b]Avontuurlijke thriller van de regisseur van 'The Last Samurai' met Leonardo DiCaprio als een smokkelaar van waardevolle Afrikaanse diamanten.

Regie: Edward Zwick *
Cast: Leonardo DiCaprio, Jennifer Connelly, Djimon Hounsou *
Genre: Avonturenfilm, Drama, Thriller *
Lengte: 143 minuten *
Verwacht: 25 januari 2007 *
*
*
Nadat Afrikaanse rebellen de visser Solomon Vandy (Djimon Hounsou) bij zijn vrouw en kinderen weghalen, wordt hij gedwongen te werken in de diamantvelden van Sierra Leone, waar hij met gevaar voor eigen leven een bijzondere edelsteen verbergt. Smokkelaar Danny Archer (Leonardo DiCaprio) ziet in de diamant die Solomon heeft verborgen zijn uitweg uit Afrika, een ontsnapping aan de spiraal van geweld en corruptie. Danny wil weten waar Solomon de diamant heeft verborgen, in ruil voor de hereniging met diens familie. Ondertussen probeert idealistische Amerikaanse journaliste Maddy Bowen (Jennifer Connelly) via Danny de waarheid achter conflictdiamanten te ontdekken. Met Maddy's hulp beginnen Danny en Solomon aan een gevaarlijke tocht. *

Na films als 'Legends of the Fall', 'Courage Under Fire', 'The Siege' en 'The Last Samurai' komt regisseur Edward Zwick met de avontuurlijke thriller 'Blood Diamond'. Het verhaal speelt eind jaren negentig tegen de achtergrond van de gruwelijke burgeroorlog in Sierra Leone en stelt het probleem rond conflictdiamanten aan de kaak. De drie hoofdrollen zijn voor Leonardo DiCaprio ('Titanic', 'The Departed'), Djimon Hounsou ('Amistad', 'In America') en Jennifer Connelly ('Requiem for a Dream', 'A Beautiful Mind'). *

Reply With Quote
Sponsors
Old 01-23-2007, 04:22 PM   #2
koemba
Guest

Het lijkt erop alsof de Amerikanen een nieuw genre hebben ontdekt: het aan de kaak stellen van onrecht etc.

Syriana, Supersize me, Fahrenheit 911 en nu Blood Diamond.

Geld verdienen aan de stommiteiten van je landgenoten, meesterlijk.
  Reply With Quote
Old 01-23-2007, 10:30 PM   #3
Nimitz
IF-Lid

Quote:
Originally posted by koemba
Het lijkt erop alsof de Amerikanen een nieuw genre hebben ontdekt: het aan de kaak stellen van onrecht etc. *

Bullshit, USA kent juist een sterke traditie van documentaires en maatschappij-kritische films, meestal van journalisten. Geldt overigens voor alle landen met relatief veel persvrijheid, heeft niks met geld verdienen aan stommiteit te maken. Dat jij te dom bent om dat in te zien maakt het niet anders. :)
Status: Offline

Reply With Quote
Old 01-23-2007, 10:31 PM   #4
Nimitz
IF-Lid

die film doet me trouwens denken aan black hawk down, goede zaak :)

Reply With Quote
Old 01-23-2007, 11:21 PM   #5
koemba
Guest

Quote:
Originally posted by Nimitz+--><div class='quotetop'>QUOTE(Nimitz)</div>
Quote:
<!--QuoteBegin-koemba
Quote:
Het lijkt erop alsof de Amerikanen een nieuw genre hebben ontdekt: het aan de kaak stellen van onrecht etc. *

Bullshit, USA kent juist een sterke traditie van documentaires en maatschappij-kritische films, meestal van journalisten. Geldt overigens voor alle landen met relatief veel persvrijheid, heeft niks met geld verdienen aan stommiteit te maken. Dat jij te dom bent om dat in te zien maakt het niet anders. :)[/b]
Trek 't je niet aan joh. Heb je White chicks al gezien? :roll:
  Reply With Quote
Old 01-24-2007, 11:35 AM   #6
Laila
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by koemba

Ze zullen vast wel veel geld verdienen. Maar ze onthullen ook wel feiten over hun eigen landgenoten. M.i. een betere alternatief dan de waarheid te verhullen.

Reply With Quote
Old 01-24-2007, 09:30 PM   #7
koemba
Guest

De film is de moeite waard, een aangrijpend verhaal.
  Reply With Quote
Old 01-30-2007, 09:29 PM   #8
*Cindy*
IF-Lid

Ik heb een paar weken geleden die trailer gezien, lijkt me een spannende film! Ga hem van de week bekijken.

Reply With Quote
Old 02-03-2007, 12:26 AM   #9
Karan
IF-Crazy

Vond het een hele mooie en spannende film. Zeker het kijken waard..!

Reply With Quote
Old 02-14-2007, 12:49 PM   #10
Sausje
IF-Lid

Goeie film! En op zich is het wel goed dat er nu eindelijk ns publiciteit is voor dit onderwerp. Ik bedoel maar, misschien kan deze film een beetje overdreven zijn, maar het zet je in ieder geval wel aan t denken over de diamantenhandel.

Reply With Quote
Reply

Tags
blood, diamond

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:30 PM.
Vertalen:

Tags