Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-04-2005, 08:56 PM   #21
vishvamitra
IF-Lid

Send a message via MSN to vishvamitra Send a message via Yahoo to vishvamitra
Default Re: Belachelijk..

1 omdat ze alle niet moslims over 1 kam scheren.
2 omdat je een hindoestaan bent.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 06-04-2005, 09:18 PM   #22
sarojni
IF-Crazy

Quote:
Originally Posted by vinashi
1 omdat ze alle niet moslims over 1 kam scheren.
2 omdat je een hindoestaan bent.
neyyyyy ik bedoel. Kijk.....zij schrijven iets dat ik ervaar als beledigend.......dan zeg je er wat van, maar krijg je te horen....:jah zij mogen het ook bij ons doen, [dusss wij ook met jullie] ....

[zoiets kinderachtigs.dus........doet me echt denken aan die basisschool ruzies :-\ ]

Reply With Quote
Old 06-04-2005, 11:21 PM   #23
vishvamitra
IF-Lid

ja daarom zeg ik die persoon die het schreef scheert alle niet moslims over 1 kam. en daarom heeft hij dat gedaan

Reply With Quote
Old 06-11-2005, 08:14 AM   #24
- Prem -
IF-Lid

Op de site van Agni vond ik het volgende bericht....................

Reactie AGNI op column van de website elqalem.

frustratie bij islamitische forumschrijver, bij gebrek aan aandacht.

Met verontwaardiging heeft Stichting Werkgroep Agni kennis genomen van het stuk ' Hindoestanen' geschreven door Salahedinne, columnist van Elqalem.nl, het eerste islamitische internetmagazine.

Het stuk is godslasterend, racistisch, kwetsend, anti-Hindoe en is een onjuiste weergave van zowel de doorsnee Hindoestaan als het Hindoe´sme. Het getuigt van diepe minachting voor de Hindoestaan en het Hindoe´sme. Salahedinne reageert duidelijk zijn frustraties af op de Hindoestaan en de Hindoe, vermoedelijk om het feit dat zijn etnische en religieuze groep niet dezelfde maatschappelijke status heeft. Dit soort stukken kunnen leiden tot polarisatie en dienen dus de eenheid waar naar gestreefd wordt binnen de Nederland niet. De miljoenen, waar de Hindoe belastingbetaler aan bijdraagt, die jarenlang gepompt zijn en gepompt worden in integratieprojecten bedoeld voor in dit geval Marokkanen hebben in de ogen van Stichting Werkgroep Agni haast niets opgeleverd. Dagelijks wordt Agni geconfronteerd met de intolerantie, de arrogantie en het imperialisme van moslimfundamentalisten. Er zijn duidelijk extreme gedragspatronen zichtbaar binnen islamitische groeperingen in Europa en andere delen van de wereld. Al gaat het om kleine groepen dan nog mogen wandenkbeelden niet getolereerd worden. Agni hoopt dat de weldenkende Marokkanen en moslims dit stuk scherp zullen veroordelen. Verbroedering en eenheid in verscheidenheid staan hoog in het vaandel van Agni.

Nogmaals wil AGNI de verantwoordelijke van de website op attenderen dat juist door de intolerantie van zijn achterban een columnschrijver is vermoord en nog steeds worden mensen bedreigd en dat uitgerekend islamitische forum zich gaat bezig houden met godslasteringen, kwetsen en racistisch handelen.

Reply With Quote
Old 06-13-2005, 10:51 AM   #25
imported_Shiva
IF-Lid

Ik snap niet waarom dat van die maatschappelijke status erin staan, moslims doen het zo slecht nog niet in Nederland.
Hindoestanen zijn wel rustiger en beter geintegreerd, misschien wordt dat ermee bedoeld.

Ik denk dat dergelijke websites niet het intellectueel niveau bezitten om dergelijke reacties te begrijpen en verwerken.
Ze zijn verblind door haat en hun jihad. Ze zijn uit op macht en uit de naam van Allah is alles gerechtvaardigd.
Gelukkig weten wij dat deze website niet representatief is voor de islamitische bevolking in Nederland.

Of toch wel...?

Reply With Quote
Old 06-13-2005, 01:07 PM   #26
Akbar
IF-Nieuw

Islam, Hindu´sme, Christendom... Allemaal sprookjes als je het mij vraagt.

Waarom is jouw geloof wel waar en dat van moslims niet? Hoe kan je zeker weten dat je niet totaal verkeerd bezig bent in dit leven? Misschien heb je wel op de verkeerde god gegokt!

Bedenk maar eens redenen waarom het Hindu´sme wÚl waarheid is en bijv. de Islam niet. Uiteindelijk komt dat toch uit op een "gevoel". Mocht je een andere reden gevonden hebben, vraag je dan eens af hoe het kan dat 1 miljard moslims of christenen exact hetzelfde denken over de waarheid van hun eigen religie ten opzichte van de jouwe.

Tja het is wel heel toevallig dat van alle godsdiensten op de hele wereld de enige ware TOEVALLIG die ene is waar je mee bent opgevoed :) Wat een immens geluk heb je dan gehad. Toch vreemd dat ook alle Joden, Nieuwe Nederlands Gereformeerd Vrijgemaakte Protestanten, Katholieken, Moslims, etc. denken dat zo zoveel geluk hebben gehad.

//Edit: Spelfoutje laatste zin

Reply With Quote
Old 06-13-2005, 02:50 PM   #27
sarojni
IF-Crazy

jah dat vind ik allemaal ook wel.......maar dat die cultuur waar jij toevallig mee bent opgegroeid is je zowwww eigen, je bent er immers al heel je leven mee opgevoed.....wie is iemand anders om die te vernederen en daarmee jou te kwetsennn :S ....een btje medeleven is tog niet zo veel gevraagd :-\
Ik zeg niet dat die...hoe heet die gast ??? in een mandir moet gaan bidden, hangers van shivji, vishnu, krishna om moet gaan doen ofzo...maar een respect is wel op zn plaats. Als hij niets weet van het hinduisme moet hij er ook niet over gaan praten. Ik had begrepen dat het grappig bedoeld was, maar laat het dan ook grappig zijn...niet beledigend. Als een hirshi ali of theo van gogh negatief doet over het islam betekend dat niet dat alle zoveelmiljoen andere mensen op aarde dat ook doen. En dat islamieten hierdoor het volste recht hebben anderen zomaar te beledigen.......... :-\
Er zijn ook een aantal dingen die ik vreemd en vaag vind aan het islam, maar die laat ik dan maar gewoon achter wege [omdat ik vind dat ik nooit kan weten wat die mensen er zo mooi aan vinden]. Maar dan vind ik wel dat mijn cultuur op zn beurt ook gewoon gerespecteerd moet worden......

Reply With Quote
Old 06-13-2005, 04:39 PM   #28
vishvamitra
IF-Lid

akbar dat geeft nog steeds geen reden om een ander cultuur te beledigen. vind je niet.

Reply With Quote
Old 06-14-2005, 02:59 AM   #29
Akbar
IF-Nieuw

Moddergooien, stereotyperen, etc. is een onproductief gebruik van de vrijheid van meningsuiting. Ik vind wel dat mensen zoveel mogelijk vrijheid moeten hebben om te zeggen wat ze willen, zelfs als dit andere mensen diep beledigd. De uitzonderingen op die regel zijn smaad en laster van rechtspersonen, oproepen tot geweld en intimidatie.

Ik ben wel benieuwd of columnist Salah hetzelfde gevoel voor humor en zelfrelativering tentoon zal spreiden wanneer een dergelijk stukje over zijn eigen geloof wordt geschreven.

Reply With Quote
Old 06-14-2005, 08:04 AM   #30
imported_Shiva
IF-Lid

ik ben het met je eens dat veel mensen denken dat hun manier van leven de beste is.
dat is vanzelfsprekend, iedereen moet in zichzelf geloven.
maar elke gelovige weet dat alle wegen naar hetzelfde doel leiden.
jouw opmerking over de vekeerde god is niet logisch, want iedereen weet dat er maar 1 god is.
de manier waarop je vereert, dat is anders.
als gelovige weet je ook dat je open dient te staan voor een ander en respect dient te hebben voor een ander.
deze respect tonen Hindoe's vaak genoeg, misschien zijn ze overtolerant.
ik vind geen respect op de website van eqalem. that's the difference.

Reply With Quote
Reply

Tags
belachelijk
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 09:06 PM.
Vertalen:

Tags