Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

View Poll Results: Wie kent mensen die met een mavo advies toch de universiteit hebben afgemaakt?
Ja, ik ken mensen die met een dergelijke advies de Uni. hebben afgemaakt 4 80.00%
Neen, ik ken geen mensen met een slecht school advies 1 20.00%
Voters: 5. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-22-2007, 03:31 PM   #11
Hein
IF-Crazy

Quote:
Originally posted by Marianne
Ik heb zelf ook een hogere opleiding gedaan, dan dat er werd geadviseerd :wink:
ben je eindelijk koekjesbakker geworden

Reply With Quote
Old 02-22-2007, 03:37 PM   #12
Hein
IF-Crazy

Default Re: Slecht school advies

Quote:
Originally posted by Moonwalker
Buitenlandse kinderen krijgen een lager school advies dan Hollandse kinderen. Wie op deze site heeft hier ervaring mee. Hoeveel mensen ken jij in jou Surinaamse, Hindoestaanse omgeving met een slecht school advies, maar die toch van de mavo-havo-vwo door zijn gegaan naar de universiteit??

Ik ken zelf drie mensen in mijn omgeving eentje wordt binnenkort rechter in Holland :shock: *

Ik stoor mij al jaren aan het feit dat Hindoestaanse kinderen een slecht school advies krijgen.
CITO is een toets welke alleen en dan ook helemaal alleen de cognitieve vaardigheden van de leerling probeert te meten. Of een kind wel of niet op bv. het VWO een kans van slagen heeft ligt echter aan heel wat meer factoren: inzet, achtergrond, huiswerkhouding, sociale en emotionele vaardigheden enz.

Reply With Quote
Old 02-22-2007, 04:35 PM   #13
~Mizzy~
IF-Crazy

Send a message via MSN to ~Mizzy~

Quote:
Originally posted by Raj.G

Ik denk dat de discussie itt de vorige spreker wel zinvol is, omdat dit deze week in het nieuws was dat allochtonen een lager advies kregen dan de toetsscore tov de autotonen. Het is goed dat er uitgezocht wordt waarom dit gebeurd.
Op de middelbare school heb je genoeg kansen om te bewijzen dat je niet op de plek thuishoort wat de basisschool heeft geadviseerd. En als je niet wil dat je kind op een laag niveau terechtkomt als deze een laag niveau advies heeft gekregen zijn er genoeg middelbare scholen die een gemengd eerste jaar hebben ... pas na dat jaar word je definitief op een niveau geplaatst.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 02-22-2007, 05:18 PM   #14
Sausje
IF-Lid

Ik heb een havo advies gekregen en bakra's die minder scoorden kregen (van de school) een hoger advies. Maar ja, ik zit nu wel 6 gymnasium dus bij mij is het wel goedgekomen.

Reply With Quote
Old 02-23-2007, 09:04 AM   #15
Moonwalker
IF-Lid

Als ouders vertrouw hun kinderen aan leraren. Zij zouden professioneel zijn om je kinderen te onderwijzen. Zij moeten volgens deze ouders het beste uit deze kinderen naar boven moeten halen. Leraren laten zich dienen door gemak, dit is kwalijk. Ouders die niet mondig zijn of ouders die geen eisen stellen de kinderen van deze ouders worden door sommige leraren in de steek gelaten. De ouders zeggen toch niets.

Het gaat om deze leraren die hun werk niet goed doen. De kinderen die meer hulp nodig hebben om het beste uit zich te halen krijgen deze hulp niet. De leraar stopt liever zijn of haar energie in het kind dat toch sneller en beter leert. Ben je als ouder mondig dan vraag je om hulp en zegt tegen deze professional je moet mijn kind beter bij staan dat is je plicht. De leraar vat dit helpt dit kind. Het tweede kind waarvan de ouders het aan de leraar overlaten krijgt deze extra hulp niet.

Het kind welke goed is en het kind waarvan de ouders bij de "les" zijn krijgen het voor elkaar dat het kind goed begeleid wordt. Het kind dat minder aanleg heeft en waarvan de ouders niet instaat zijn om samen met de leraar het kind beter te begeleiden is de dupe. :?

Reply With Quote
Old 02-23-2007, 09:10 AM   #16
Moonwalker
IF-Lid

Quote:
Originally posted by ~Mizzy~
Zinloze topic dus.. einde discussie
Jammer dat jij dit zegt, want het gaat hier om een groot probleem.

Het probleem is dat er kinderen zijn die een nadelig school advies krijgen. Dat 80% vd kinderen wel een degelijk advies krijgen is het probleem niet. Het probleem is die 20% en dat wil ik aankaarten :(

Behalve dat je een slechter opleiding geniet, je leef kwaliteit en kansen op een beter leven worden je ontnomen. Dit is dus geen onzin. :idea:

Reply With Quote
Old 02-23-2007, 09:58 AM   #17
Vijai
IF-Addicted

Snap niet waarom de schuld alleen bij de leraren wordt gelegd. Misschien zijn de kids niet communicatief vaardig genoeg waardoor de docent geen goed beeld heeft gekregen van de capaciteiten van het kind? Hoeveel allochtone kinderen praten goed nederlands en laten ook echt zien wat ze kunnen?

Reply With Quote
Old 02-24-2007, 03:48 PM   #18
Raj.G
IF-Lid

Quote:
Originally posted by ~Mizzy~+-->
(~Mizzy~)
Old 02-25-2007, 11:58 AM   #19
sadhana
IF-Lid

ik heb recent nog meegemaakt dat een leerling echt niet goed zijn best deed op school, en dat de ouders dan op hoge poten naar de school gaan omdat ze een slecht schooladvies hebben gekregen, de leraar had ze hier al op aangesproken op een eerder stadium, maar hebben hier niets mee gedaan, dan zeg ik de leraar heeft gelijk dan maar op deze manier duidelijk maken dat het niet goed gaat, nu moet die leerling zich maar op de middelbare school gaan bewijzen.

Reply With Quote
Old 02-26-2007, 01:52 PM   #20
A.J.
IF-Addicted

Send a message via MSN to A.J.

Quote:
Originally posted by Vijai
Snap niet waarom de schuld alleen bij de leraren wordt gelegd. Misschien zijn de kids niet communicatief vaardig genoeg waardoor de docent geen goed beeld heeft gekregen van de capaciteiten van het kind? Hoeveel allochtone kinderen praten goed nederlands en laten ook echt zien wat ze kunnen?
Inderdaad!

Wil je zinvol kunnen reageren op dergelijke discussies moet je geen tunnelvisie hebben, maar dan moet je een helikoptervisie hebben, zo zie je namelijk meerdere oorzaken, en als je je daarin verdiept, heb je een beter beeld van dit probleem. Het is dus makkelijk om maar in de "slachtoffer" positie te kruipen, en maar onzinnige postings te hebben.

Reply With Quote
Reply

Tags
advies, school, slecht

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 11:55 PM.
Vertalen:

Tags