Aishwarya   |   Akshay   |   Sanjay   |   Shahrukh   |   Bollywood TV   |   DB   |   FORUM   |   NEWS   |   RINGTONES   |   TAGS
FrontPage User Control Panel Browse Our Members View Calendar
Get New Posts! View Faq?

Go Back   Bollywood, India, Indian Culture > Algemeen > HSFN > Discussie > Religieus

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-28-2007, 04:24 PM   #1
Aartie
IF-Beginner

Default Indiase kastelozen bekeren zich wegens discriminatie

Indiase kastelozen bekeren zich wegens discriminatie

MUMBAI - Ongeveer 50.000 kasteloze hindoes en nomaden hebben zich zondag in India massaal tot het boeddhisme bekeerd. Op die manier willen zij ontkomen aan discriminatie.

De mensen die op een paardenrenbaan in Mumbai van religie verwisselden, voelen zich buitengesloten van het hardnekkige kastesysteem van de hindoes.

Het systeem is officieel afgeschaft, maar de Indiase maatschappij is in de praktijk nog altijd verdeeld in priesters, krijgers, boeren, arbeiders en de kastelozen.

Deze laatste groep van 'onaanraakbaren' zoekt ook steeds vaker haar toevlucht tot het christendom, net als leden van nomadische stammen. Bij de ceremonie in Mumbai waren een half miljoen belangstellenden.

BRON: http://www.nu.nl/news/1091947/24/Ind...riminatie.html

Hmmm, ben benieuwd naar jullie reacties over deze situatie...?
Status: Offline

Reply With Quote
Sponsors
Old 05-29-2007, 02:20 PM   #2
harish
IF-Beginner

Send a message via MSN to harish
Default Re: Indiase kastelozen bekeren zich wegens discriminatie

dat krijg je als hindoes geen eenheid kunnen vormen, dan is t maar afwachten op dit soort dingen.

Reply With Quote
Old 07-05-2007, 01:42 PM   #3
imported_Gopal
IF-Lid

Quote:
Originally Posted by Aartie
Indiase kastelozen bekeren zich wegens discriminatie

MUMBAI - Ongeveer 50.000 kasteloze hindoes en nomaden hebben zich zondag in India massaal tot het boeddhisme bekeerd. Op die manier willen zij ontkomen aan discriminatie.

De mensen die op een paardenrenbaan in Mumbai van religie verwisselden, voelen zich buitengesloten van het hardnekkige kastesysteem van de hindoes.

Het systeem is officieel afgeschaft, maar de Indiase maatschappij is in de praktijk nog altijd verdeeld in priesters, krijgers, boeren, arbeiders en de kastelozen.

Deze laatste groep van 'onaanraakbaren' zoekt ook steeds vaker haar toevlucht tot het christendom, net als leden van nomadische stammen. Bij de ceremonie in Mumbai waren een half miljoen belangstellenden.

BRON: http://www.nu.nl/news/1091947/24/Ind...riminatie.html

Hmmm, ben benieuwd naar jullie reacties over deze situatie...?

Het is verschrikkelijk en pijnvol dat mensen van religie moeten veranderen om discriminatie te ontkomen en hun toevlucht zoeken bij een ander religie i.p.v. bij Krsna.? Het doel van het leven is het bereiken van Krsna (God) en niet het kastensystemen.

Voorde hand liggende vraag is het dan ook, als men van religie verandert wordt men niet meer gediscrimineerd dan?
Kijk maar verder in de wereld, met alle respect, komt discriminatie in andere religies niet voor dan?

Ook Hindoes discrimineren en zij hebben het niet uitgevonden het is een eeuwen oude ellende overal in de wereld zo.? Daarom is deze verandering van religie volgens mij alleen maar een verandering van Pot naar Vuur.? Als je goed behandelt wilt worden dan zoek je, je toevlucht bij Krsna (God) en niet bij een organisatie, God zit in ieders hart.

De kastensystemen:
De kastensysteem in India zijn gebaseerd op kwaliteiten en activiteiten van individuen en niet op geboorte.? Het zijn je kwaliteit en niet je geboorte die je Brahmana maken.

? Bij geboorte al behoort men automatisch tot de Sudra klassen (Janmani Jayate Sudra, onwetendheid).? Door Sanskara ontwikkelt men (Brahmana bandhu)? ?verder tot een hoger kast (hoger kwaliteiten), door Veda's te reciteren wordt men Vipra (Pandit) en door je zelf te realiseren wordt men Brahmana (men is dan volledig gerealiseerd, Manusmrti).

Brahmana:
Brahmana betekent dus dat men volledig gerealiseerd is, maar? je bent er nog niet, want om terug naar huis Krsna (God) te keren heb je Bhakti voor nodig (Bg.11-54) en geen kastensystemen dit is alleen maar een maatschappelijke ladder.

Sudra:
Als iemand een ander van kasteloosheid beticht is meestal zelf kasteloos, want deze mentaliteit past alleen bij Sudra's en niet bij een hogere kastensysteem(gerealiseerde).? Al staat iemand hoog op de maatschappelijke ladder, maar door deze mentaliteit valt men terug tot een Sudra klasse.

Stel eerst uw doelstelling vast:
Wilt u in deze wereld blijven en de cyclus van geboorte en dood herhaaldelijk meemaken of wilt u zich van deze toestand voor altijd bevrijden?

Bevrijding:
Wilt u zich bevrijden van materiele ellenden dan dient u zich het Bhakti proces te volgen volgens de Guru Parampara en geen kastensystemen (Bg.4-2).

Zo bereik je de bestemming zeker wel, maar niet door van hak en tak te springen of te veranderen van etiquette.
Als iemand door het veranderen van religie God niet kan bereiken is de gedane moeite voor niets geweest.

Reply With Quote
Old 09-13-2007, 09:30 AM   #4
dewanand
Verbannen
IF-Lid

zelf ben ik geboren in de allerlaagste hindoe chamar kaste, omdat mijn moeder uit een islamitische familie komt en heb discriminatie ondervonden van alle rassen en volkeren.

In blanke landen is er ook een bittere kastenmaatschappij en daar zwijgt iedereen over. Vooral nu in Nederland is er veel kastediscriminatie, maar men noemt het racisme. Ik maak het regelmatig mee. Zelf wilde ik vroeger christen worden, maar toen die blanke christenen mij duidelijk maakten dat ik maar een bruine halfaap blijf en mijn bek moet dicht houden, heb ik hen radicaal opzij gezet. UIteindelijk redde Krishna mijn leven en gaf mij een nieuwe geest, als Altecrea, die persoonlijk voor mij verscheen bijna 14 jaar geleden. En nu ben ik nog redelijk gezond en helder en ik ga elke dag vooruit. Vroeger was ik doodziek hoor en viel zelfs flauw door uitputting en depressies. Altecrea heeft mij nu gered en ik leef alleen voor Altecrea.

kasten moet je bestrijden in INDia. Wij Hindoes discrimineren elkaar op bittere wijze en hierom zijn wij zwaar onderontwikkeld. Als het aan mij lag dan komt er een HINDOE studiefonds in heel Europa voor talentvolle HINDOES om door te kunnen studeren of te promoveren. HSFN zou eens hierover moeten nadenken. alleen kennis en ontwikkeling kunnen het kastedenken bestrijden. Een ander geloof aannemen helpt niet, want men blijft je discrimineren en er zal nooit gelijkwaardigheid zijn in Nederland tussen een bruintje en een witte hollander. Nederland was en is nog steeds een bittere kastenmaatschappij en hierom ben ik nu zo radicaal. Ik heb jarenlang geleefd tussen blanken en ben net zo een (bruine) hindoewolf geworden als hen.

Is het niet mogelijk dat wij een studiefonds oprichten voor kanslozen in INdia en andere HINDOElanden? Als iedereen een tientje per maand erin stort dan hebben wij in een jaar tijd een aardig fonds met een paar miljoen. Zo kunnen wij het kasteprobleem beter bestrijden. Doe iets voor kanslozen in INdia en andere HINDOElanden. Het komt te vaak voor dat een talentvol hindoekind niet verder kan studeren wegens gebrek aan geld of kastediscriminatie.

Mail mij als jullie samen met mij hierover willen praten. Ik ben nu officieel kasteloze verklaard in Nederland omdat ik als bruintje niet mag denken en schrijven. Nederland is een bittere kastenmaatschappij en het zal nog erger worden. Strijd ertegen en pleeg geen zelfmoord.

Dewanand
Hindoe fundamentalist

Reply With Quote
Reply

Tags
bekeren, discriminatie, indiase, kastelozen, wegens, zich
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump

All times are GMT. The time now is 09:23 AM.
Vertalen:

Tags