Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten & TV

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-22-2006, 09:52 PM   #11
Brandon Boyd
Guest

Ik lees net een artikel van iemand die Bush heeft ontmoet en helemaal onder de indruk van hem is :doh:

Trouwens, wie zou wel een goeie Bush opvolger zijn?
  Reply With Quote
Old 04-22-2006, 10:43 PM   #12
Rogue
Guest

Quote:
Originally posted by Preshand

Heel eerlijk gezegd was het wel grappig bedoeld. Bij nader inzien zou ik de uitdaging wel graag aangaan. Ik heb me er wel niet erg veel meer beziggehouden dus gaat sowieso wel veel tijd kosten. Maar heb daar nu niet echt veel tijd voor.
O ok.

Quote:
Michael Moore is gewoon qua inhoud vrij summier en kort door de bocht. Michael Moore is in geen enkel opzicht een geslaagd journalist met zijn anti-Bush werken. Dat valt des te harder tegen, gezien zijn journalistieke ervaringen in de media.
Whehe, grapje zeker.
In geen enkel opzicht geslaagd zei je? Zijn beide films braken achtereenvolgens alle (publieks)records op het gebied van mainstream documentaires. Bowling for Columbine kreeg 5 awards en zijn speech daar in Cannes ging de hele wereld over. 'Shame on you mr Bush!'.
Idem Fahrenheit. Er kwam inderdaad heel veel kritiek, maar denk je dat Moore daar wakker van ligt? Waarom is hij documentaires gaan maken denk je.
Hij pretendeert dan ook niet wetenschappelijk bezig te zijn of zuiver feiten aan te leveren, lees zijn statements op zijn eigen site eens. Counterpropaganda maken over de misstanden in Amerika om zo de discussie te bevorderen. En daar is hij ruimschoots (zacht uitgedrukt) in geslaagd.
Ironisch wel dat hij nu in het land van de vrijheid met de dood bedreigd wordt.

Quote:
In hoever sta jij trouwens open ten opzichte van de ideeen van Amerika voor Buitenlands beleid?
Euh erg open? De Amerikaanse politiek is gewoon erg interessant. Naarmate ik er meer denkers ontdek, wordt mijn beeld ook genuanceerder. Grappige is wel dat de intellectuelen die Bush steunden nu 1 voor 1 terugkrabbelen en inzien dat dit nu ook weer niet de bedoeling was. Fukuyama bijv.
  Reply With Quote
Old 04-22-2006, 10:47 PM   #13
Rogue
Guest

Quote:
Originally posted by Nidea
Ik lees net een artikel van iemand die Bush heeft ontmoet en helemaal onder de indruk van hem is :doh:
Vertel !

Quote:
Trouwens, wie zou wel een goeie Bush opvolger zijn?
Hillary Clinton is mijn favo, maar eigenlijk alleen maar omdat ik zowat fan ben van haar man. :|
Ze is ook de populairste kandidaat bij de democraten op dit moment.
  Reply With Quote
Old 04-22-2006, 10:55 PM   #14
Preshand
Guest

Quote:
Michael Moore is gewoon qua inhoud vrij summier en kort door de bocht. Michael Moore is in geen enkel opzicht een geslaagd journalist met zijn anti-Bush werken. Dat valt des te harder tegen, gezien zijn journalistieke ervaringen in de media.
Whehe, grapje zeker.
In geen enkel opzicht geslaagd zei je? Zijn beide films braken achtereenvolgens alle (publieks)records op het gebied van mainstream documentaires. Bowling for Columbine kreeg 5 awards en zijn speech daar in Cannes ging de hele wereld over. 'Shame on you mr Bush!'.
Idem Fahrenheit. Er kwam inderdaad heel veel kritiek, maar denk je dat Moore daar wakker van ligt? Waarom is hij documentaires gaan maken denk je.
Hij pretendeert dan ook niet wetenschappelijk bezig te zijn of zuiver feiten aan te leveren, lees zijn statements op zijn eigen site eens. Counterpropaganda maken over de misstanden in Amerika om zo de discussie te bevorderen. En daar is hij ruimschoots (zacht uitgedrukt) in geslaagd.
Ironisch wel dat hij nu in het land van de vrijheid met de dood bedreigd wordt.[/quote] Persoonlijk vind ik de presentatie wel leuk. Ik heb ook behoorlijk gelachuh. Met met de aangedragen feiten kun je toch werkelijk niets. Dat de Amerikaans overheid dingen achter houdt is wel duidelijk, maar hoe Michael Moore dat speelt, is gewoon overdreven. De aangeleverde feiten zijn qua inhoud dan ook naar mijn mening behoorlijk triest.

Quote:
In hoever sta jij trouwens open ten opzichte van de ideeen van Amerika voor Buitenlands beleid?
Euh erg open? De Amerikaanse politiek is gewoon erg interessant. Naarmate ik er meer denkers ontdek, wordt mijn beeld ook genuanceerder. Grappige is wel dat de intellectuelen die Bush steunden nu 1 voor 1 terugkrabbelen en inzien dat dit nu ook weer niet de bedoeling was. Fukuyama bijv.[/quote] Interessant. Ik heb me er voorheen veel mee bemoeit en over gediscussieerd met Nederlandse jongerenorganisaties en andere Internationale organisaties. As je het leuk vind kan ik je op de hoogte houden. Let me know.
  Reply With Quote
Old 04-22-2006, 11:09 PM   #15
Rogue
Guest

Quote:
Originally posted by Preshand
Persoonlijk vind ik de presentatie wel leuk. Ik heb ook behoorlijk gelachuh. Met met de aangedragen feiten kun je toch werkelijk niets. Dat de Amerikaans overheid dingen achter houdt is wel duidelijk, maar hoe Michael Moore dat speelt, is gewoon overdreven. De aangeleverde feiten zijn qua inhoud dan ook naar mijn mening behoorlijk triest
Overdrijven is een belangrijk instrument om het publiek aan te zetten tot denken. Het feit dat jij wordt geprikkeld die mening te vormen is al ok. Je moet zijn werk (boeken en series dus ook) in de context zetten van zijn statement die ik eerder noemde.
Ik sympathiseer trouwens wel met de achterliggende gedachtes.

Quote:
Interessant. Ik heb me er voorheen veel mee bemoeit en over gediscussieerd met Nederlandse jongerenorganisaties en andere Internationale organisaties. As je het leuk vind kan ik je op de hoogte houden. Let me know.[/b]
Op de hoogte van wat precies.
  Reply With Quote
Old 04-22-2006, 11:12 PM   #16
Preshand
Guest

Quote:
Originally posted by Rogue
Quote:
Interessant. Ik heb me er voorheen veel mee bemoeit en over gediscussieerd met Nederlandse jongerenorganisaties en andere Internationale organisaties. As je het leuk vind kan ik je op de hoogte houden. Let me know.
Op de hoogte van wat precies.[/b][/quote] Op de hoogte houden van bijeenkomsten van deze internationale bijeenkomsten in NL en/of buitenland
  Reply With Quote
Old 04-28-2006, 01:32 PM   #17
profiel
IF-Addicted

Default Re: amerika enzo topic

Quote:
Originally posted by Rogue+-->
(Rogue)
Quote:
nav. topic over pakistan

Quote:
Originally posted by Aart Tuynman@
Overigens is de Verenigde Staten ook een failliet land.
Status: Offline

Reply With Quote
Old 04-28-2006, 03:35 PM   #18
Rogue
Guest

Quote:
Originally posted by profiel
Als deze schuld als maar blijft groeien en steeds minder geld binnenkomt (bbp)...
Je 1e aanname is juist, maar onthoud dat de schuld relatief slecht licht toeneemt. Bekijk het grafiekje en concludeer dat het geschreeuw en gegil van sommigen onterecht is. Bekijk ook eens de historische context voor de grap en vergelijk het met andere landen die er veel erger aan toe zijn.
je 2e aanname is onjuist, de amerikaanse eco zit zwaar in de lift, wat direct met zicht meebrengt dat de kosten dalen en de inkomsten stijgen.

Quote:
Er gaat meer geld uit en er komt minder geld binnen
Nee, zie boven.

Quote:
......dat zal weer leiden tot het niet kunnen nakomen van je betalingen en dat zal leiden tot faillisement....en dat is het geval met de VS.
Weet je wat kredietwaardig inhoudt?

Quote:
Hett is een tikkende tijdbom...letterlijk en figuurlijk.
hahaha
  Reply With Quote
Old 04-28-2006, 03:55 PM   #19
profiel
IF-Addicted

Quote:
Originally posted by Rogue+-->
QUOTE(Rogue)
Old 04-28-2006, 04:08 PM   #20
Rogue
Guest

Quote:
Originally posted by profiel

Ik doe geen aannames.
Zeker wel, blijkbaar heb je het zelf niet eens door.

Quote:
immers geeft het alleen aan de percentage schuld ten opzicht van het jaar!
Het laat het gehele BBP achterwege waarin men kan zien hoeveel men per hoofd van de bevolking binnenbrengt...daarnaast zie ik een samenhangende cijfers omtrent BBP, waarin we zouden kunnen kijken hoe de situatie intern is.
Dan heb je er geen hout van begrepen. Het is de schuld ten opzichte van het bbp in hetzelfde jaar. Zoals ik al zei, alleen met dit percentage kun je landen vergelijken, omdat elk land met extreem andere bedragen werkt.

Quote:
mits er andere belangerijke variable ertegenover woren gezet.
Juist, bbp dus. Het zijn relatieve percentages, die je kunt vergelijken met de relatieve percentages van andere landen. Is het echt zo moeilijk?

Quote:
En waaruit blijkt volgens jou dat amerika zwaar inde lift zit
Je volgt het nieuws niet? De werkeloosheid daalt, de beurzen gaan omhoog, de bedrijven boeken recordwinsten.

Quote:
dus een tikkende tijdbom.
hahaha

Quote:
Er gaat nog steeds meer geld weg uit de VS en komt minder binnen....daarnaast zijn de macro micro cijfers zeer slecht in de VS....wat tot minder werk leidt en meer werkloosheid dat weer leidt tot meer uitgave van de overheid.
Je aannames kloppen deels, maar de situatie verbetert. Het laatste is al helemaal onzin. Heb je het wel gelezen eigenlijk? Ik toonde aan dat de werkloosheid sterk daalt.

Quote:
maar als het zo door gaat zullen de verstrekkers gaan weigeren
Wishful thinking, het buitenland heeft alle belang om geld te lenen aan de VS.
Als je verstand had van de economie had je ook geweten dat een neergang van de amerikaanse economie ook funest is voor de gehele wereldeconomie met rampzalige recessies als gevolg.
  Reply With Quote
Reply

Tags
amerika, enzo, topic

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 01:58 PM.
Vertalen:

Tags